Gå til innhold

Bygging av ny PC 10-15k

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden kommet for å finne en ny følgesvenn på spillnerdens landevei.

Jeg har generelt lite erfaring med å bygge PC, annet enn det jeg har plukket opp fra kameraters ivrige prosjekter.
Har nå brukt kvelden på å lese utallige "tester" og sammenlikninger, men av frykt for at noe er fryktelig dårlige valg, enten det gjelder prismessig eller prestasjonsmessig tenkte jeg å prøve å få noen veiledende ord fra mer kompetente "byggere".

Er jo en del ting jeg rett og slett ikke vet nok om, som hvor mye Hz på minnekort vil ha å si, hvorfor Asus sitt GTX 970 er litt dyrere enn MSI sin versjon.
Om kabinettet jeg har valgt er unødvendig stort, på tross av gode skussmål, og at det gir mulighet til å "bygge ut" i fremtiden.
Prosessoren valgte jeg fordi den hadde god omtale, og at jeg prøver å presse prisen ned.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=126159&view=l

Her er i allefall en liste med det jeg har foreløpig.
Har jo lurt litt på watercooling, men er litt skeptisk, med tanke på eventuelle "ulykker", og da at alle de andre komponentene skal ødelegges(jeg er mer Donald Duck enn fetter Anton, så vil vel i utgangspunktet minimere risiko sådan). Har forsåvidt sett på både Corsair H110 Hydro og Silverstone Tundra TD02, skulle WC bli aktuelt. Sistnevnte er jeg veldig i tvil om, da den har fått fremragende omtale blant "testere", mens folk som har brukt den over tid raporterer om sviktende pumper etter relativt kort brukstid. Og om det ikke blir watercooling så hva trenger jeg/bør jeg ha av vifter.

Setter god pris på alle tips og pekepinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Manturbo,

Crucial SSD er mye bedre enn corsair, det har ikke enig ytelse grunnet crappy SandForce chip. Du kan se også på Samsung Evo

Du kan spare om strømforsyning når du velger enn fra Cooler Master V series.. Til det oppsett 550 W er nok.

Og til kabinnet du kan velge mellom Fractal Design R4 eller NEXT H440W.

Lenke til kommentar

Hvis TS skal ha ATX formfaktor (og snakker om å "bygge ut" i fremtiden) så ville jeg tatt med PSU fra post#2 slik at muligheten for SLI er tilrettelagt.

Hvis det aldri kommer til å bli aktuelt å utvide til fler skjermkort ville jeg gått for et mATX bygg. Litt mindre men fremdeles stort nok for det meste, og bedre kjøling enn ITX.

Det ser litt stusselig ut med ei diger kasse som knapt er halvfull.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...