Gå til innhold

Hva har Lørdag med kristen hviledag å gjøre

Anbefalte innlegg

Det eksisterer ikke noen" Bibelens jøder" etter det som vi legger i ordet jøder i dag. Bibelen handler om Israels folk, og ikke om jøder.

Det eksisterte ingen jøder på den tiden, og ordet jøde er heller ikke nevnt før i NT der Jesus snakker om jødene som ville drepe Ham.

Jødene er også nevnt i revelation(åpenbaringen)

Vel, man ser det var en etnisk diskriminering fortsatt, i tråd med den gamle pakt. Judeere som var etniske israelitter, skulle ikke menge seg med andre folkeslag. Selve poenget med den barmhjertige samaritan, var at denne mannen kom fra Samaria. Og likevel handlet han mer barmhjertig enn judeerne som kom forbi.

Når en kvinne fra et annet folkeslag tigger Jesus om hjelp, svarer Han:

«Det er ikke rett å ta brødet fra barna og gi det til hundene.» 27 «Det er sant, Herre,» sa kvinnen, «men hundene får jo spise smulene som faller fra bordet hos herrene deres.»

I overført betydning blir de andre folkeslagene omtrent omtalt som hunder her. Kvinnen godtar dette, og hun tiltaler Jesus som Davids sønn. Noe som betyr at hun anerkjenner Ham som Davids direkte etterkommer.

I Apostlenes gjerninger fører åpenbaringen om de urene dyr (Slakt og spis!) til at man etter hvert begynner å forkynne evangeliet også til ikke-jøder. Jeg mener dette river ned påstanden om at det var mest falske jøder på Jesu tid. For Den Hellige Ånd vet alt, og valgte å gi en åpenbaring som betydde at evangeliet skulle forkynnes til hele verden, til alle folkeslag.

B94 skrev: Og denne religionen ble til i Babylon, og er derfor en blanding av østlig mystikk, egyptisk avgdsdyrkelse, og perversiteter som eksisterte i Babylon på den tiden.

Når det gjelder jødisk kabbalisme, er dette korrekt.

Men det finnes jøder som vil gå i fotsporene til Esra og Nehemja, og fjerne avgudsdyrkelse.

Hva Paulus sier spiller ingen rolle, for det er Jesus vi skal følge. Og ikke Paulus.

Jesus er stammen, og alle som tror og som omvender seg og følger Jesus, blir podet inn på denne stammen.

Men foruten Paulus, ville du ha kjent til denne ordbruken? Paulus skriver mye viktig om den nye pakt og om menigheten. Man kan ikke si at Jesus ga fullverdige retningslinjer for den kristne menigheten, som var en helt ny ting. Selv om Jesus naturligvis innstiftet brødsbrytelse og fotvask. Det at Den Hellige Ånd ble gitt til de troende på en slik måte, var noe nytt i forhold til den gamle pakt. Uten Paulus, ville vi ha visst om begrepet "Livets ånds lov"?

Alle som omvender seg og følger Jesus, er kristne, og ikke lenger hedninger.

Dette er korrekt, men man har fortsatt en etnisk tilhørighet. I Åpenbaringen opprettholdes det et skille ved at det er 24 eldste (12+12), og det observeres 12 stammer ganger 12 000, som utgjør de 144 000. Og etter disse følger det en utallig skare av alle stammer og tungemål.

(pga trøbbel med sitatboksene går jeg over til å bruke hermetegn)

"Hvis du leser NT med åpent sinn, så kanskje du vil oppdage hvordan Jesus kritiserte jødene, og Jesus visste også at de ville drepe ham, derfor skjulte han seg for dem ved flere anledninger slik at de ikke skulle drepe Ham før tiden."

Selvsagt, det er jo ikke lagt skjul på at de prøvde å pågripe Jesus. De er så rasende at de til og med blir enda sintere når Jesus gjør store mirakler. Noe som er ekstremt. Noen forsøker å forklare dette med at disse fariseerne tilhørte en hemmelig organisasjon, på linje med dagens Illuminati.

Men det var ikke noe nytt at jødene forfulgte og myrdet hellige profeter som var sendt dem av Gud. Dette hadde jo pågått i hundrevis av år før Kristus. Det behøver derfor ikke være noen ekstraordinær forklaring på at de var såpass rasende på Jesus.

"Jødene har imidlertid fortsatt kampen mot de virkelige fysiske Israels stammer, og mot de kristne som jo også er av Israel.

Denne kampen har jødene drevet med nå i 2000 år, og de er nå i ferd med å lykkes. Dvs de tror det."

Eh.. Hvem er de "virkelige fysiske Israels stammer"?

"Jeg er ikke bitter mot jødene, men jeg er rasende på jødenes ledere. For de har lurt oss alle i alle år, og de har også kynisk brukt sine egne for å fremme sin egen agenda."

Og hva skulle de ha oppnådd ved å lure oss? Tror du det er så kjekt for dem å sitte i Israel som terrormål, rakettmål og bombemål?

Vel, det ser ut som om vi er stort sett enige, bortsett fra dette, som jeg absolutt ikke er enig i "Man kan ikke si at Jesus ga fullverdige retningslinjer for den kristne menigheten, som var en helt ny ting"

For jeg mener det er helt absurd å tro at jesus ikke lærte oss det vi trenger å vte, og at noen må lære oss noe annet.

Det du sier om israels og senere jødenes tradisjoner er riktig, de behandlet andre folkeslag veldig dårlig fordi de mente de var bedre enn andre fordi de arGuds utvalgte folk, for det var de inntill de brøt den gamle pakten med Gud, og ble sendt i fangenskap.

Og det var da landet ble okkupert av andre folkeslag, fordi assyrerne og babyklonerne,flyttet andre folkeslag inn i judea og samaria.

Men denne oerverse lære som nå er nedskrevet i den babylonske talmud følges også i dag av jødene.

Og jødene jobber nå for verdensherredømme, fordi de mener det er deres rett siden de er "Gueds utvalgte folk"

Og svindel og kriminalitet har vært jødenes varemerke opp gjennom historien, og de står bak de fleste kriger, inkl første og andre verdenskrig, og den kommende 3 verdenskrig som er planlagt.

Det folk ikke vet fordi offisiell media ikke nevner det, er at mossad står bak mange av disse terroraksjonene.

Og de aller fleste rakettene som skytes ot Israel, er tomme hylstre uten sprengladninger. Jeg har sett nedslagspunktene fra noen av dem, og de klarer ikke engang å slå hull i asfalten.

For noen år siden så jeg også en del slike raketthylstr stablet opp mot en veg pa en Israelsk politistasjon, og jeg reagerte på hvorfor alle var hele, og ikke sprengt i stykker som jo er vanlig for en bombe eller rakett når den sprenges.

Men så etter en stund fikk jeg vite at det er bare tomme hylstre som skytes ut. Jeg fikk også vite at Israel samarbeider med hamas.

Og da forsto jeg hele opplegget.

Iron dome rakettene som Israel brukte virker heller ikke, de treffer ikke noe som helst. Men Israel brukte dem som fyrverkeri, for å lure befolkningen og oss, til å tro at de var under angrep.

Og de fysiske etterkommere etter israels stammer er oss hvite europeere. Vi har vært under angrep fra jødene lenge.

Og til det har de brukt muslimer og andre innvandrere fra afrika og Asia, for målet er å utrydde den hvite rase som er etterkommere etter Israels stammer.

Samtidig så driver de med angrep mot kristne i Afrika og midtøsten ved hjelp av muslimer, for Israel støtter også ISIL, som driver en proxy krig på vegne av Israel og jødiske bankeiere i USA.

Jødene jobber som sagt for verdensherredomme, og her er hva de menere om oss, tatt fra jødenes "hellige bok" den babylonske talmud"

“He who sheds the blood of the goyim [you and me] is offering a sacrifice to God.” Talmud, Jalqut Simenoni

“Jews are human beings; the other peoples of the world are not human beings, but beasts.” Baba Mezia

“Those who do good to Christians will never rise from the dead.” Zohar, I, 25b

“It is always a meritorious deed to get hold of a Gentile’s possessions.” Schulchan Aruch

“God has given the Jews power over the possessions and blood of all nations.” Seph. Jp., 92, 1

“Regarding any Gentile claims to property rights, their possessions are ‘like unclaimed land in the desert’.” Baba Bathra, 54b

“A Jew may lie and perjure to condemn a Christian. The name of God is not profaned when lying to Christians.” Baba Kama, 113a, 113b

“It is a good deed for every Jew to burn and destroy the non-Jewish Church or whatever belongs to it or is done for it, and to throw the ashes into the four winds...” Schulchan Aruch, Johre Deah, 143

“The seed [child] of a Christian is of no more value than that of a beast.” Kethuboth 3b

“A Jew is permitted to rape, cheat, and perjure himself; but he must take care he is not found out, so that Israel may not suffer.” Schulchan Aruch, Johre Deah

“A Jew may violate but not marry a non-Jewess.” Gad. Shas. 2, 2

http://www.infotextmanuscripts.org/goy_pries_8.html

Du har forøvrig også rett i at det fins noen få jøder som holder seg mer til torah enn den babylonske talmud, men disse har så vidt jeg vet samme syn oppå tingene. Forskjellen ligger i at disse vil vente til deres gud gir dem herredommet over verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baltazar: Det er andre som hevder med stor styrke at Adam og Eva var mørkhudede, og at de mørkhudede derfor er de egentlige Israels tapte stammer.

Hvorfor skulle jeg stole mer på deg enn på dem?

Hvorfor skulle Israel samarbeide med Hamas? Mener du at muslimene ikke har noe reelt ønske om å få fri tilgang til Jerusalems helligdommer?

Lenke til kommentar

Baltazar: Det er andre som hevder med stor styrke at Adam og Eva var mørkhudede, og at de mørkhudede derfor er de egentlige Israels tapte stammer.

Hvorfor skulle jeg stole mer på deg enn på dem?

Hvorfor skulle Israel samarbeide med Hamas? Mener du at muslimene ikke har noe reelt ønske om å få fri tilgang til Jerusalems helligdommer?

Ja jeg vet noen negre hevder at de er Israels stammer, men det er forståelig fordi de vil være "Guds utvalgte folk" Det er et slags misunnelsessyndrom.

Men det de ikke vet er at alle kristne av alle folkesag som følger Jesus er Guds folk. Det hjelper mao ikke å være av de fysiske Israels stammer hvis du ikke er kristen og følger Jesus.

At noen svarte sier at de er Israel er derfor et misforstått og feilaktig forsøk på å få samme statusen som jødene urettmessig har tatt til seg, og deretter svindlet seg vei opp gjennom historien som "Guds utvalgte folk" Noe som de jo ikke er.

Om du stoler på meg eller ikke får du selv avgjøre, men når jeg sier at hvite europeere er Israels stammer, så er det fordi Bibelen gir hint om dette.

Jesus gir oss også hint om dette når Han sier at Han er ikke kommet til jødene men til de fortapte får av Israels hus, og sendte ut sine apostler mot nord, og ikke sør til afrika.

Vi har også historiske beviser, på ruten de tok til europa.

Vi har likheter i navn og tradisjoner og språk, som stammer fra midtøsten, og hebraisk. Runene som vikingene brukte stammer ogå fra midtøsten.

Og det også bevist ved DNA tester.

For mange år siden kom jeg over en side hvor jeg leste at de hadde gravd opp en grav i sørlibanon, som i Bibelsk tid var Israel, og etter DNA tester så fant de at dette stemte med DNA fra Norske vikinger.

De lurte fælt på hvordan dette kunne henge sammen, for de visste jo ikke at vi er etterkommere etter Israels stammer,

Og få tør i det hele tatt å tenke den tanken, av frykt for jødene.

For et par år siden kom jeg også over en tysk webside, hvor tyske forskere også hadde tatt DNA tester, og kommet til samme resultat.

Jeg angrer på at jeg ikke lagret den siden, fordi da jeg senere fikk ideen om at jeg burde lagre den, så var den fjernet.

Men dette er uansett ikke så viktig lenger, for det er de kristne som følger Jesus som er Guds folk, uansett om de er av Israels fysiske stammer eller ikke.

At Jesus kom med sitt budskap til Israels stammer, og også sendte sine apostler til Israels stammer var fordi frelsen skulle komme fra Israels folk.

Frelseren Jesus, skulle kommer fra Judah stamme, men budskapet skulle også spres av de andre Israels stammer.

Og opp gjennom hele historien så har misjonærer kommet fra europa,og fra europeerne i de gamle engelske og europeiske koloniene.

Ingen misjonærer har kommet fra jødene ,eller fra de innfødte i asia eller afrika.

Israel samarbeider med hamas fordi de bla ønsker å ha hamas å skylde på når de med jevne og ujevne mellomrom angriper gaza.

Israel trenger også rakettene og "terrorangepene" fra hamas for å holde liv i myten om at jødene er forfulgt og at folk, hater dem kun fordi de er jøder.

Israel samarbeider også med saudiarabia, og med ISIL, som fører en proxy krig på vegne av Israel. Og når det gjelder utryddelse av de gjenværende kristne i midtøsten, så har jo ISIL og Israel felles interesse i å bli kvitt de kristne

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...