Gå til innhold

Får ikke fot innenfor bransjen :/

Anbefalte innlegg

Hvis måten du ter deg her inne reflekterer måten du svarer for deg i jobbintervjuer, så vet jeg hvorfor du ikke har fått jobb ennå. :yes:

Jeg stemmer også for at du prøver å ordne deg en slags "internship". Enten ved å jobbe gratis (bedre enn å gå arbeidsledig) i en periode, eller så kan du prøve lykken hos NAV, som noen nevnte. Mange bedrifter er keen på gratis arbeidskraft.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør seriøst vurdere å komme deg til helvette ut av tråden min hvis du ikke har noe matnyttig å komme med annet enn provosering.

Og du bør komme deg til helvette ut av forumet om du ikke har noe bedre å gjøre enn å slenge dritt til folk som tar seg tid til å gi deg råd. Om du kun er ute etter folk som forteller deg det du vil høre så finnes det nok av runkeringer du kan bli med i.

Det gjelder også hver eneste jævel her inne som kommer å forteller meg at jeg er NØDT å gå skole. Jeg trenger ikke 3 stk som repeterer hverandre. Dere kjenner verken meg eller min situasjon og jeg har sagt at skole er uaktuelt. Har dere tenkt å få det inn i skallen? Kom dere bare ut av tråden med en eneste gang. Dere er ikke maskinførere og har heller ikke kjennskap til bransjen og kan ikke hjelpe meg.

Kanskje du bare skal ta den holdniningen din og finne deg et forbanna maskinfører forum å spørre på da? Eller ta en realitycheck. Om du ikke har fått jobb på ett forbanna år med søking og over 200 søknader, så hadde enhver idiot skjønnt at noe manglet på CVen. Enten er du abre en utrivelig jævel som ingen vil ha, eller så mangler du kompetanse.

Det er ikke noe annen grunn. Face it for svingende.

- Enten er du ikke flink nok

- Eller så er du en douchbag som ingen vil jobbe med.

Etter å ha sett denne tråden vil jeg gjette på det siste, og da har det ikke en dritt å si om jeg er maskingfører eller astronaut. Utrivelige folk som ikke har folkeskikk vil man ikke ha i en eneste jobb, uansett bransje.

Jeg driter forsåvidt langveis i hvor frekk dere synes jeg er. Noen er nødt å høre det på den harde måten. Jeg er IKKE interessert i å høre at jeg skal gå skole, og jeg er HELLER ikke interessert i høre hvor "dårlig holdning" jeg har her inne. Det betyr ikke at jeg har dårlig holdning når jeg søker jobb eller hvordan jeg er som person. Jeg sa allerede i førsteposten at jeg ikke kom til å gå skole, ikke prøv da å fremhev dere selv som geniet som fant ut problemet av situasjonen, for skole er ikke nødvendigvis løsningen på alt.

Hva i svarte er det du vil ha svar på da? Det er ikke så mye hokus pokus i arbeidsbransjen. Det går på kompetanse, og personlighet. Og om du ikke får jobb er det en av delene som åpenbart mangler?

Og hva er grunne til at du ikke vil gå skole?

Om du mangler skolegang, men likevell ahr gått et år arbeidsledig uten å gå skole, så lyser samtlige arbeidslamper hos de som potensielt vil ansette deg rødt. Og det har ikke en dritt med maskinførerjobb å gjøre, slik er det i alle yrker. Hull på CVen som ikke er fyllt med noe annet enn NAV, samtidig som du mangler skole, er rett og slett katastrofe.

Så når arbeidstaker får inn søknader fra personer med både skole og erfaring, så stiller du jævlig dårlig.

Men siden du nekter å gå skole, er det stort sett bare en annen ting du kan gjøre, og det er å flytte på deg slik at du finner et annet arbeidsmarked der du kanskje har større hell?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg har kompetansebevis for tre anleggsmaskiner men ingen skoleutdanning eller erfaring innenfor yrket.

