Gå til innhold

(High saturated) høst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klassiske landskapsbilder med kraftige farger er som oftest den anbefalte regelen for et godt resultat. De fleste kameraene har et hurtigvalg for oppnå dette. Jeg synes resultatet der kan bli glorete og med feil innbyrdes fargebalanse. Drar man i spakene sjøl er det fort gjort å gi for mye. Jeg mener du (Eller kameraet, noe jeg tviler på ) har klart kunsten å balansere dette akkurat der det bør være.

RAW-filer med omhyggelig etterredigering gir gode resultater, og for meg kan det virke som om dette er utgangspunktet for bildet ditt.

Jeg skal være forsiktig med å gi råd, men min egen smak hadde i dette tilfellet vært å vise litt mindre av graset i forgrunnen, - en beskjæring i formatet 2:1 vil løfte blikket mot vannspeilet og det som ligger bak.

(Uten å vite hva som befinner seg utenfor bildesidene ser jeg to separate motiver - gården til venstre og neset til høyre. Håper at du fikk med deg disse i samme slengen ;)

Jeg liker motiv og resultat veldig godt uansett arbeidsmåte og innstillinger, kjempeflott!

Vh.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...