Keiseren av Grønland Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Er det noen som benytter Netflix eller andre strømningstjenester her i stedet for å ha dekoder fra norske kabel-tv-leverandører? Jeg vil helst slippe en sånn svær boks under tven min, og lurer på om jeg skal kutte ut de norske innholdsleverandørene til fordel for enten Netflix eller HBO Nordic. Men det virker ikke som noen av de er helt tilfredsstillende. Er det noe sted jeg kan se en liste over hvilke tv-serier disse tilbyr? Utenom de helt åpenbare? Jeg har ikke brukt noen av dem før, men ut fra det jeg kan se på nett er det kun et par håndfuller tv-serier de har tilgjengelige hver? Mens første inntrykket når disse tjeneste ble lansert var at de tilbydde massive biblotek over omtrent alt som fantes av tv-innhold? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva har du HBO eller Netflix på siden du vil slippe å ha en boks under tv'n? Du vet at smart TV har som regel mulighet for kortleser? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Moreflicks.com har en fin oversikt over tilgjengelige serier og filmer på Netflix. Du kan sortere på region, så bruker du f.eks. Unblock Us kan du se hvilke serier og filmer som er tilgjengelige i hvilken region og bytte deretter. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Begge deler tilbyr en gratismåned, noe du bør ta tak i før du tar ideen videre. Sannsynligvis vil det gå helt skeis å forsøke å erstatte vanlig tv med en streamingtjeneste. Har du ikke bedre grunn enn at du ikke liker boksen, så er det bedre å finne en kreativ måte å gjemme bort boksen enn å tro at netflix / hbo nordic skal kunne erstatte den. Både netflix og hbo nordic har styrker og svakheter. Hvor godt netflix fungerer når man frigjør seg fra regionrestriksjonene vet jeg ikke, men selv det norske innholdet er greit nok. Bibloteket av gode serier på hbo nordic holder på å bli ganske stort og greit. Utvalget til hbo nordic kan se over her: http://hbonordic.no/web/hbo/series/all Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Problemet er, for en som liker gode tv-seier og vil ha tilgang til noen gode filmer, hva er best?Det virker absolutt som HBO har mye bra. Men jeg har sett alt som er interessant der. Og det er ikke så ofte de kommer med nye serier som er så bra som Sopranos og Game of Thrones. Og så har jeg hørt HBO nordic har en ræva teknisk løsning? Er det slik at Netflix kommer med nye filmer ganske fort? Eller ikke? Hørt mye fram og tilbake om dette. Akkurat nå virker det som hele strømningsverden er i ferd med å segregeres inn i altfor mange tilbud som til slutt blir altfor dyrt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Netflix og andre streamingtjenester kjøres på en datamaskin, altså må du se filmene på PC eller koble en PC til tven. Dette er ikke akkurat mindre boksete enn en liten dekoder. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Netflix og andre streamingtjenester kjøres på en datamaskin, altså må du se filmene på PC eller koble en PC til tven. Dette er ikke akkurat mindre boksete enn en liten dekoder. Nåja, tror Netflix er allerede bygd inn i TV'n min, kan også streame Netflix via Chromecast/Spillkonsoller/Nettbrett. Endret 25. oktober 2014 av Kirikovski Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Netflix og andre streamingtjenester kjøres på en datamaskin, altså må du se filmene på PC eller koble en PC til tven. Dette er ikke akkurat mindre boksete enn en liten dekoder. Nåja, tror Netflix er allerede bygd inn i TV'n min, kan også streame Netflix via Chromecast/Spillkonsoller/Nettbrett. Da har du sikkert en smart-tv som også inkluderer en kortleser der TS kunne ha satt inn kortet sitt for å slippe den svarte boksen. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 https://sumo.tv2.no/ https://se.sbsdiscovery.no/ https://www.netflix.com/ hva jeg bruker, har ikke tv eller dekoder, men prosjektor. Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Er det slik at Netflix kommer med nye filmer ganske fort? Eller ikke? Hørt mye fram og tilbake om dette. Akkurat nå virker det som hele strømningsverden er i ferd med å segregeres inn i altfor mange tilbud som til slutt blir altfor dyrt. Hvis du vil se de nyeste filmene så fort de er ferdig på kino, er ikke Netflix din greie. Det tar relativt lang tid før storfilmene blir tilgjengelig der. Men med mindre det kun er blockbustere som gjelder, så er ikke dette et problem. Det er nok å velge mellom av både gammelt og nytt. Jeg er storfornøyd med Netflix, både hva filmer og serier angår. Jeg laster ned en del utenom, dog, men har aldri noe problem med å finne ting jeg vil se på Netflix, da spesielt om man bruker media hint/hola/whatever og veksler mellom norsk og amerikansk. Mye dritt og mye middelmådig skit, men det er jaggu mer enn nok av gode filmer og serier å velge i au, med mindre man har en svært så snever smak. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Netflix og andre streamingtjenester kjøres på en datamaskin, altså må du se filmene på PC eller koble en PC til tven. Dette er ikke akkurat mindre boksete enn en liten dekoder. Kan kjøres på playstation eller egne små bokser som man får kjøpt. Jeg bruker så og si aldri pc til netflix. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 egne små bokserOg denne boksen tror du inneholder luft? Det er sikkert en datamaskin inni den. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Fantastisk liten duppeditt for Netflix og lignende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå