CSSSK Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Hei For noen uker siden fikk jeg et problem med PCI128 kortet mitt. Da kjørte jeg Windows 98se. Når jeg spilte mp3 eller Divx så begynte det plutselig å pipe og skurre noe sinnsykt. Det overdøvde all annen lyd. Lyden var normal et par sekunder når jeg spolte eller startet på nytt, men så kom den lyden igjen. Jeg hadde WinXP RC1 liggende og hadde lyst til å prøve det, og tenkte kanskje at problemet skulle løse seg da (jeg testa kortet på en annen maskin med Win2000 og da funka det fint). Men nei. Akkurat det samme skjedde i WinXP også. Jeg ble lei og formaterte og la inn 98se igjen. Da funka det som bare det. Så fikk jeg tak i en final version av XP, build 2600 eller noe sånt og ville prøve den. La den inn over 98 og alt så ut til å funke bra. Men når jeg skulle spille mp3'er og divX'er igjen så var det normal lyd i ca 10 sekunder, så kom den sinnsyke pipelyden igjen. Jeg prøvde å sette kortet i forskjellige pci-porter, klokke ned og reinstallere driverne. Alt til ingen nytte. Nå hører jeg ikke normal lyd i et sekund engang, før den lyden begynner. Men på spill og DVD så virker det som bare det. Jeg har gitt opp og satt inn det eldgamle AWE64 kortet mitt... Håper har noen gode råd! Ville vært takknemlig! Hardware: Abit KT7A Duron 750 (@1030) Asus Geforce2 pro Pioneer DVD116 (eller noe sånt, husker ikke i farten) Og forresten... Er det noen som vet om det går an å få Jensen ISDN Easy (noe Elkjøp drit) til å funke med Windows XP? Har de i det hele tatt en hjemmeside med drivere? Jeg finner den ikke... Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2001 Upps... Oppdaget akkurat at creative jobber med saken og oppdaterer driverne... hehe... flause :smile: Men vet noen hvor jeg kan få tak i drivere til Jensen Isdn kortet er jeg veldig interessert :smile: Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Du kan fjerne problemet med bios instillinger, det gjorde jeg (har samma hovedkort/lydkort). Sjekke http://www.viahardware.com og sjekk din FAQ der og se på soundcards så står det, husker ikke instillingene i hodet, men du finner det. Driverne til creative har alltid vært IMHO noe dritt ...vanskelig å få tak i, noen ekkel å installere og fungerer som regel dårligere enn legacy drivere som windows bruker. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 WOW, det funka jo =) Takker for tipset! Det med driverne er jeg helt enig i. CD'en som fulgte med kortet mitt når jeg kjøpte det funka ikke, så jeg skulle laste ned driverne fra nettet. (Win98 hadde ikke drivere til PCI128) Fant jo ut etterhvert at jeg måtte laste ned masse annet dill også... husker ikke alt, men det var masse småprogrammer jeg måtte ha med, og det er ikke så morro når man sitter med singel ISDN =) Dro heller bort til en kamerat og brente drivercd'en hans. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Drivere til Jensen-kort finner du på: http://www.jensenscandinavia.com Ole Morten Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2001 Takker for det. Endelig kan jeg bruke ISDN kortet i PC'n min og pensjonere den til fatter... 333 MHz og win2000 som ikke har vært formatert på leeeenge går treeeeeeigt =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå