Gå til innhold

AIW skjermkort eller dedikert TV-kort.

btpe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i ferd med å spesifisere ny PC for kjøp.

Ønsker å ha TV-tuner funksjonalitet med mulighet for opptak og brenning til vcd/dvd. Videgrabbing er kjekt å ha , men ikke et must.

Er ikke av de aller ivrigste spill-fantomene så behøver eeegentlig ikke det råeste grafikk-kortet av den grunn.

Jeg har sett / blitt anbefalt to alternativer:

1) Radeon 9xxx AIW (All in Wonder)grafikk-kort med TV funksjonalitet.

2) Et enklere grafikk-kort + Pinnacle PCTV Pro.

(se f.eks test av Pinnacle kortet på dinside data)

Hva er fordeler / ulemper. Erfaringer . Prisdifferense?

Ytelse mhp kvalitet/oppløsning/stabilitet/whatever?

Hva vil dere anbefale ?

btp.-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen av delene. Kjøp en Dreambox (sattuner) spill inn TVprogramma/filmer på innebygd hd og før innspilte program over til pc'en og konventer filmene over til egnet format med egna software. Tar meg omtrent 40 minutter og ha en ferdig brent dvdplate med inspilt film på, som er av like god kvalitet som direktesendt tvsending (uten noe macrovision eller kvalitetstap som analog konventerin gjør)

Du kan og velge og streame sendingene til alle pc'ene i huset og spille inn programma på hver av pc'ene direkte via netverk.

Lenke til kommentar

Har meget god erfaring med AIW-kort, men ser også argumentene for et dedikert tv-kort. Uansett er det nye 9600 pro AIW et snadderkort med mye bra funksjoner, som radio og mulighet for flere skjermer. Er også svært glad i fjernkontrollen til AIW, som også kan brukes til Winamp og andre programmer i tillegg til dvd, tv, osv..

9600 AIW:

http://www.ati.com/products/radeon9600/aiw...o/features.html

Test:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1905&p=8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...