AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Skal prøve å få det her kort. Jeg er 20 år, studerer og var for kort tid siden på besøk på en folkehøgkole jeg gikk på i fjor. Den er 3-4 timer fra der jeg bor nå, og av en eller annen grunn har jeg klart å bli dritforelska i en jente som går der nå. Ble ikke kjent med henne en gang, men jeg tror jeg blir gal. Klarer ikke å slutte å tenke på henne. Hva kan jeg gjøre? Enten så finner jeg på en god grunn til å dra dit og gjør i hvert fall et forsøk, men synes hele greia er litt latterlig. Og skulle det gå bra, så kommer det til å gjøre livet mitt vanskelig. Eller så blir jeg her, og prøver å glemme det. Det er sikkert den beste løsningen, men jeg kan ikke forestille meg det en gang. Jeg er så sykt forelska, har ikke ord, tror ikke jeg har følt det sånn før... Vet ikke helt hva som skal komme ut av å skrive det her, men prøver i hvert fall. HJELP!!! Anonymous poster hash: 0fcbd...e60 Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva heter folkehøgskolen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 hvordan kan man bli forelsket uten å snakke eller bli kjent med noen? tror du forveksler kjærlighet med sexuelle ønsker... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Hva heter folkehøgskolen? Skal jeg ut med fullt navn óg, eller? hvordan kan man bli forelsket uten å snakke eller bli kjent med noen? tror du forveksler kjærlighet med sexuelle ønsker... Vil si det er fullt mulig, men det blir jo ikke en "skikkelig" forelskelse, mer en forelskelse i bildet man har av personen. Har egentlig nesten ikke tenkt noe seksuelt på henne. Jeg synes hun var fin og fik et veldig bra førsteinntrykk, kan ikke si annet enn at jeg føler meg skikkelig forelska uten at jeg har noen logisk forklaring på det. Anonymous poster hash: 0fcbd...e60 Lenke til kommentar
Bruker_123 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 har kjedd noe sont med meg også jeg ble sykt forelska i ei jente som går i 9ende klasse og jeg går i 10ende. har ikke tenkt noe seksuele greier jeg synes bare at hun er dritt vakker. men tør ikke å prøve på henne for det første så ligger hun helt på topp og jeg ligger helt på bunn og for det andre har aldri snakka med hun før , noen tips til hvordan jeg kan få til det her ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Er det ikke du som nettopp lagde en tråd om at du liker en jente som har kjæreste? Les der om råd for det. Hvis ikke det er tilfellet, så er det du spør et vanskelig spørsmål å svare på, fordi det avhenger av så mye. Det finnes så mye om det temaet på nettet at du umulig kan lese alt. For å ta det fra grunnen av: du kommer ingen vei hvis ingen gjør noe. Og siden dere ikke har snakket sammen en gang, så tipper jeg det er opp til deg. Av erfaring så er det fortsatt "klasseskille" mellom folk i din alder, da mener jeg ikke skille av logiske grunner, men skille av grupperinger. Hvis du mener at du er "på bånn" på grunn av at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre(men husk at noen folk faktisk er drittsekker, og at meningene deres ikke er verdt en dritt), så må du spørre deg selv om det faktisk stemmer. Er du overbevist om at det stemmer, så er det bare å sette i gang å få gjort noe med det. Hvis det ikke stemmer, så kan du da spørre deg hvorfor du er "på bånn". Jeg ser to åpenbare muligheter her: 1. Du har ikke noe til felles med de "på topp". 2. Du føler at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre(som du burde legge fra deg hvis du har kommet hit) I det første eksempelet vil jeg råde deg å gjøre det du faktisk vil gjøre. Du vil komme "på topp", og du har lyst på den jenta, men vil du dra på fester med folk du ikke kommer over ens med? Jeg mener ikke at du skal grave deg ned her, for alternativ 1 her, fører ofte til alternativ 2 ovenfor alle. Ikke identifiser deg med å være "på bånn", men med den personen du faktisk er. Det er det som ligger i å ha god selvtillit, du vet hva du har lyst til å gjøre, og du gjør det. Du henger med de folka som DU kommer overens med, gjør det DU liker å gjøre. OG, her er løsningen(håper jeg): Det at du mener at du ikke har noe til felles med de "på topp" trenger ikke å være sant i det hele tatt. Folk i din alder er stort sett usikre, de definerer seg ut fra sin gruppe og prøver å passe inn. Hun du snakker om er jo jente og fin, ikke sant? Da er hun automatisk "på topp", uten at du skal forhåndsdømme henne for det. Håper dette gir mening. Anonymous poster hash: 0fcbd...e60 Lenke til kommentar
Bruker_123 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Er det ikke du som nettopp lagde en tråd om at du liker en jente som har kjæreste? Les der om råd for det. Hvis ikke det er tilfellet, så er det du spør et vanskelig spørsmål å svare på, fordi det avhenger av så mye. Det finnes så mye om det temaet på nettet at du umulig kan lese alt. For å ta det fra grunnen av: du kommer ingen vei hvis ingen gjør noe. Og siden dere ikke har snakket sammen en gang, så tipper jeg det er opp til deg. Av erfaring så er det fortsatt "klasseskille" mellom folk i din alder, da mener jeg ikke skille av logiske grunner, men skille av grupperinger. Hvis du mener at du er "på bånn" på grunn av at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre(men husk at noen folk faktisk er drittsekker, og at meningene deres ikke er verdt en dritt), så må du spørre deg selv om det faktisk stemmer. Er du overbevist om at det stemmer, så er det bare å sette i gang å få gjort noe med det. Hvis det ikke stemmer, så kan du da spørre deg hvorfor du er "på bånn". Jeg ser to åpenbare muligheter her: 1. Du har ikke noe til felles med de "på topp". 2. Du føler at folk ikke vil ha noe med deg å gjøre(som du burde legge fra deg hvis du har kommet hit) I det første eksempelet vil jeg råde deg å gjøre det du faktisk vil gjøre. Du vil komme "på topp", og du har lyst på den jenta, men vil du dra på fester med folk du ikke kommer over ens med? Jeg mener ikke at du skal grave deg ned her, for alternativ 1 her, fører ofte til alternativ 2 ovenfor alle. Ikke identifiser deg med å være "på bånn", men med den personen du faktisk er. Det er det som ligger i å ha god selvtillit, du vet hva du har lyst til å gjøre, og du gjør det. Du henger med de folka som DU kommer overens med, gjør det DU liker å gjøre. OG, her er løsningen(håper jeg): Det at du mener at du ikke har noe til felles med de "på topp" trenger ikke å være sant i det hele tatt. Folk i din alder er stort sett usikre, de definerer seg ut fra sin gruppe og prøver å passe inn. Hun du snakker om er jo jente og fin, ikke sant? Da er hun automatisk "på topp", uten at du skal forhåndsdømme henne for det. Håper dette gir mening. Anonymous poster hash: 0fcbd...e60 innlege ditt ga sykt mye mening. likte innlege ditt (Y). men jeg vil bare få noe gode tips Endret 26. oktober 2014 av Bruker_123 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 hvordan kan man bli forelsket uten å snakke eller bli kjent med noen? tror du forveksler kjærlighet med sexuelle ønsker... Betatt? Husker jeg var helt fortapt, pladask, patetisk bortevekk når jeg så en som gikk 1.året VGS når jeg gikk 3. Snakket aldri sammen eller noe. Jeg hadde aldri en eneste seksuell tanke. Men, helt borte var jeg! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå