Gå til innhold

Slektsgransking!

Anbefalte innlegg

Så, jeg har lyst til å sette igang med et prosjekt, utenom den normale dagen med jobb (freelancing), da jeg aldri blir lei av å lage nye greier, så lenge det er hensikt, hehe.

Så, nytt prosjekt er Slektsgransking, via web, gratis (donasjoners velkommen såklart), og jeg ønsker forslag på funksjoner utover det vanlige, fra alle som har interesse for dette.

Her er tråden for worklog.

Jeg setter igang med selve kodingen om 7 dager, dvs neste fredag.

Systemet blir bygd på CodeIgniter.

All in all, vil programmet bli basert på BK (Brother's Keeper), som var 'the shit' på 90-tallet, men istedet for lokalt, og alt eget, ønsker jeg å gjøre det samme for almenheten, uten kostnad.

Min mor var absolutt avhengig av BK, og det er også en liten gave til henne også så klart, hehe.

Så, om noen har noe de vil legge til, ønskes endret, lagt til, fjernet, lurer på, spør gjerne, så svarer jeg så fort jeg kan!

Det jeg tenker for identifier for personer som starter nye prosjekter på siden, er - personnummer, og/eller for/mellom/etternavn med fødested. Personnummer hadde så klart vært det letteste, men det går imot all netiquette med tanke på sikkerhet - men, det kan jo gjøres gjemt for alle andre. Kan brukes som login.

Endret av lombriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at hvis du baserer det på Brother's Keeper så vil du dekke ganske mye. Morfar sitter mye i dette programmet og det virker som han har styr på det meste, og jeg har dog aldri hørt om noen manglende funksjoner. Begynn med dem så finner du sikkert ut noe mer du skulle ønsket du hadde etterhvert :)

Lenke til kommentar

Nå var det vel kanskje ikke akkurat slik jeg mente det.

De aller fleste idéer du kan komme på vil det allerede være noen som har prøvd, med litt variasjon i hvor vellykket de har vært.
Om du har en idé som du mener er god, og du allikevel skal gjøre jobben gratis, så kan det hende at det du lager vil ende opp bedre enn det som finnes.

Grunnen til at jeg nevnte MyHeritage var mer at det hørtes ut som noe i likhet av det du beskrev, og at du derfor kunne kikke litt på hva de har av funksjoner, for å se om du ønsket å kunne tilby det samme.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...