JiGGe Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hei! Jeg trenger en stasjonær pc som drar CS:GO. Jeg har allerede en macbook pro som jeg er super happy med. Men, den har jeg fått fra jobben, og jeg er ikke super comfy med å laste ned spill på den. Krav: Drar CS:GO (Ikke i beste settings) Liten Rimelig WiFi Jeg har allerede harddisk (ikke SSD) og ram. Jeg har også et gammelt skjermkort (GTS 250). Duger dette fortsatt? Ser for meg dette oppsettet. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1461810&su=6015ACB4-5D08-41CD-A23E-C7B41471DD55 Hvis jeg trenger et nytt skjermkort, duger dette da?https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-750-1gb-physx-cuda/807849 Dette er ikke snakk om en pc som skal dra de feteste spillene. Men jeg vil gjerne spille CS:GO sømløst Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Ville tatt meg råd til 750 ti. Ikke veldig mye dyrere, men en hel del bedre. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Tullprat 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Tullprat Forventer ikke at slike som deg, født i nyere tid skal vite forskjellen heller.... lag is a noticeable delay between the action of players and the reaction of the server. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Lag brukes allment for å beskrive at et spill "henger" eller ikke flyter slik som er optimalt. Denne følelsen kan komme av både høy responstid (ping) og fra lav frame rate. Begge deler reduserer kvalitetfølelsen og kan ødelegge prestasjonsevne. Uansett hva som er den korrekte definisjon vil opplevelsen være den samme ved LAG og lav FPS. Det er bare at ved lav FPS er det din egen maskin som er skylden og ved LAG er det enten din egen ISP, serverens ISP eller serverens evne til å sende deg den informasjonen du trenger for å produsere FPS. Prøv å hold en høflig tone Rusher. Dersom du ikke er født i nyere tid burde du ha evne til å opptre seriøst og ikke slenge med leppa. Endret 27. oktober 2014 av Strato 3 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Grammar Nazi hissy fit 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Lag brukes allment for å beskrive at et spill "henger" eller ikke flyter slik som er optimalt. Denne følelsen kan komme av både høy responstid (ping) og fra lav frame rate. Begge deler reduserer kvalitetfølelsen og kan ødelegge prestasjonsevne. Uansett hva som er den korrekte definisjon vil opplevelsen være den samme ved LAG og lav FPS. Det er bare at ved lav FPS er det din egen maskin som er skylden og ved LAG er det enten din egen ISP, serverens ISP eller serverens evne til å sende deg den informasjonen du trenger for å produsere FPS. Prøv å hold en høflig tone Rusher. Dersom du ikke er født i nyere tid burde du ha evne til å opptre seriøst og ikke slenge med leppa. Riktig! Her er poenget mitt. Lag begrepet har blitt så utvannet av kiddies over tid. At nesten ingen vet hva det er engang. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ta deg sammen da mann... Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Lag brukes allment for å beskrive at et spill "henger" eller ikke flyter slik som er optimalt. Denne følelsen kan komme av både høy responstid (ping) og fra lav frame rate. Begge deler reduserer kvalitetfølelsen og kan ødelegge prestasjonsevne. Uansett hva som er den korrekte definisjon vil opplevelsen være den samme ved LAG og lav FPS. Det er bare at ved lav FPS er det din egen maskin som er skylden og ved LAG er det enten din egen ISP, serverens ISP eller serverens evne til å sende deg den informasjonen du trenger for å produsere FPS. Prøv å hold en høflig tone Rusher. Dersom du ikke er født i nyere tid burde du ha evne til å opptre seriøst og ikke slenge med leppa. Riktig! Her er poenget mitt. Lag begrepet har blitt så utvannet av kiddies over tid. At nesten ingen vet hva det er engang. Ord endrer mening hele tiden. Det som bestemmer betydningen av et ord er hvordan det brukes. Håper du denne nye kunnskapen til deg og fortsetter som et mer opplyst menneske, enn fortsette å krangle fordi egoet ditt har blitt truffet, som de fleste her gjør. Endret 27. oktober 2014 av PgUp Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Tullprat Forventer ikke at slike som deg, født i nyere tid skal vite forskjellen heller.... lag is a noticeable delay between the action of players and the reaction of the server. Når det kommer til spill som CS:GO er det jo ganske stor forskjell på "drar det" og å dra det bra nok til at du ikke mister konkurranseevne pga lag. Lag har sammenheng med internett tilkoblingen din, ikke antall FPS. Lag brukes allment for å beskrive at et spill "henger" eller ikke flyter slik som er optimalt. Denne følelsen kan komme av både høy responstid (ping) og fra lav frame rate. Begge deler reduserer kvalitetfølelsen og kan ødelegge prestasjonsevne. Uansett hva som er den korrekte definisjon vil opplevelsen være den samme ved LAG og lav FPS. Det er bare at ved lav FPS er det din egen maskin som er skylden og ved LAG er det enten din egen ISP, serverens ISP eller serverens evne til å sende deg den informasjonen du trenger for å produsere FPS. Prøv å hold en høflig tone Rusher. Dersom du ikke er født i nyere tid burde du ha evne til å opptre seriøst og ikke slenge med leppa. Riktig! Her er poenget mitt. Lag begrepet har blitt så utvannet av kiddies over tid. At nesten ingen vet hva det er engang. Du innser hvor deep shit du er i her? Fra samme siden du tok det du sa fra: Although lag may be caused by high latency, it may also occur due to insufficient processing power in the client and/or server. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) CSGO trenger ikke "beefy" GPU. Det er igrunn mer CPU avhengig. Ville siktet på rundt 250+ fps, noe min 3570k + gtx 580 gir meg. Så jeg ville valgt 4670k/4690k, med 750ti feks ja.Bruk heller litt mindre på GPU, også bruk litt "mer" på CPU, skjerm, tastatur & mus. Endret 27. oktober 2014 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kan vi få en gjengs enighet om sweetspot fps/refresh rate ratio på forumet her? Hva skal man med 250+ fps? Ved hvilken oppløsning og eye candy er dette? Og ikke minst åssen skjerm snakker vi om da? Det beemer forthewin sier over her gir ingen mening for meg. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Sweetspotten er det samme som skjermen du investerer i. Med andre ord for de fleste 60fps Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Njaa ikke enig. 80-90 fps på en 60hz skjerm oppleves gjerne bedre enn vsync on. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) 60hz i CSGO er jo ett sant helvette spør du meg Det er det uansett hvilket fps spill man spiller... Så lenge din minimum fps er høyere enn din refresh rate bør du være happy. Om det er noen få milisekund mindre input lag ved dobbelt (eller mer) så mye fps som din refresh rate, så er nok ikke det noe man merker. VSync er ikke bra i CSGO, det gir input lag. Endret 27. oktober 2014 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Har også hørt at hvis en låser max fps i csgo kan du oppleve rare lags Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Så du opplever bedre flyt ved min 100fps enn ved min 60fps på en 60hz monitor? Det synes jeg er merkelig og kanskje ett placebo. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Har vel noe med oppfattelse av tearing å gjøre. Ikke plæisbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå