Svenn1 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) slett Endret 14. februar 2017 av Svenn1 Lenke til kommentar
grådiggrei Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dersom ikke veldig mye har endret seg de siste årene gjennomfører man en felles rekruttperiode før man blir plassert i troppeart. Gangen går ca som dette:-Innrykksuke 1 uke -Rekruttutdanning 3-8 uker -Etter endt rekrutt er det valg av troppeart. Her er de primært de som presterer bra i rekrutten som får ønskene sine oppfylt. Resterende blir plassert der avdelingen trenger de. Merk: Man er tiltenkt et batteri alerede før man starter rekruttutdanningen. Dette er fordi de ulike batteriene har ulike innrykkstider på året. Man kan heller ikke endre troppeart når man først er plassert. (med tanke på planen din om å gå til OP-tropp etter kanontropp) Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Ok så om jeg forsto deg riktig, så velger jeg meg inn i et batteri før rekrutten (kanonbatteriet)Og dermed på slutten av rekrutten så kan jeg legge inn ønsker på "kompaniene innenfor kanonbatteriet slik som f.eks op-troppen, kanontroppen og stabtroppen.Innsats ønsker på rekrutten avgjør om jeg får meg inn i ønsket kompani avgjør dette, men innenfor kanonbatteriene ( i dette tilfellet kanonbatteriet).Forsto jeg det riktig? Endret 25. oktober 2014 av Svenn1 Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har ringt vpv og fått svar på dette.August innrykket = Plassering av batteri før selve rekrutten. Deretter på slutten sette opp 3 ønsker innenfor batteriet. Januar innrykket = Plassering av battering + ønsker etter selve rekrutten. Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Januar innrykket = Plassering av battering + ønsker etter selve rekrutten. Dvs. All plassering skjer etter fullført rekrutt? Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Januar innrykket = Plassering av battering + ønsker etter selve rekrutten. Dvs. All plassering skjer etter fullført rekrutt? jupp jupp. Du får som oftest det du søker deg inn i, men hvis det er stor søkermengde på en ''gren'' så går det selvfølgelig på innsats og motivasjon! 1 Lenke til kommentar
Feeky Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Var tidligere i OP. Hvis du kommer inn i januar og ender opp i OP, blir du en del av Olga-batteriet. Hvis du kommer i August blir du en del av Nils. De to OP-troppene er svært forskjeliig, og den i januar tror jeg fortsatt har et opptak som du vanligvis må gjennom for å komme inn i. Troppsjefen der er i hvert fall en harding, men fantastisk flink. Hvis du har flere spørsmål, så bare spørr. Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Når du sier opptak. Mener du en ekstra seleksjon? Og hvor stor er sjansen for å komme inn i batteriet olga & op-troppen når man har dette som 1.valg? Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Og forresten:Legesjekken og b.l.a den 2 minutters samtalen med lege. Er dette på sessvollmoen, eller på setermoen? Slik jeg har forstått det, så er legesjekk, narkosjekk osv osv på sessvolmoen, og deretter blir man sendt videre til setermoen senere på ettermiddagen/kvelden hvor da selve rekrutten starter. Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Har ikke lest noen av svarende ovenfor men har selv vært i ARTBN for 4-5år siden. Du gjennomfører rekrutten deretter får du mulighet til å søke på stillinger du ønsker deg inn i. Hvor bra du gjør det i rekrutten har påvirkning på om du får 1 eller 3 valget ditt.. Evt så får du ingen av ønskene dine hvis du ikke har prestert i rekruttperioden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå