Gå til innhold

Går ned i vekt, men vet ikke hvorfor.

Anbefalte innlegg

Har allerede kjøpt meg usaltet peanøtter så får se hvordan det går. F.eks til frokost spiser jeg to-tre brødskiver + soyapudding, og av og til en kopp te til. Forslag til bedre frokost som ikke tar så lang tid? :)

Hørtes ut som en rimelig solid frokost, så kanskje ikke der du burde endre noe. Personlig spiser jeg en liten frokost (nøtter), lunsj kl 11 og kl 15 (3 skiver hver gang) og midda ca kl 18 og kveldsmat kl 22 (3-4 skiver til, muligens noe nøtter også). Hvor mange måltider spiser du?

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det som en blessing in disguise :)

Dette er en glimrende sjanse for deg å bli en ekspert på ditt eget kosthold. Prøv å sette deg godt inni alt du kan spise som er bra for deg. Med andre ord, rik på protein, moderat mengde fett og kvalitets-karbohydrat. (Hva enn din kropp trenger)...

Istedet for å kaste vekk 39kr i mnd på diett.no eller hva så kan du bruke www.myfitnesspal.com. De har også en app til iphone og android, så du kan loggføre hva du spiser on the go. Det at du spiser deg "stappmett", betyr aldeles ikke at du tilfører kroppen din tilstrekkelig med energi. Man kan spise seg mett på salatblader, men man vil fort merke at kroppen etterhvert..vel, slutter å fungere.

Uansett, du kommer ikke til å rase ned i vekt til du forsvinner. Kroppen vil etterhvert tilvenne seg den nye livsstilen din, men dersom du ikke er flink med kostholdet kan jeg tenke meg du ikke vil ha tipp topp helse akkuratt.

PS: Et kjapt google-søk gav meg www.glutenfri.no. Kan være til hjelp for deg :)

Edit: Noe tøys med URL'ene mine.

Jeg har prøvd ut nye ting! var innom en forretning med utenlandsk mat, hvor jeg fant blant annet risnudler og slikt som er godt å blande med grønnsaker og kjøtt, i tillegg til å spise mer sushi. En vanlig middag inneholder f.eks 200g kjøttdeig, squash, løk, sopp og ris/risnudler. Spiser store porsjoner og blir ganske mett.. skal ta å sjekke ut den siden du foreslo, så får jeg se hva jeg finner ut senere, takk!

Lenke til kommentar

Har allerede kjøpt meg usaltet peanøtter så får se hvordan det går. F.eks til frokost spiser jeg to-tre brødskiver + soyapudding, og av og til en kopp te til. Forslag til bedre frokost som ikke tar så lang tid? :)

Hørtes ut som en rimelig solid frokost, så kanskje ikke der du burde endre noe. Personlig spiser jeg en liten frokost (nøtter), lunsj kl 11 og kl 15 (3 skiver hver gang) og midda ca kl 18 og kveldsmat kl 22 (3-4 skiver til, muligens noe nøtter også). Hvor mange måltider spiser du?

Ja spiste egentlig bare to brødskiver, men kjente etterhvert at jeg ikke ble ordentlig mett. Når jeg spiser varierer fra dag til dag alt etter når jeg starter på skolen. Men spiser som oftest frokost kl 8-9, lunsj rundt 12-13, middag rundt 16-17 og kvelds i 20-tiden.. spiser omtrent det samme som frokost til alle måltidene utenom middagen. Har prøvd å spise mer frukt, men syns epler sjeldent smaker godt og banan kjennes merkelig ut i magen..

Lenke til kommentar

Ja spiste egentlig bare to brødskiver, men kjente etterhvert at jeg ikke ble ordentlig mett. Når jeg spiser varierer fra dag til dag alt etter når jeg starter på skolen. Men spiser som oftest frokost kl 8-9, lunsj rundt 12-13, middag rundt 16-17 og kvelds i 20-tiden.. spiser omtrent det samme som frokost til alle måltidene utenom middagen. Har prøvd å spise mer frukt, men syns epler sjeldent smaker godt og banan kjennes merkelig ut i magen..

Masse tid til å snacke mellom måltidene mao. Litt nøtter, et eple, noen rosiner eller annen tørket frukt. (Nøttene er de som gir det energi så du ikke går ned i vekt, men blir litt kjedelig i lengden). Du kan trygt legge inn et måltid til mellom kl 20 og 8, det er 12 timer uten mat. Alt for lenge. ;)

Lenke til kommentar

Bortsett fra nøtter og frø (peanøttsmør er og bra) så er tørket frukt (snart sesong for tørkede dadler), mørk sjokolade (minst 70%, du tåler kanskje melkefett? Hvis ikke, sjekk allergiavdelingene eller helsekostbutikker), avokado (f.eks. som guacamole) og juice (ofte mer kcal enn brus) supert om man ønsker å innta mer kcal.

Du bør og sjekke de forskjellige typene soya- og rismelk for å se om du finner en du liker som har mer kcal enn din nåværende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...