GIGI11 Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Tror det er et godt valg... Når du blir litt eldre, med litt mer erfaring, og vet bedre på forhånd hva du liker/ikke liker, så kan det kanskje være noe. (Og kanskje bedre å starte 1 til 1 (selv om det kanskje ikke er like vanlig på den siden?).Ja,skal heller gå for 1 mot 1 greier...Men ellers takk for gode og seriøse tips Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Kan ikke si jeg har så mye erfaring med det der selv, så mulig en som har gjort det her endel ganger kunne gitt deg noen bedre svar, evnt et litt mer oppmuntrende svar. (Regner med at dette gjelder de fleste andre som svarte i denne tråden også). Som en opplevelse så er det sikkert noe som er gøy å forsøke seg på en gang. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Ettersom du har så lite info om dem og de i tillegg er så gamle som de er, ville jeg holdt meg unna denne gang og heller ventet noen år og/eller funnet noen litt mer "fristende". Kanskje få deg litt erfaring selv (noe de fleste ikke har så mye av som 18 år) og vent til dette er noe du virkelig kunne tenkt deg å gjøre for din egen del. Om du (eller noen andre som leser denne tråden senere) likevel skulle gjøre noe sånt ville jeg laget meg noen sikkerhetsliner, som f.eks: - Skaff skikkelig info. Navn/kontaktinfo, bilder. Ha gjerne kommunikasjon via cam/skype. - Møt dem en offentlig plass og ta en pils/kaffe eller noe første gangen dere møtes, dette er jo også en måte å bli bedre kjent, snakke om hva man vil osv. Ikke gå direkte til f.eks. et hotellrom. - Fortell en god kompis(noen du stoler på og som du tør å fortelle dette til) om hva du skal, nr på hotellrom, navn/kontaktinfo til folkene osv. I tilfelle noe skulle skje. Fortell gjerne paret på forhånd at du har gjort dette. - Vurder å ta med voldsalarm (ett trykk som automatisk varsler politi). Har ikke erfaring med disse selv eller hvordan de funker, men jeg vet de eksisterer. - Ta med kondom, og bruk den. Ikke finn deg i at personen/paret helst ikke vil bruke det. Kan også vurdere å be om å få se skriftlig helseattest fra lege som viser at det ikke foreligger kjønnssykdommer. Kommer an på hvor nøye man er på det. Det meste er ufarlig uansett, men HIV er så klart ikke å foretrekke, og herpes er uhelbredelig og kan være ubehagelig. Ta også helsesjekk selv etterpå, noe man bør gjøre uansett etter nye partnere. Det meste vil ha symptomer, så prioritet her er klamydia som vanligvis er symptomfritt. - Fortell på forhånd om det er noe du absolutt ikke vil gjøre (f.eks. analsex), da er de informert og kanskje de ikke vil møtes (noe som er dumt å finne ut på hotellrommet). - Føler du deg tvunget til noe eller generelt ukomfortabel under møtet, si klart ifra, og hvis det ikke forandrer saken, gå. Du skylder dem ingenting og det er bedre å skuffe dem/bli oppfattet som uhøflig enn å potensielt angre på noe senere og i verste fall bli traumatisert.- Edit: Ikke finn deg i at de skal ta bilder/filme noe, ha gjerne et øye for skjule kameraer etc på rommet. Bilder og slikt kan være helt uskyldig og piffe opp litt, men det er ikke verdt det. Er bilder først lastet opp på nett har man ingen kontroll, og dette kan hjemsøke deg i mange år. Lykke til Endret 26. oktober 2014 av Sitronsaft Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Ettersom du har så lite info om dem og de i tillegg er så gamle som de er, ville jeg holdt meg unna denne gang og heller ventet noen år og/eller funnet noen litt mer "fristende". Kanskje få deg litt erfaring selv (noe de fleste ikke har så mye av som 18 år) og vent til dette er noe du virkelig kunne tenkt deg å gjøre for din egen del. Om du (eller noen andre som leser denne tråden senere) likevel skulle gjøre noe sånt ville jeg laget meg noen sikkerhetsliner, som f.eks: - Skaff skikkelig info. Navn/kontaktinfo, bilder. Ha gjerne kommunikasjon via