HSP Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Oslo 2014 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dette ble stilig. Ser du har fått med det som jeg manglet. Det gir bildet et løft. Rekkverket gir bildet flotte linjer. God komp og godt lys. PS lurte først på om du hadde vært i samme bygg som meg:-) Lenke til kommentar
HSP Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Dette ble stilig. Ser du har fått med det som jeg manglet. Det gir bildet et løft. Rekkverket gir bildet flotte linjer. God komp og godt lys. PS lurte først på om du hadde vært i samme bygg som meg:-) Takk for det Pentaxen. Ja, gjør seg ofte med et menneskelig element. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Her finnes flere muligheter i tillegg til den kompen og utsnittet du allerede har valgt. Jeg ser f.eks. to versjoner der antagelig spenningen i bildet vil øke sammenliknet med det presenterte. Ved å kutte nede så nedre ramme havner mellom de to lyse linjene til høyre øker spenningen noe da du får en linje ut på kortside og en ut på langside. Ved å gå enda høyere med kuttet slik at begge de lyse høyrelinjene går ut på nedre ramme, men ikke mer enn at de to luse linjene til høyre fortsatt går ut på venstre kortside vil spenningen øke ytterligere. Dett kan du selv sjekke ved å scrolle ned og dekke til mer og mer for å se forandringene. Dermed har jeg ikke sagt at dette nåværende ikke funker for det gjør det. Jeg merker meg spesielt det mørke mot det lyse til venstre i bildet der skillediagonalen skaper god spenning. Men den lyse kilen under rekkverket oppe ville jeg antagelig klonet igjen. Hvorvidt det er en fordel også å klone igjen det resterende lyse fram til det sorte feltet innerst i bildet må prøves ut for å se hvordan det funker - hvorvidt det bedrer perspektivet eller rett og slett ødelegger det.. Bare noe forslag dette - "take it or leave it". De er gratis. Roar Lenke til kommentar
HSP Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 De er gratis. Roar Det beste i livet er ofte gratis. Takk for innsiktsfulle kommentarer Roar. Det er utrolig fint å få slike innspill. Jeg la til en v2 med dine siste kuttforslag. Kloning liker jeg ikke å gjøre på bildene mine, så jeg lot være å gjøre det, men jeg ser absolutt hva du mener. Henning Lenke til kommentar
nutini Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Herlig gatefoto med god komposisjon og flott lys slik jeg ser det. Helt klart V1. Arvid. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Herlig gatefoto med god komposisjon og flott lys slik jeg ser det. Helt klart V1. Arvid. Takk for det nutini. Jeg er enig med deg i forhold til versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg