*F* Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeg har sagt meg enig i faktiske forhold, bare ikke samtykket til beslag. Endret 18. november 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Ok. Ja da er det bare å vente papirer kommer. Vente å se om det kommer henlagt eller med dato for møte i retten. Foreldelsesfristen er vel... 3 år...? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Det jeg lurer på er om TS rett og slett ikke går for tilståelsesdom her, dvs ikke er enig i det faktiske forhold ang fart? Det vil i så tilfelle gi hardere straff. Vel iallefall det jeg fikk høre når jeg mista lappen for noen år siden Nå er det viktig å påpeke at man kan innrømme de faktiske forhold, og gå for tilståelsesdom uten å legge til rette for trenering av saken i politiapparatet. Det er ikke slik at det gir hardere straff å ikke innrømme de faktiske forhold, rent juridisk er det slik at man får tilståelsesrabatt for å innrømme og legge seg flat umiddelbart. Det vil nok kunne oppleves som du sier, men er altså helt omvendt 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Prinsippet er vel at man ikke kan bli straffet for å ikke vitne mot seg selv, eller si seg skyldig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Det er korrekt. Man kan derimot få rabatter for å legge alle kortene på bordet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Politiet ringte i dag, må møte det det lokale politikontoret mandag, etter jeg hørte kommer saken opp i retten med påstand (rett ord?) om 3mnd beslag og forelegg på ca 10k. beslagstid trekkes fra som strafferabatt. Så da er det bare å glede seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå