staleand Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hei, Driver på med oppsettet av en magento nettbutikk og er kommet til sluttfasen hvor jeg optimaliserer oppsettet. Per nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg ønsker å parallel nedlaste data (parallized download) gjennom å benytte meg av underdomener for javascript/css og media/bilder. Ønsker noe slikt Https://www.domene.no Https://js.domene.no Https://media.domene.no Dette er selvsagt bare et ledd i optimaliseringen. Dette er veldg enkelt å implementere i magento; men problemet oppstår når jeg har et EV ssl sertifikat innstallert. Ettersom det ikke finnes wildcard sertifikat som gir grønn adresselinje, samt at jeg allerede har betalt for et sertifikat allerde lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram for å løse dette problemet. Jeg har sett på SNI; krever dette at jeg kjøper et nytt sertifikat eller dreier det seg bare om konfigureringen av apache for å støtte dette? Og hvordan blir det da mtp. IE og andre nettlesere som ikke støtter SNI? Hvis noen har noen tanker og/eller tips om dette setter jeg stor pris på det. Kildehenvisninger der andre har løst dette på en smooth måte settes også pris på. På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
staleand Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Forøvrig liten lysten på å kjøpe 3x ev ssl sertifikatet da jeg har ganske stramt budsjett. Men et billig, vanlig wildcard ssl sertifikat kunne jeg nok hatt råd til, hvis man kan kombinere dette med EV sertifikatet, uten å miste den søte, grønne adressebaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå