MrCamo Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Skal dra til USA i vinterferien(februar 2015) og dermed lurte på et par ting angående kjøp av komponenter. -Er det billigere å kjøpe PC-deler i USA enn i Norge? Hvis ja, hvilke type komponenter er det mest lønnsomt å kjøpe der? -Hvilke butikker er det best å kjøpe fra? Skal være i New York btw. -Får man noe problemer med toll når man kommer tilbake til Norge? Tenker å ha et budsjett på rundt 10k kroner, men jeg skal vente å se til før jeg reiser. Er ikke sikker på om dette er riktig sted på forumet å poste dette, men det var det nærmeste jeg fant. Takk for svar. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Med tanke på at man ikkje får reklamasjon på 5 år og garanti mot usa blir noe dritt, så ville ikkje jeg ha kjøpt i USA. Datautstyr er faktisk veldig billig i Norge. Spesielle datadeler som det er vanskelig å få tak i i Norge, er det kjekt å ty til USA for handel, men ikkje ellers synes jeg. 4 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 http://www.toll.no/no/handle-i-utlandet/handle-i-utlandet/handle-i-utlandet-nar-du-selv-reiser/ Så det sier seg selv 6000 kr er ikke akuratt mye. Muligens du må ha kvitteringer med også. Skal du kjøpe PSU må du sjekke om den støtter 230 volt. Tastatur har vel neppe norske tegn ØÆÅ. Kan godt tenkes programvare kan være mere lønnsomt? Så sant man aktiverer windows eller i office enten med VPN eller i USA. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Kjøp CPU og evnt ram og ssd, dersom du skal kjøpe noe, microcenter tror jeg det het der jeg var, de hadde gode priser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå