Gå til innhold

Kamptråd: Sunderland - Arsenal

Adrax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva folk snakker om. Vi vant fortjent, vi hadde mest ball og var mest farlig, i den forstand man kan kalle oss farlig. Vi spilte dritt og er helt ræva på å avslutte angrep, men vi vant fortjent. Sunderland var aldri en trussel idag.

Nå setter jeg på El Clasico for å se hvordan fotball egentlig skal spilles! :) God lørdag!

Endret av Adrax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selg Cazorla, Monreal, Ozil og Flamini, benk Ox og kjøp inn en offensiv midtbanespiller av Fabregas/Silva kaliber, 2 nye midtstoppere, en ny venstreback som holder Gibbs sitt nivå som backup, og en verdensklasse DM.

Hva er greien? Bare slenger du ut navn? Monreal var soleklart våres beste idag etter Alexis, og har stort sett vært strålende denne sesongen. Ikke la tidligere erfaringen klusse med dømmekraften din.

Lenke til kommentar

Selg Cazorla, Monreal, Ozil og Flamini, benk Ox og kjøp inn en offensiv midtbanespiller av Fabregas/Silva kaliber, 2 nye midtstoppere, en ny venstreback som holder Gibbs sitt nivå som backup, og en verdensklasse DM.

Hva er greien? Bare slenger du ut navn? Monreal var soleklart våres beste idag etter Alexis, og har stort sett vært strålende denne sesongen. Ikke la tidligere erfaringen klusse med dømmekraften din.

Vær realistiske og se det som det er, Cazorla og Ox har hatt mange gode kamper, men idag var tydeligvis ikke deres dag. Monreal spilte godt idag og selv om flamini var på kanten til hissig hele kampen så gjorde han mye bra defansivt for å stanse det lille sunderland kom med. Syns også vi skal la Ozil gjøre sitt i en 10'er posisjon over en periode før han skal bli slengt i "diskusjon.no" sin gapestokk. Vi vant, 0-2 fortjent etter min mening, og selv om ting er laaangt fra optimalt så gikk det greit for oss. Mye til takke for vår sinnsyke arbeidshest Alexis.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Vanligvis er jeg en av de mest positive her inne og rister oppgitt på hodet når folk her inne gir spillere ufortjent kritikk, men idag var kritikken av Welbeck, Cazorla og Ox veldig fortjent. Jeg vet at alle 3 kan spille langt bedre enn det de gjorde idag, så ordbruken skyltes kampens hete. Har nesten ikke klart å nyte en kamp denne sesongen.

Lenke til kommentar

Monreal er generelt dårlig og midtstopper er ikke hans foretrukne posisjon. Nå var han ikke spesielt god som venstreback ifjor heller uansett, og han ligger rett under kravet for hva som kreves for å være en backup for Gibbs i en klubb som Arsenal. En klubb som skal kjempe om ligagull og trofeèr. Fyren vinner sjeldent til aldri hodedueller og er en byrde på cornere. I tillegg ligger han alt for høyt oppe i banen til tider som midtstopper og skaper masse rom for motstanderen til å ta oss på kontringer. Da har det ingenting å si at han var den beste ut av de dårlige i dag.

På tide du begynner å se kampene istedet for å sitte her på forumet å slenge ut usaklige kommentarer med caps lock om hvor dårlig Arsenal er.

Lenke til kommentar

Monreal er generelt dårlig og midtstopper er ikke hans foretrukne posisjon. Nå var han ikke spesielt god som venstreback ifjor heller uansett, og han ligger rett under kravet for hva som kreves for å være en backup for Gibbs i en klubb som Arsenal. En klubb som skal kjempe om ligagull og trofeèr. Fyren vinner sjeldent til aldri hodedueller og er en byrde på cornere. I tillegg ligger han alt for høyt oppe i banen til tider som midtstopper og skaper masse rom for motstanderen til å ta oss på kontringer. Da har det ingenting å si at han var den beste ut av de dårlige i dag.

Ah, så å ikke la tidligere erfaringer klusse dømmekraften din var for vanskelig, ser jeg. Alt det du skriver er fra tidligere kamper. Denne sesongen har han vært meget god, og jeg synes det er veldig søtt at du skriver at han bør selges etter en kamp hvor han var en av våres beste. Viser bare hvor lite du følger med. Vi skal ikke selge Ramsey også da? Han var jo så dårlig før 13/14.

Endret av Dapper Chap
Lenke til kommentar

Ah, så å ikke la tidligere erfaringer klusse dømmekraften din var for vanskelig, ser jeg. Alt det du skriver er fra tidligere kamper. Denne sesongen har han vært meget god, og jeg synes det er veldig søtt at du skriver at han bør selges etter en kamp hvor han var en av våres beste. Viser bare hvor lite du følger med. Vi skal ikke selge Ramsey også da? Han var jo så dårlig før 13/14.

Følger du med? Monreal har spilt nesten utelukkende som midtstopper denne sesongen, en posisjon han ikke passer i. Vi bruker han fordi vi ikke har andre alternativ. Og nei, han har slettes ikke vært "meget god" denne sesongen. Han har vært skyld i flere mål mot oss pga. mangel på markering.

Lenke til kommentar

Følger du med? Monreal har spilt nesten utelukkende som midtstopper denne sesongen, en posisjon han ikke passer i.

Aha, så vi bør selge han fordi han må spille i en posisjon som han ikke er vant til? Fin logikk.Tror du spillerne velger selv hvor de skal spille? Han spiller der han trengs, og akkurat nå er han en av de eneste i klubben uten skade som kan spille midtstopper, og det har han gjort feilfritt så langt. Mektig imponert over han. At en spiller kan brukes flere steder er bare positivt, ikke en grunn til å selge spilleren. Wtf.

Lenke til kommentar

Følger du med? Monreal har spilt nesten utelukkende som midtstopper denne sesongen, en posisjon han ikke passer i.

Aha, så vi bør selge han fordi han må spille i en posisjon som han ikke er vant til? Fin logikk.Tror du spillerne velger selv hvor de skal spille? Han spiller der han trengs, og akkurat nå er han en av de eneste i klubben uten skade som kan spille midtstopper, og det har han gjort feilfritt så langt. Mektig imponert over han. At en spiller kan brukes flere steder er bare positivt, ikke en grunn til å selge spilleren. Wtf.

Les hva jeg skriver. Han er dårlig som venstreback også, derfor mener jeg vi absolutt bør selge han og kjøpe inn en bedre backup. Det er ikke meningen at han skal være vår backup på midtstopperplassen. Han er for dårlig til det, og har vært det hele sesongen sålangt.

Hvis filosofien din er å ha spillere som kan bekle flest mulig posisjoner, bør vi kanskje kjøpe inn en ny spiss som kan erstatte Welbeck og i tillegg være midtstopper og DM? :)

Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver. Han er dårlig som venstreback også, derfor mener jeg vi absolutt bør selge han

Men her er det pussige: han er ikke dårlig som venstreback, så hva er det du vil frem til?

Jo, det er nettopp det han er. I back-rollen blir han for passiv, mangler hurtigheten som trengs for å spurte opp langs kanten og kan ikke slå innlegg. Med det mener jeg at han aldri slår innlegg, han bare spiller tilbake til forsvaret hver gang han blir presset. Drible kan han forsåvidt heller ikke.

Det er ganske morsomt. Du hevder å være hardbarka Arsenal-fan, men du gidder ikke engang å analysere spillerne i kampene.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Problemet er at Gibbs er kjeks og vi trenger en god reserve. Monreal bruker å være helt grei, men til stor forventning var han konge i Gibbs sitt siste fravær.

Som midtstopper fungerer han ikke, men det er ikke gutten sin skyld. Der må vi skylde på gamlingen, styret, klubben, tanta til han som vasker garderoben, vet da faen hvem jeg skal legge skylden på - uansett er budskapet at vi skulle kjøpt eller lånt en forsvarspiller til i sommervinduet. Ikke akseptabelt å ha en så tynn stall som vi har nå!

Lenke til kommentar

Problemet er at Gibbs er kjeks.

Hva mener du? At han stadig blir skadet eller at han er fysisk svak?

Ikke la deg lure, selv om han ser tynn ut er han sterk fysisk og god i taklinger og dueller. Rett og slett meget god og blant PLs beste venstrebacker.

Lenke til kommentar

Jo, det er nettopp det han er. I back-rollen blir han for passiv, mangler hurtigheten som trengs for å spurte opp langs kanten og kan ikke slå innlegg. Med det mener jeg at han aldri slår innlegg, han bare spiller tilbake til forsvaret hver gang han blir presset. Drible kan han forsåvidt heller ikke.

Søtt, bare kaste ut mange anklagelser og håpe at noen fester seg. Du skal for forsøket at du prøvde å få det til å se ut som du kan en ting eller to om fotball, men her blir det desverre litt for dumt. Det du gjorde feil var å si at Monreal burde selges, for han har vært en av våres bedre denne sesongen. Neste gang må du være litt mer diskré og kjøre safe ved å bare nevne navn som folk er enige om ikke er gode nok.

Lenke til kommentar

Søtt, bare kaste ut mange anklagelser og håpe at noen fester seg. Du skal for forsøket at du prøvde å få det til å se ut som du kan en ting eller to om fotball, men her blir det desverre litt for dumt. Det du gjorde feil var å si at Monreal burde selges, for han har vært en av våres bedre denne sesongen. Neste gang må du være litt mer diskré og kjøre safe ved å bare nevne navn som folk er enige om ikke er gode nok.

Istedet for å bare si at jeg har feil og du har rett, så kan jo du kanskje opplyse meg om hvilke kvaliteter og egenskaper Monreal har som er god nok som venstreback og midtstopper for et lag som skal kjempe om ligagull?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...