Gå til innhold

Pur ung damhegre.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Unskyld meg, men den fuglen ser helt for j..... ut. Ikke det at alt trenger og se ut som et glansbilde. Det er en grunn til at jeg ikke tar skarpe klare selfier....

Men over til det tekniske, skarpt som alle hauane og velkomponert. Hegras farver står fint til omgivelsene, sikkert ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Damhegre har mye til felles med gråhegre, men er tydeligvis innrettet for en biotop med andre fargevalører.

Du har plata'n i full konsentrasjon, - hegrene bruker i stor grad hørselen for å lokalisere små byttedyr under vannoverflaten, etter hva jeg har forstått.

Fin positur, fine farger og godt lys, og ikke minst, - god skarphet med tanke på at bildet er tatt på nær 21 meters avstand, på frihånd ! :)

De lyseste partiene på fuglen er kanskje i lyseste laget, men det endrer ikke det faktum at dette er et bilde mange av oss gjerne skulle ha tatt ! :)

Takk for god, opplysende følgetekst.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Damhegre har mye til felles med gråhegre, men er tydeligvis innrettet for en biotop med andre fargevalører.

Du har plata'n i full konsentrasjon, - hegrene bruker i stor grad hørselen for å lokalisere små byttedyr under vannoverflaten, etter hva jeg har forstått.

Fin positur, fine farger og godt lys, og ikke minst, - god skarphet med tanke på at bildet er tatt på nær 21 meters avstand, på frihånd ! :)

De lyseste partiene på fuglen er kanskje i lyseste laget, men det endrer ikke det faktum at dette er et bilde mange av oss gjerne skulle ha tatt ! :)

Takk for god, opplysende følgetekst.

Vennlig hilsen

Albert.

Nå er jo dette en ungfugl, juvenile som det heter på engelsk så den har ikke fått fargene til voksen fugl enda. Da vil den bli gråbrun og hvit på undersiden av vingene hvilket du ikke ser unntatt når de flyr.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...