TomErik87 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hei! På svigerfar sin maskin har vi nå fått et rart problem. Plutselig helt uten videre mistet han lyden. Inne på kontrolpanel og lyder, kommer det opp "no audio devices detected" så da prøve jeg å fjerne å legge inn nye driver, men ingenting hjalp. Det kommer opp at driver er iorden, men at det er problemer med enheten. At maskinen ikke gjenkjenner noen lydenhet. Da tenkte jeg som så at da har kanskje lydkortet blitt ødelagt, så vi bestilte nytt .Men ingen bedring der heller. Da fikk jeg et tips av en kompis at det kunne være "lydbrua(soundbridge?) på hovedkortet som hadde gått fyken, så da prøvde vi å bestille nytt hovedkort også. Monterte det, fikk problemer med å fyre opp igjen windows, så endte med å reinstallere windows også. Nå sitter jeg her med nytt hovedkort med integrert lydkort, og en ny frisk versjon av windows, men fortsatt samme problem. Noen som har NOE som helst forslag? Hadde satt pris på det. Det er winodows xp 64 bit, og (Windows cannot initialize the device driver for this hardware. (Code 37)) (Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)) Tom Erik. Lenke til kommentar
TomErik87 Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Glemte å skrive at vi også har testet 2 forskjellige usb lydkort uten noe hell. Hovedkortet som er satt i nå er et GA-f2a7am-d3h. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Høres veldig merkelig ut siden hovedkortet er helt nytt, og siden dere bruker onboard lydkortet der. Prøv å klem inn windows 7 og se om det er lyd der da. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Mistet du lyden? Skynd deg og plukk den opp igjen da, før noen tråkker på den! Høyreklikk på høyttaleren i nede i høyre hjørne. Klikk "Avspillingsenheter". Høyreklikk på et blankt område og se om begge valgene er markert. Lenke til kommentar
TomErik87 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Ja det er kjempemerkelig+ haha ja får se under sofaen:) problemet med forslaget ditt er at høyttaleren nede i høyere hjørne forsvant sammen med lyden og lydenheten:) Mistet du lyden? Skynd deg og plukk den opp igjen da, før noen tråkker på den! Høyreklikk på høyttaleren i nede i høyre hjørne. Klikk "Avspillingsenheter". Høyreklikk på et blankt område og se om begge valgene er markert. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Har du den i Kontroll Panel da? Ta en screenshot av device manager (enhetsbehandling). Hører jo ikke ut som du har lagt inn drivere. PS: Hvis svigerfar bruker maskinen til nettbank eller på Skatteetaten eller noe tilsvarende så ville jeg sterkt vurdert å bytte OS. Endret 26. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
TomErik87 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg skal gjøre det i ettermiddag. Nei han bruker den til å lage karaokefilmer fotoredigering og epost;) jeg la inn 7 til ham men han hadde hatt xp så lenge at han helst ville ha det. Så da la jeg inn det. Har fungert et års tid nå døe detta skjedde;) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Du trenger "egen" driver for Windows xp 64. Og lyddrivere funker ikke føre du har de underliggende lagt inn og fungerende (brikkesett) Produsentene lager ikke drivere for 64bit xp lenger og det er vel problemet ditt nå. Xp/64 benytter samme driver database som Windows 2003. (som 64bit XP er egentlig) Så er det med 2003/xp dette meg egne MS patcher for å få hd audio enablet. Xp/xp64/2003 er egentlig OS som er pensjonerte. Og anbefaler det å skifte det ut med nyere (Windows 7 eller nyere) Lenke til kommentar
TomErik87 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 OK det problemet tenkte jeg ikke på. Han har Windows 7 liggende, da jeg bare la inn xp i tillegg da han bestemte seg for det. Men da vi la inn xp forsvant muligheten til å starte win7. Er det noe jeg kan gjøre for å boote den isteden for xp? Er det boot.ini som må endres eller hvordan gjør jeg det? Så slipper jeg å legge det inn helt på nytt tenkte eg.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 https://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/sysdm_advancd_startrecover_default_os.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
TomErik87 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Hei takk! Men det der vet jeg om, problemet er at det ikke ligger pa listen der lenger. Kun xp som ligger i listen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Windows 7 bruker ikke boot ini og bootloader som xp. Under installasjon av 7 kan du åpne en cmdprompt og kjøre diskpart clean . Da får du nullet ut partisjon info og mbr og har en fresh tom disk å installere 7 på. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Eller du kan prøve repair 7 . Boot fra en Windows 7 DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå