absolut Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hei, Som tittelen forteller, er jeg en nybegynner innen smarthus. Jeg ønsker å installere et system under oppusningen av mitt hus. iallefall en god start. ønskene med dette systemet er å styre lys og A/V-system. Hva er anbefalingene når det kommer til disse kriteriene? har sett litt på homeseer, og som jeg ser er tilbakemeldingene positive. Har Hometroller Zee mulighetene for audiostyring? isåtilfelle, hvilket utsyr trenger jeg? Som dere ser, er jeg helt på startnivå, så jeg er takknemlig for all tilbakemelding. Mvh Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hei og velkommen til forumet! Hva er anbefalingene når det kommer til disse kriteriene? har sett litt på homeseer, og som jeg ser er tilbakemeldingene positive. Har Hometroller Zee mulighetene for audiostyring? isåtilfelle, hvilket utsyr trenger jeg? HomeSeer Zee er dessverre litt kresen på hvilke plugins den kan kjøre (derfor er også prisen forholdsvis lav), så i utgangspunktet så er svaret "nei". Men du kan (vissnok) kjøre full HomeSeer 3 på en Raspberry Pi hvis det er et behov. Det er også et spørsmål hva du mener med "audiostyring". Skal du styre lyset med stemmekommandoer (for det er inkludert i Zee også), eller skal du styre musikk i et eller flere rom? Lenke til kommentar
absolut Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Hei Moskus, og takk for det! Okei, her må det et dypdykk i google. Hva med å sette opp speaker client i kombinasjon med Rasberry Pi+HomeSeer 3? eller binder jeg meg opp med en pc per sone? Når det kommer til lysstyring ønsker jeg å styre både igjennom events og tab.(Virkelig ingen minus mtp audiostyring av dette også) Jeg ønsker sonestyring av musikken(Events & Tab). Jeg forstår at et reelt alternativ blir Sonos? Nå blir det 4-5 forskjellige soner, så kan kjennes på pengeboken. Planen er in-ceiling høyttalere med tilsvarende forsterker/e. Mvh Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hva med å sette opp speaker client i kombinasjon med Rasberry Pi+HomeSeer 3? eller binder jeg meg opp med en pc per sone?Speaker client kan fremdeles ikke spille av musikk, men du kan kontrollere HomeSeer med stemmen. Når det kommer til lysstyring ønsker jeg å styre både igjennom events og tab.(Virkelig ingen minus mtp audiostyring av dette også)Det er lett å få til, også med Zee. Jeg ønsker sonestyring av musikken(Events & Tab). Jeg forstår at et reelt alternativ blir Sonos? Nå blir det 4-5 forskjellige soner, så kan kjennes på pengeboken. Planen er in-ceiling høyttalere med tilsvarende forsterker/e.Det er mange måter å få til multi-rom musikk på. Men det enkleste (og muligens ikke SÅ dyrt) er nok Sonos (eller Squeezebox om du finner et restesalg). Merk at skal du ha et "hel-integrert" system, så må også forsterkeren snakke til HS eller til audio-styringen. Sonos/Squeezebox kan ta seg av den biten også. Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hva med Domotiga ? den har det meste av det du trenger.. http://www.domotiga.nl/projects/domotiga/wiki bruker den selv, går på en pi og har sonestyring via sqeezebox. har en del pi'er rundt om i huset som har installert xbian for film med en squeeze light til lyd. /K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå