Gjest member-296438 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Trappa til...... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hei Pentaxen ! Flott bilde som absolutt gjør seg i sort/hvitt. Fin komp og med fine kontraster. Med tanke på hvor blikket ledes nedover mot mørket det nok ikke stairway to heaven av Led Zeppelin det tenkes på. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dyster stemning. Liker det. Fredrik Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Takker for kommentarer:-) Denne trappa går rake veien ned...... Lenke til kommentar
HSP Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Stram og fin komposisjon. Jeg føler at det hadde blitt enda bedre med noe som brøt opp litt, et menneske på vei ned, eller ett eller annet. Men absolutt et fint bilde! Henning Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Stram og fin komposisjon. Jeg føler at det hadde blitt enda bedre med noe som brøt opp litt, et menneske på vei ned, eller ett eller annet. Men absolutt et fint bilde! Henning Takker for kommentar. Skulle gjerne hatt en person i trappa (en liten djevel...), men bildet er tatt på Kvadraturen VG i høstferien. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Slik jeg ser det synes jeg dette bildet blir best uten noen person. Med en person i trappa ville det blitt et helt annet konsept. Her er det linjene som skaper bildet. Med en person i trappa ville de linjene blitt brutt. Jeg ville kutta vekk det nederste og starta nede med et bredt felt da det gir det riktige inntrykk da trinnene blir smalere og smalere oppover eller kanskje innover i bildet om du vil. Her er det symmetrien som styrer bildet med de samme linjene og figurene på begge sider innover i bildet helt fram til det sorte feltet som virkelig skaper den gode dybden fordi sort som den sterkeste fargen vi har trekker og skaper dybde noe malerne har brukt i bildene sine gjennom århundrene. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Slik jeg ser det synes jeg dette bildet blir best uten noen person. Med en person i trappa ville det blitt et helt annet konsept. Her er det linjene som skaper bildet. Med en person i trappa ville de linjene blitt brutt. Jeg ville kutta vekk det nederste og starta nede med et bredt felt da det gir det riktige inntrykk da trinnene blir smalere og smalere oppover eller kanskje innover i bildet om du vil. Her er det symmetrien som styrer bildet med de samme linjene og figurene på begge sider innover i bildet helt fram til det sorte feltet som virkelig skaper den gode dybden fordi sort som den sterkeste fargen vi har trekker og skaper dybde noe malerne har brukt i bildene sine gjennom århundrene. Roar Takker for innsiktsfull kommentar, Kneppen:-) Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Nydelige linjer og symmetrisk i uttrykket. Dette var flott i mine øyne Pentaxen. Kanskje ett lite kutt i bunn (ett trinn)? Meget bra! mvh Jan Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Dagens bilde (lørdag): Det er en egen egenskap å se motiver der de vanligvis ikke er, særlig når man skal ha sort/hvitt i hodet, i en verden av farger. De sterke kontrastene i bildet her skaper en viss dramatikk, men det er fokus og komposisjon som virkelig gjør det. Bildet er pent balansert og kler den rytmiske, symetriske midtstillingen. Ved å plassere bunnen av trappa ute av fokus, samtidig som åpningen der nede er litt utenfor vårt synsfelt, skaper Pentaxen en ubehagelig spenning i bildet. Alle linjer leder opp dit (opp i bildet, ned trappa), men vi får ikke se hva som venter på oss der. Forbedringsforslag: For å prike litt: Vi ville beholdt det første, hele trappetrinnet, men kuttet vekk enden på trappetrinnet over som stikker frem helt nederst i bildet, slik at bildet starter med en ren flate. Men her er det ingenting som er mer rett eller galt, det blir nok også en smak sak :-) Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Dagens bilde (lørdag): Det er en egen egenskap å se motiver der de vanligvis ikke er, særlig når man skal ha sort/hvitt i hodet, i en verden av farger. De sterke kontrastene i bildet her skaper en viss dramatikk, men det er fokus og komposisjon som virkelig gjør det. Bildet er pent balansert og kler den rytmiske, symetriske midtstillingen. Ved å plassere bunnen av trappa ute av fokus, samtidig som åpningen der nede er litt utenfor vårt synsfelt, skaper Pentaxen en ubehagelig spenning i bildet. Alle linjer leder opp dit (opp i bildet, ned trappa), men vi får ikke se hva som venter på oss der. Forbedringsforslag: For å prike litt: Vi ville beholdt det første, hele trappetrinnet, men kuttet vekk enden på trappetrinnet over som stikker frem helt nederst i bildet, slik at bildet starter med en ren flate. Men her er det ingenting som er mer rett eller galt, det blir nok også en smak sak :-) Takker og Bukker for Dagens. Virkelig hyggelig og inspirerende. Setter pris på at andre liker det som en prøver å skape. Synes det er moro og prøve og finne motiver l det som i uygangspunktet kan være helt ordinært. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Nydelige linjer og symmetrisk i uttrykket. Dette var flott i mine øyne Pentaxen. Kanskje ett lite kutt i bunn (ett trinn)? Meget bra! mvh Jan Takker og bukker i sort/hvitt:-) Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Gratulerer med dagens, Pentaxen! Er fotokunst dette. (Tenkte på "Road to Hell" da jeg så det første gang). Fredrik Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Gratulerer med dagens, Pentaxen! Er fotokunst dette. (Tenkte på "Road to Hell" da jeg så det første gang). Fredrik Takker:) Er nok stairways to hell som var i mine tanker..... Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Gratulerer med dagens bilde! Fint! Hilsen Tove Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Gratulerer med velfortjent dagens bilde! Blir jo feil å kalle det kanon bilde - siden det kommer fra deg (Pentax) ;-) men du har virkelig funnet et motiv her som er irritererende bra! Alle ville vel vite slutten på den mystiske tittelen... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Gratulerer med velfortjent dagens bilde! Blir jo feil å kalle det kanon bilde - siden det kommer fra deg (Pentax) ;-) men du har virkelig funnet et motiv her som er irritererende bra! Alle ville vel vite slutten på den mystiske tittelen... Takker og bukker, GroKo:-) Slutten på historien er opp til hver enkelt, men det ser ikke lovende ut i bunnen av trappa......og nei, det er ikke et canonbilde, akkurat som det er en bombe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg