Gå til innhold

Hva av teknologi og "smart-dingser" vil komme i fremtiden?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jobber med en presentasjon på skolen, skal ha en engelskfremføring hvor jeg skal ta for meg hva som (muligens) vil komme i fremtiden av teknologi og smart-dingser. Så jeg lurer på om noen her har noen tips om ting vi vet kommer og spådommer?

Har allerede Google-smartbriller, smartlinser, blodprøver fra mobiltelefon og intelligent personlig assistent på mobilen. Hva med biler? Og hva med alt annet? Står litt fast, og finner bare litt off-topic ting på nettet, ala Humen live 150 years,..

Vet ikke om jeg postet i rett tråd, men da kan vel evt noen flytte den til rett plass?

Setter stor pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Selvkjørende bilder.
*Å gi de blinde tilbake synet. Har allerede blitt gjort på et svært enkelt nivå (Argus 2): http://www.extremetech.com/extreme/132918-the-laser-powered-bionic-eye-that-gives-576-pixel-grayscale-vision-to-the-blind

*Sammenleggbar tv-skjerm / mobil

*Linser med google-glasses lignende hud

*Microchip som man plasserer under huden på mennesker. Vil nok inneholder generell info om personen, sykdommer, navn, bosted, blodtype osv. Kan også ende opp med å lagre creditt kort info, slik at vi kan betale med selve armen(om det er der den er plassert). Om dette vil gå gjennom eller ikke, blir spennende å se, for her er det mangen som er imot. Slike påfunn vil gi oss mindre og mindre privatliv.

Lenke til kommentar

Du sier ikke hvor langt fram i tid, fremtiden er evig.

Men ting blir mer trådløst, det fungerer i større grad sammen. Og selvsagt så blir jo ting bare mindre, noe som også skaper flere muligheter.

Grunnen til at vi har reelle telefon-klokker nå er at ting er blir energieffektive nok og smått nok.

Angående selvkjørende biler, det er flere plasser i verden det er lovlig. Vi har også selvkjørende biler per idag som blir testet ute i trafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...