cam/skype. - Møt dem en offentlig plass og ta en pils/kaffe eller noe første gangen dere møtes, dette er jo også en måte å bli bedre kjent, snakke om hva man vil osv. Ikke gå direkte til f.eks. et hotellrom. - Fortell en god kompis(noen du stoler på og som du tør å fortelle dette til) om hva du skal, nr på hotellrom, navn/kontaktinfo til folkene osv. I tilfelle noe skulle skje. Fortell gjerne paret på forhånd at du har gjort dette. - Vurder å ta med voldsalarm (ett trykk som automatisk varsler politi). Har ikke erfaring med disse selv eller hvordan de funker, men jeg vet de eksisterer. - Ta med kondom, og bruk den. Ikke finn deg i at personen/paret helst ikke vil bruke det. Kan også vurdere å be om å få se skriftlig helseattest fra lege som viser at det ikke foreligger kjønnssykdommer. Kommer an på hvor nøye man er på det. Det meste er ufarlig uansett, men HIV er så klart ikke å foretrekke, og herpes er uhelbredelig og kan være ubehagelig. Ta også helsesjekk selv etterpå, noe man bør gjøre uansett etter nye partnere. Det meste vil ha symptomer, så prioritet her er klamydia som vanligvis er symptomfritt. - Fortell på forhånd om det er noe du absolutt ikke vil gjøre (f.eks. analsex), da er de informert og kanskje de ikke vil møtes (noe som er dumt å finne ut på hotellrommet). - Føler du deg tvunget til noe eller generelt ukomfortabel under møtet, si klart ifra, og hvis det ikke forandrer saken, gå. Du skylder dem ingenting og det er bedre å skuffe dem/bli oppfattet som uhøflig enn å potensielt angre på noe senere og i verste fall bli traumatisert. Lykke til Har bestemt meg for å ikke møte dem og sluttet å snakke med dem ;-) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg så det, men ettersom forumet også er et oppslagsverk ("søk før du spør"), noe mange glemmer(..), er det kanskje noen andre som lurer på nøyaktig det samme. Dette er første gang jeg ser dette bli nevnt, og det er jo ganske relevant, sikkert ikke bare du som henger på slike nettsteder og får lignende forespørsler. 1 Lenke til kommentar
GIGI11 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg så det, men ettersom forumet også er et oppslagsverk ("søk før du spør"), noe mange glemmer(..), er det kanskje noen andre som lurer på nøyaktig det samme. Dette er første gang jeg ser dette bli nevnt, og det er jo ganske relevant, sikkert ikke bare du som henger på slike nettsteder og får lignende forespørsler.[/quote) Jo det er helt sant. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 De fleste som ønsker slike treff deler gjerne litt info om seg selv, bilder og hva man liker. I tillegg avtaler man ofte på forhånd hovedlinjene i det som skal skje, man lar det ikke være helt opp til tilfeldighetene. Folk er forskjellige, liker forskjellige ting og har forskjellige grenser. Disse må avklares i forkant så man ikke står der og bokstavelig talt blir pissa på helt ut av det blå. Dette gjelder like mye når man treffer ukjente enkeltpersoner som par eller grupper - av samme eller motsatt kjønn. Et par regler eg har erfart er betryggende: - VÆR EDRU! - få bilde av den eller de du skal treffe i forkant - ligner de ikke på bilde når du treffer de så stikker du - ikke ta med verdisaker - ikke ta med hus- eller bilnøkler - ikke ta med mobiltelefon(men ikke være langt unna!) - bruk kondom - ingen navn - skal du treffe flere samtidig bør du si i fra til noen hvor du skal og når du er tilbake med noen du kjenner - ikke aksepter bondage første gangen - sørg for å ha en "rømmingsplan" Når slike ting går galt så skyldes det enten uavklarte komfortsoner og grenser, eller at man gjør seg til ett lett offer. Man kan få mange spennende treff om man tar sine forhåndsregler og holder god hygiene, samt naturligvis praktiserer sikker sex. Lykke til, selv i jakten på treff med enkeltpersoner. Husk allikevel overnevnte tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg