toblerone23 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Hei folkens! Tysk eksamen er rett rundt hjørne tenkte derfor å starte en ny tråd der vi kan dele tips og hjelpe hverandre! For dere som har hatt tysk eksamen (muntlig), hvordan var det? snakker de på en avansert måte? Jeg er ikke særlig flink til å snakke muntlig, vet ikke hvordan jeg skal svare på spørsmål pga. setningsoppbygningen. Har prøvd å se på tyske shower osv.. det hjelper ikke. Endret 26. oktober 2014 av toblerone23 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Tysk eksamen: Eksamen som foregår på Tysk skole. Tyskesamen: Eksamen i språket Tysk Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Tysk eksamen: Eksamen som foregår på Tysk skole. Tyskesamen: Eksamen i språket Tysk Ikke stor forbokstav i adjektiver (og substantiver, bortsett fra egennavn) hvis de ikke innleder en setning. Endret 26. oktober 2014 av hermosa Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 stor forbokstav i adjektiver endrer ikke meningen i setningen. (Beklager, nok utenomsnakk.) Noen som kan hjelpe TS? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Muntlige eksamener varierer mellom fylke til fylke (og fra nivå til nivå). Da jeg tok muntlig eksamen i tysk var det først en lytteprøve. Du fikk ta med ordbok og noe å notere med for så å måtte lytte til en tekst i ti minutter. Deretter får du spørsmål relatert til teksten. Etterpå får du spørsmål som baserer seg på hva du skal kunne etter læreplanmålene. Har muntlig eksamen i tysk på universitetet neste måned og den muntlige eksamenen der vil bare være en 20 minutter lang samtale om alt mellom himmel og jord... Endret 26. oktober 2014 av Star Fox Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Muntlige eksamener varierer mellom fylke til fylke (og fra nivå til nivå). Da jeg tok muntlig eksamen i tysk var det først en lytteprøve. Du fikk ta med ordbok og noe å notere med for så å måtte lytte til en tekst i ti minutter. Deretter får du spørsmål relatert til teksten. Etterpå får du spørsmål som baserer seg på hva du skal kunne etter læreplanmålene. Har muntlig eksamen i tysk på universitetet neste måned og den muntlige eksamenen der vil bare være en 20 minutter lang samtale om alt mellom himmel og jord... Akuratt! Glemte å nevne at jeg har tysk 1+2 (videregående nivå). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå