luistheghost Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 I bøkelunden. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Et flott bilde.., nydelige varme høstfarger. Jan Åge Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Er dette en bøk? Jeg var sikker på at det var ei bjerk med sin hvite stamme og de bladene. Men bøk er ikke min spesialitet så jeg kan jo bomme. Noen påstår også at det har vært for tørt i sommer til at vi får de helt store høstfargene mens andre påstår det samme som deg at vi mangler frost. Men jeg har vært heldig å finne noen lønneblader med gode farger. Liker godt kompen med plasseringen av stammen i flata. Man får det ikke alltid som man vil i naturen for stammen til venstre i flata hadde vel vært det perfekte da vi nok leser bilder fra venstre mot høyre som vi leser bøker og aviser. Kunne forresten vært interessant å diskutere det med f.eks. muslimer og hinduer som leser motsatt vei - fra høyre mot venstre slik at denne kompen ville vært perfekt. Roar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Her ser jeg et naturlig fint bilde av bjørka. Passe med forgrunn og utsøkt farge og skarphet. Og som Roar er inne på; treet MÅ stå akkurat der! Fredrik Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hei, Olav. Rolig og behagelig bilde, med fantastiske farger og et mildt, vennlig lys ! Halvskyet ? Informativ følgetekst Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Takk for kommentarene! @ Roar: Joda, dette er et bøketre, Fagus Silvatica. Vårt eneste naturlig viltvoksende av denne arten. Stort, majestetisk og vakkert. Det kan nå en anseelig høyde når det står fritt, - 25 meter hos oss, 45 meter i Mellom- Europa og Syd-Sverige. Vh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg