TheKims Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hei. Ser litt rundt etter en billigst mulig laptop som primært vil bli brukt til film, serier og generell nett surfing å kom over denne billig saken fra Komplett. Det jeg lurer på er om den vil takle noen som helst av de litt nyere spillene visst jeg streamer spill fra Steam fra min stasjonære med en GTX 980? Blir vel mest strategi spill som Civ 5 o,l jeg tenkte å spille på laptopen visst det er mulig da. Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Vel, jeg har ikke støtt på noen problemer, uavhengig av spill, når jeg streamer fra steam på stasjonære (se sig.) til min Asus Vivobook s200 (ivy i3, 4gb ram), så vil anta det vil fungere like bra med den du ser på :-) Lenke til kommentar
Strato Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Når du streamer har det ikke noe å si hvor krevende spillet er. Det eneste som betyr noe er hvor god pc'n er på å dekode h.264 på farten. Jeg ville ikke ha stolt på en så enkel celeron. Gå for en i3, eller helt minimum en pentium. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Så en pentium modell med dualcore som kostet en høvding mere å er lavere klokket, vil ikke en 4 kjerners Celeron være et bedre valg på H.264 dekoding da ettersom den har flere kjerner? Skal man ha en i3 prossesor så må man nesten dobbelt opp i pris, å vet ikke helt om det er verdt det siden jeg allerede har en stasjonær arbeids hest. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Streamer fra stasjonære til min MacBoor Air. Denne er fra 2011 med en i5 på 1.7GHz (i5-2557M) funker helt knall. Endret 26. oktober 2014 av tjbr Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Elsker denne funksjonen Ikke at jeg ofte får bruk for det, men det er genialt. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Så en pentium modell med dualcore som kostet en høvding mere å er lavere klokket, vil ikke en 4 kjerners Celeron være et bedre valg på H.264 dekoding da ettersom den har flere kjerner? Skal man ha en i3 prossesor så må man nesten dobbelt opp i pris, å vet ikke helt om det er verdt det siden jeg allerede har en stasjonær arbeids hest. Det trenger ikke å koste mye mer for å få en i3. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59425536/lenovo-ideapad-g50-70-15-6-barbar-pc-sort?scid=Pricecomparison2989 Det blir helt feil å sammenligne klokkefrekvens og antall kjerner mellom en Celeron N-serie og en i3. Celeronen er basert på Atom-serien som har mye dårligere ytelse per GHz enn core-serien. Prosessoren i maskinen du linket til er dårligere enn alle andre maskiner som har vært nevnt her i tråden. Etter det jeg kan se er den faktisk treigere enn den over 5 år gamle laptopen jeg skriver fra nå (t9400). Du burde virkelig spandere på 300 kroner til for å komme opp til i3, det er absolutt verdt det. Du kan sammenligne ytelsestall selv her: http://www.notebookcheck.net/Intel-Celeron-N2920-Notebook-Processor.109525.0.html http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i3-4030U-Notebook-Processor.115078.0.html Lenke til kommentar
Strato Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Her kan du se hvor mange features som skiller celeron og pentiumhttp://cpuboss.com/cpus/Intel-Pentium-2020M-vs-Intel-Celeron-N2920 Denne celeronen er til og med 1 år nyere enn pentiumen Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Takker for hjelpen folkens Var klar over at Celeron ikke er ut av det kraftigste på markedet, men at det var såpass forskjell å bare oppgradere til en Pentium var jeg ikke klar over. Tror jeg går for den Kongeskipet anbefaler. Lenovo virker også som å ha et bedre rykte enn Acer sine maskiner. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Nå har jeg ikke sagt at jeg anbefaler den. Det var bare ment som et eksempel på hvor billig en kan få i3. Vær obs på at den som det meste annet i prisklassen har blank skjerm. Og byggekvalisteten er neppe det store. Sannsynligvis er den ganske bøyelig som kan føre til at printbanene blir slitt og du på sikt får feil som følge av det. Men jeg vil tippe den holder lengre enn tiden det tar før Celeronen vil bli utdatert. Nå overdrev jeg nok også litt når jeg snakket om hvor treig Celeronen er. Atom-platformen har jo forbedret seg en del i det siste. Men jeg ville fortsatt foretrukket en i3 til en 15" laptop. Saken hadde nok vært noe annet om det var til en 8" tablet. Er det et alternativ å kjøpe brukt? Endret 26. oktober 2014 av Kongeskipet Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Snakket med Komplett i dag å de hadde en demo versjon av samme type som den jeg så på å skulle få 500kr i rabatt på den, så altså totalt 2000kr. Er ikke super krise om Steam streaming ikke fungerer på den, men han på Komplett mente det skulle gå helt fint. Kan jo oppdatere tråden her når maskina kommer så får vi se hvordan Celeron takler Steam Streaming Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Da har jeg kjørt noen tester med DIRT 3 og Skyrim å det fungerer utmerket med maskinen jeg linket til i første post, hadde stabil 60fps i begge spillene Maskinen virker å være rimelig responsiv og kjapp til normal bruk å jeg tror det er Hardisken som bremser litt opp med kun 5400rpm. Det jeg likte best med denne billig saken er at jeg fremdeles ikke har hørt noe viftestøy, som er et stort pluss siden jeg skal bruke den på soverommet. Skjermen er ganske ræva med elendige farger, touchpaden føles litt uresponsiv til tider og lyden er dårligere enn lyden jeg får fra mobilen min, men jeg kjøpte med en liten høytaller siden jeg regnet med at lyden ville være horribel. Alt i alt er jeg rimelig fornøyd å man kan vel ikke akkurat forvente at alt er perfekt på en laptop til 2 laken. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Godt å høre at en Celeron funker fett til streaming. Vurderer å kjøpe en liten alt-i-et maskin å fyre opp med TVen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Faktisk positivt overrasket. Jeg hadde ikke de største forventningene når det kom til spill streaming, men det fungerer jo knall. Skjermen er vel det som får det største minuset her. Har tweaket gamma og kontrast litt her, så det ble mye bedre, men ville nok brukt en ekstern skjerm visst man har mulighet for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå