Gå til innhold

Hvor stor skade får vegg av TV-oppheng

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å henge TV'en på vegg. I så fall blir det en gipsvegg. Med stativ veier det 20kg. Jeg lurer imidlertid på hvor store hull det blir i veggen.

Jeg eier leiligheten, men vil jo nødig gjøre ting som blir vanskelig å reparere senere, dersom jeg skal selge eller forandre på ting.

Har tenkt å bruke denne festemekanismen (link), og ut fra det jeg har hørt er det bare å skru mollyplugger rett i veggen. Samme forum mente at med 20kg er det ikke behov for å treffe stendere. Noen erfaringer/tips?

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å henge TV'en på vegg. I så fall blir det en gipsvegg. Med stativ veier det 20kg. Jeg lurer imidlertid på hvor store hull det blir i veggen.

Jeg eier leiligheten, men vil jo nødig gjøre ting som blir vanskelig å reparere senere, dersom jeg skal selge eller forandre på ting.

Har tenkt å bruke denne festemekanismen (link), og ut fra det jeg har hørt er det bare å skru mollyplugger rett i veggen. Samme forum mente at med 20kg er det ikke behov for å treffe stendere. Noen erfaringer/tips?

Med slikt stativ skulle det trolig gå uten å treffe stender men kan du få truffet en så er det så klart en fordel.

Hullene i veggen blir så store som du lager de :)

Lenke til kommentar

Jeg har en 55tommer jeg skudde opp med mollyplugger uten å treffe stendere. Henger som bare det! Hver mollyplugg er beregnet til å holde 20kg mener jeg å huske.

Da får jeg i hvert fall bekreftet at veggen holder :)

Med slikt stativ skulle det trolig gå uten å treffe stender men kan du få truffet en så er det så klart en fordel.

Hullene i veggen blir så store som du lager de :)

Joda, folk som virkelig vil ha TV'en på veggen gir sikkert en blank F i hullene de lager. Jeg er i utgangspunktet ikke glad i å lage hull av noen slag, men da får man jo aldri hengt noe opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...