Gå til innhold

Canal Digital Fiber - Nettverksoppsett

Anbefalte innlegg

Dette ble en klønete tittel, men jeg prøver likevel.

Har flyttet inn i ny bolig hvor det er Canal Digital som leverer fiber. I boden er det en switch i veggen med fire porter. Dette var supert tenkte jeg og har koblet til Wlan-ruteren min og i den igjen er ESXi-serveren min koblet til.

Så har jeg koblet til mediasenteret mitt i ethernet-uttaket i stuen. Problemet nå er at mediasenteret og Wlan-ruteren begge får hver sin offentlige IP, og så ledes ikke mediasenteren kontakt med ESXi-serveren.

Noen som har noen tips til beste løsning? Kan jeg bruke VLAN kanskje? Har vært en lang dag med flytting så nå går det tregt kjenner jeg. :p

Takker! :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha en egen router ved CD-boksen, og sett WLAN-routeren din opp som et AP med DHCP-forwarding. Hvis du da ikke bare kan ha WLAN-routeren din ved CD-boksen.

Ja jeg tenkte at det kunne være den åpenbare løsningen, men sliter litt med kabelføringen så hadde håpet på en elegant løsning :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Jaja, Akershus Elektro sparte i alle fall en hundrelapp eller tre på anbudet ved å sette inn et skap med knøttlite svakstrømsfelt, og på å sette inn en enkel stikkontakt. :thumbdown:

Ja det kan du si. Jeg må finne på et eller annet smart på sikt for sånn kan det ikke se ut. Skal kjøpe veggmontering til ruteren så får vi se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...