Hvor har du fått kompetansebevis fra?

Erfaring teller mer enn skole når det gjelder maskinfører-yrket, så derfor blir jeg ikke å gå skole. Dessuten er jeg 23 år.

1 - Hvor har du hørt dette fra?

2 - Erfaring teller mer enn skole, men per nå så har du jo ikke noe erfaring! Altså har du i praksis ikke en dritt å stille opp med.

Jeg har vært arbeidsledig i snart et år og jeg får bare ikke jobb.. :/

Fordu du har hverken relevant utdannelse, eller relevant erfaring. Hva forventer du da?

Nå har jeg heller ikke jobbet med noe som har vært relatert til anleggsbransjen heller må det sies..

Igjen. du har ikke en dritt relevant erfaring eller kompetanse, nekter og gå skole, og insisterer på å jobbe som maskinfører?

Jeg er overasket over at du har kommet igjennom til intervjuer i det hele tatt for å være ærlig.

Lenke til kommentar

greit , prøve og spore litt tilbake .

registrer deg hos vikarbyråer og ta alt av jobe du kan få , det er bedre og gjøre noe en ingenting , som flere sier hull i cv er en katastrofe og i jobbintervju så blir det spur om hvorfår du ikke har gjort noe i den tiden , og svaret jeg søkte på jobber holder ikke , du må kunne vise til en god grun for og ikke være på skolen / jobb , vidre så ta turen tl nav og søk om kurs , ting som truck sertifikat , krankurs osv er altid flott og ha i arbeidslivet , kort fortalt gjør noe mer enn bare og sende søknader og vent , muigheten til og vise til at du er villig til og ta dritt jobber og gjøre hva som helst viser at du er fleksibel .

om du har mulighet kan vi se eksempel på søknadene du skriver , kanskje vi kan hjelpe med det , men skjønne om du ikke ønsker dette .

Lenke til kommentar

Hei, jeg jobber tilfeldigvis med bl.a. rekruttering innenfor denne bransjen. Vil derfor tro at jeg er noenlunde kvalifisert til å gi deg noen tips. Det jeg ser etter når jeg rekrutterer til denne type jobb er følgende;

1. Formalkompetanse (min. nødvendige sertifikater for å utføre jobben)

2. Personlighet som samsvarer med bedriftens verdier (Hjelpsom, engasjert, ansvarlig, åpen)

3. Arbeidsom

Uten å ha sett CV`en din, kan jeg jo ikke godt si noe om det er noe her du "svikter" på. Men jeg vil umiddelbart si at godt humør, vennlighet og pågangsmot hjelper deg et godt stykke på veien.

Om du ikke får drømmejobben er det uansett viktig å vise at du er aktivt i arbeid og eller skole. Det er ikke særlig fordelaktig å ha på CV`en at en har gått arbeidsledig i lange tider. Da er all jobb bedre enn ingen jobb.

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, eller eksakt hvilken type job du ønsker deg. Men dersom du er villig til å flytte på deg for en periode, og ta midlertidige oppdrag hos et bemanningsbyrå vil jeg tro du har gode muligheter for å få en fot innenfor, og dermed opparbeide deg den etterlengtede erfaringen.

NAV vil jeg ikke uten videre anbefale om du ellers er frisk og rask. Det kan være forbeholdt de som faktisk trenger det synes nå jeg. F.eks. personer som ikke kommer seg ut i ordinært arbeid uten bistand, pga. helsemessige forhold, språk/kultur o.l.

Uansett, lykke til! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tråden utartet seg dessverre svært negativt , forhåpentligvis har trådstarter fått tilbakemeldinger som han kan jobbe med videre og komme seg tilbake i jobb i fremtiden.

Uansett så må jeg nesten minne på at vi bør holde en høflig tone her inne , føler man at noe er problematisk så ta kontakt så kan vi som regel rydde opp eller si ifra i tråden.

Mvh
Malvado

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...