Donna Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg lurer på om det er noen som har vært i samme situasjon som jeg har og vil snakke litt? Jeg har nettopp klart og se at eksen min er en psykopat (narsissistisk / dyssosial personlighetsforstyrrelse). Jeg er helt i sjokk. Alt jeg leser om dette stemmer så sykt og nå forstår jeg hvorfor han har oppført seg som han har. Jeg som trodde jeg var skikkelig psykisk syk, det er jo ikke rart at jeg har slitt så mye uten å skjønne hvorfor.. Det ser jeg nå. 4 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Har nylig kommet ut av et forhold med ei som var psykopat. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har nettopp klart og se at eksen min er en psykopat (narsissistisk / dyssosial personlighetsforstyrrelse). Om du ikke er lege(psykiater) eller psykolog har du ingen kompetanse til og diagnostisere. Selv om man ser kjennetegn på en person, så betyr ikke det at personen har en diagnose. 6 Lenke til kommentar
Donna Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har nettopp klart og se at eksen min er en psykopat (narsissistisk / dyssosial personlighetsforstyrrelse). Om du ikke er lege(psykiater) eller psykolog har du ingen kompetanse til og diagnostisere. Selv om man ser kjennetegn på en person, så betyr ikke det at personen har en diagnose. Jeg er helt enig i det du sier der. Nå har det seg slik at siden disse psykopatene ikke ser seg selv om syke (derfor får de sjeldent diagnose), så er det faktisk litt opp til offer og måtte se dette selv. Også når man får hjelp av psykolog til dette, så er fokuset på offeret og ikke psykopaten og de skadene en psykopat kan påføre sine "offer". Målet er aldri og gi eksen min stempelet som psykopat, men å få snakke med andre i samme situasjon for å prøve å få litt ekstra tips og råd til hvordan komme seg raskest mulig på bena igjen. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Jeg er helt enig i det du sier der. Nå har det seg slik at siden disse psykopatene ikke ser seg selv om syke (derfor får de sjeldent diagnose), så er det faktisk litt opp til offer og måtte se dette selv. Også når man får hjelp av psykolog til dette, så er fokuset på offeret og ikke psykopaten og de skadene en psykopat kan påføre sine "offer". Målet er aldri og gi eksen min stempelet som psykopat, men å få snakke med andre i samme situasjon for å prøve å få litt ekstra tips og råd til hvordan komme seg raskest mulig på bena igjen. Psykopati er ingen sykdom, men en personlighetsforstyrrelse. Slike tilstander lar seg ikke behandle. Men uansett burde man være varsom med og stemple en tidligere kjæreste, samboer for noe slikt. Det er ofte at vi mennesker i et samliv kan få frem de verste sidene våres. Men det betyr ikke at vi er psykopater eller lider av andre personlighetsforstyrrelser. Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 http://www.nrk.no/norge/_-psykopat-ofre-far-lite-hjelp-1.11734307 1 Lenke til kommentar
Donna Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Psykopati er ingen sykdom, men en personlighetsforstyrrelse. Slike tilstander lar seg ikke behandle. Men uansett burde man være varsom med og stemple en tidligere kjæreste, samboer for noe slikt. Det er ofte at vi mennesker i et samliv kan få frem de verste sidene våres. Men det betyr ikke at vi er psykopater eller lider av andre personlighetsforstyrrelser. Som sagt så er jeg ikke ute etter og stempe eksen min offentlig som en psykopat, derfor skriver jeg anonymt her inne på dette forumet i stedet for på facebook f.eks. Jeg er ikke ute etter å henge han ut på noen som helst måte! Jeg vil KUN komme i kontakt med andre i samme situasjon. Ikke de som tror de er i samme situasjon fordi de krangler litt med kjæresten, men de som VIRKELIG har blitt fucked og trykt så langt ned at de SELV tror de har en personlighetsforstyrrelse pga manipulasjon over lengre tid. De som har fått gjeld på mange hundre tusner pga det, eller mistet alle vennene sine rundt seg, eller familien sin pga dette. De som kan krysse av på omtrent alle feltene på "psykopat" testene som psykologer bruker. Det er de jeg gjerne vil snakke med, ikke noe annet takk Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Som sagt så er jeg ikke ute etter og stempe eksen min offentlig som en psykopat, derfor skriver jeg anonymt her inne på dette forumet i stedet for på facebook f.eks. Jeg er ikke ute etter å henge han ut på noen som helst måte! Jeg vil KUN komme i kontakt med andre i samme situasjon. Ikke de som tror de er i samme situasjon fordi de krangler litt med kjæresten, men de som VIRKELIG har blitt fucked og trykt så langt ned at de SELV tror de har en personlighetsforstyrrelse pga manipulasjon over lengre tid. De som har fått gjeld på mange hundre tusner pga det, eller mistet alle vennene sine rundt seg, eller familien sin pga dette. De som kan krysse av på omtrent alle feltene på "psykopat" testene som psykologer bruker. Det er de jeg gjerne vil snakke med, ikke noe annet takk Jeg forstår. Men hva forventer du av og komme i kontakt med andre som har opplevd turbulente forhold? Er det ikke bedre og komme seg videre i livet å være glad for at du kom deg ut av et forhold som ikke var godt. 1 Lenke til kommentar
Donna Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Som sagt så er jeg ikke ute etter og stempe eksen min offentlig som en psykopat, derfor skriver jeg anonymt her inne på dette forumet i stedet for på facebook f.eks. Jeg er ikke ute etter å henge han ut på noen som helst måte! Jeg vil KUN komme i kontakt med andre i samme situasjon. Ikke de som tror de er i samme situasjon fordi de krangler litt med kjæresten, men de som VIRKELIG har blitt fucked og trykt så langt ned at de SELV tror de har en personlighetsforstyrrelse pga manipulasjon over lengre tid. De som har fått gjeld på mange hundre tusner pga det, eller mistet alle vennene sine rundt seg, eller familien sin pga dette. De som kan krysse av på omtrent alle feltene på "psykopat" testene som psykologer bruker. Det er de jeg gjerne vil snakke med, ikke noe annet takk Jeg forstår. Men hva forventer du av og komme i kontakt med andre som har opplevd turbulente forhold? Er det ikke bedre og komme seg videre i livet å være glad for at du kom deg ut av et forhold som ikke var godt. Det er tydelig at du ikke har personlig erfaring med dette, så jeg lar det bli med det. Det er ikke bare bare og komme seg ut skjønner du. Og når du først kommer deg ut så er det ikke over. Ha en fin kveld! 1 Lenke til kommentar
Vatjusi Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hva er problemet egentlig? Det finnes ikke noen mennesker som forstår andre mennesker bedre enn en psykopat. Det finnes ikke noen bedre samlivseksperter enn en psykopat heller. Utmerkede problemløsere og vet nok best i samtlige situasjoner og omstendigheter. Enkelte kan nok mene at det er mer skadelig for psyken å ha et samliv med en psykopat enn det er å ruse seg daglig på drit men pyttsann, det er ingen som kan gjøre andre mennesker lykkeligere enn en psykopat kan uansett. Overhodet ingen vet bedre om hva andre mennesker fortjener eller ikke heller forøvrig, det inkl hva psykopaten selv fortjener. Og det er jo kjent at det er vanskelig å komme seg ut av klørne til en psykopat, og for dem var det jo en grunn for at noen falt for dem og den grunnen gjelder jo for resten av livet. Dessuten, så er jo gresset aldri grønnere noen andre steder heller uansett. En psykopat vet jo tilogmed bedre enn psykologer, leger og professorer også. Bare spør en psykopat selv. Endret 27. oktober 2014 av Vatjusi 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Problemet med å diagnostisere nokon sjølv er det er lett for at du ser du som du vil sjå. Det er lite konstruktivt å legge all skylda på eksen for at du har hatt det vanskelig. Så heilt uavhengig av kva diagnose han har så må du fokusere på deg sjølv fyrst. Det hjelper deg ikkje å komme deg "på beina igjen" at du har nokon å skylde på. Det einaste du oppnår med det er at du innelukka og bitter. Om du er såpass langt nede som eg får inntrykk av så vil eg anbefale at du tar kontakt med ein psykolog. Sjølv om du ikkje har psykiske problemer så har du tydeligvis blitt lurt inn i eit handlingsmønster som likner. Då kan det være fornuftig å bruke dei same metodane for å "bli normal igjen", då er ein psykolog vegen å gå. Eventuelt ta kontakt med fastlegen din for å bli sendt vidare. 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Det er tydelig at du ikke har personlig erfaring med dette, så jeg lar det bli med det. Det er ikke bare bare og komme seg ut skjønner du. Og når du først kommer deg ut så er det ikke over. Ha en fin kveld! Personlig erfaring med dette i forhold har jeg ikke. Men jeg har god erfaring(over 20 år) med å jobbe med mennesker med dyssosial personlighetsforstyrrelse. Så jeg har litt innsikt i dette. Derfor spør jeg deg igjen. Hva tror du selv du vil oppnå ved og møte andre som har opplevd det samme som deg? Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel Qute-pyramide 1 Lenke til kommentar
Donna Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Har ikke noe behov for og svare deg lenger Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Ja selvfølgelig ikke, når det er tydelig at Gothminister vant diskusjonen og viser at du tar feil trekker du deg og sier at du ikke gidder å diskutere mer med han. Typisk. Har sett dette mange ganger når folk skjønner at de tar feil og istedet for å innrømme det trekker de seg eller sier at han/hun må holde kjeft. Endret 27. oktober 2014 av The Priest of YouTube 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 En diagnose bør en være forsiktig med å stille, uten å ha den rette kunskapen om dette. For det er flere muligheter som også kan stemme, men det viktigste er jo at du har kommet deg bort i fra et forhold som ikke har fungert bra for din del. Det må være godt å komme ut av et forhold som har påvirket deg (trådstarter) slik, og faktisk se at det du har gjennomgått, ting du har blitt fortalt, det du har blitt "påvirket" til å tro, hva noen har innbilt deg, faktisk ikke er noe du har gjort. Men at du faktisk har blitt manipulert til å tro at du har vært slik, er vondt å se, men den følelsen av å komme ut av dette må være god. Har relativt god kjennskap til hvordan dette kan foregå (fra opplevde erfaringer i min "krets"), og de fleste "manipulatorer" og dominerende mennesker (for å si det slik) gjør jo alt for å sette egne behov/ønsker/meninger først og hva som helst for å oppnå det. Uansett hva de nå enn må gjøre eller si til til andre personer, for å få det gjennomført. Veldig godt å få personer ut fra slike forhold og bort fra hva de har blitt utsatt for, for til slutt så tror de jo at dette er deres egen feil og at det er de som er problemet. Manipulerende personer er flinke til å få det slik de vil, "koste hva det koste vil" og hvilke personer det rammer spiller ingen rolle bare de får det slik de ønsker. Gir en god følelse å "avsløre" slike personer overfor de som har blitt utsatt for dette, men det er klart en må kjenne personene godt for å kunne se faktisk hva som skjer. Enda bedre er det slik det er for trådstarter og faktisk se dette selv, og så ikke minst ha styrken til å komme utav det på egen hånd. Det var meget bra gjort Ønsker deg alt godt, og lykke til videre Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Har ikke noe behov for og svare deg lenger Har jeg spurt deg om noe galt? Hvorfor jeg spør deg er fordi. Mange har store forventninger i møte med andre som har opplevd og leve i et usunt forhold, altså et forhold der fysisk eller psykisk vold har forekommet. Enkelte opplever det som positivt, dvs. de opplever at det hjelper. Mens andre ikke opplever det slik. Om jeg var deg, da ville jeg tatt en prat med min lege. Sammen kan dere finne ut om du ville ha godt av en terapeut. En du kunne snakke med og fått dette forholdet på avstand. For det er hva du skal, videre i livet. Det som du har opplevd forsvinner aldri, det er din erfaring og det må du lære deg og leve med. Alt for mange blir sittende fast, det kan virke som dem «dyrker» sin lidelse over noe. Men du velger selv hvem du vil diskutere dette med i en tråd som dette. Uansett, lykke til videre i livet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå