Nlklas Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har nå flyttet komponentene over i et annet kabinett. Og etter jeg gjorde dette virker det som om viftene til prosessoren står i 100% load til en hver tid, dette skjedde aldri i det gamle kabinettet. Det jeg gjorde for å få mindre støy var å montere noen dempningskabler på dem. Jeg har en i5 2500k prosessor klokket til 4.5GHz, og H100i fra Corsair. Noen som vet hva problemet kan være? Og hvordan jeg evt fikser det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg forstod ikke helt .. Er det viftene på radiator som går 100% hele tiden? Og du har satt inn en motstand på 3p kabelene til disse viftene? Bruker du Corsair Link, eller er viftene koblet direkte til HK? Og tok du av blokka/pumpa fra prosessoren da du byttet kabinett (hvis så gjorde du det rent og la på ny termisk pasta) ? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg forstod ikke helt .. Er det viftene på radiator som går 100% hele tiden? Og du har satt inn en motstand på 3p kabelene til disse viftene? Bruker du Corsair Link, eller er viftene koblet direkte til HK? Og tok du av blokka/pumpa fra prosessoren da du byttet kabinett (hvis så gjorde du det rent og la på ny termisk pasta) ? Viftene er på radiatoren, og det virker som de kjører i 100% til en hver tid. Bruker ikke Corsair Link, de er koblet rett i hovedkortet. Renset kjøleblokken etter jeg flyttet den over. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hvis det er de orginale 3p viftene som følger med H100i du bruker, så ville jeg jo anbefalt deg å koble de til en slik (eller en tilsvarende enhet, finnes haugevis av slike) http://www.prisjakt.no/product.php?p=243473 Så kan du justere hastigheten så mye du vil. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Du har sikker temp/turtall styring i bios, jeg har på mine kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå