marius3003 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hei! Jobber med en presentasjon på skolen, skal ha en engelskfremføring hvor jeg skal ta for meg hva som (muligens) vil komme i fremtiden av teknologi og smart-dingser. Så jeg lurer på om noen her har noen tips om ting vi vet kommer og spådommer? Har allerede Google-smartbriller, smartlinser, blodprøver fra mobiltelefon og intelligent personlig assistent på mobilen. Hva med biler? Og hva med alt annet? Står litt fast, og finner bare litt off-topic ting på nettet, ala Humen live 150 years,.. Vet ikke om jeg postet i rett tråd, men da kan vel evt noen flytte den til rett plass? Setter stor pris på alle innspill. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 *Selvkjørende bilder.*Å gi de blinde tilbake synet. Har allerede blitt gjort på et svært enkelt nivå (Argus 2): http://www.extremetech.com/extreme/132918-the-laser-powered-bionic-eye-that-gives-576-pixel-grayscale-vision-to-the-blind *Sammenleggbar tv-skjerm / mobil *Linser med google-glasses lignende hud *Microchip som man plasserer under huden på mennesker. Vil nok inneholder generell info om personen, sykdommer, navn, bosted, blodtype osv. Kan også ende opp med å lagre creditt kort info, slik at vi kan betale med selve armen(om det er der den er plassert). Om dette vil gå gjennom eller ikke, blir spennende å se, for her er det mangen som er imot. Slike påfunn vil gi oss mindre og mindre privatliv. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Tankestyring av datamaskiner er min favoritt. Vi kan allerede gjøre det, og det er veldig imponerende. Virtual reality er også kult. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Tenk innovasjoner innen medisin også. Alt fra nye (smarte) proteser til scanne/måleredskaper. Noe som forskes mye på nå er "smarte" klær. Teknologi og stoff i skjønn harmoni. Klær som måler puls, sjekker helsa +++. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Tja, promilleapparat innebygget i bil og mobiltelefon? Førstnevnte kommer garantert om det ikke finnes allerede Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Det fins mange kjøretøy med såkalt alkolås. Blant annet er det oftere og oftere at det er et anbudskrav ved levering av skolebusser. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Proteser man kan styre med tankene. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Du sier ikke hvor langt fram i tid, fremtiden er evig. Men ting blir mer trådløst, det fungerer i større grad sammen. Og selvsagt så blir jo ting bare mindre, noe som også skaper flere muligheter. Grunnen til at vi har reelle telefon-klokker nå er at ting er blir energieffektive nok og smått nok. Angående selvkjørende biler, det er flere plasser i verden det er lovlig. Vi har også selvkjørende biler per idag som blir testet ute i trafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå