Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt meg et nytt Android nettbrett på maks 3 høvdinger og under 10 tommer - Mellom 7 og 9

Det brukes til surfing, spilling av "lettere" spill, notater og chatting.

Jeg har hittil sett på:

- Samsung Galaxy Tab S på 8 tommer

- Samsung Galaxy Tab PRO på 8 tommer

- nVidia shield tablet

- Sony Xperia tablet z3 compact

- Nexus 7 2013

Jeg har nå Nexus 7 2012 og har dårlig erfaring med touch respons oppdateringer (stabilitet) og root apper (bla. Xposed framework).

Jeg lurer på om Nexusen fortsatt er et godt valg og om hvordan nVidia shield tableten er mtp. byggekvalitet, wifi stabilitet og rekkevidde, oppdateringer etc.

Mvh W2

* Ingen vits i å foreslå ipad - Er notorisk apple hater :D

Ble nVidia Shield Tablet

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det ift. Bloatware?

Jeg er ikke så veldig oppdatert på Samsung - Hva er greia med Knox? Og er det mulig å bli kvitt den ekstremt stygge TouchWizzen? Fordelen med de andre merkene er jo at det er ganske clean android i motsetning til Samsung.

Det frister veldig med Samsung mtp. hardwaren, men softwaren + knox holder meg tilbake.

Mvh W2

Lenke til kommentar

Hvordan er det ift. Bloatware?

Jeg er ikke så veldig oppdatert på Samsung - Hva er greia med Knox? Og er det mulig å bli kvitt den ekstremt stygge TouchWizzen? Fordelen med de andre merkene er jo at det er ganske clean android i motsetning til Samsung.

Det frister veldig med Samsung mtp. hardwaren, men softwaren + knox holder meg tilbake.

Mvh W2

Jeg syns Samsung har kommet seg veldig i det siste, mtp software, syns det er så mange smarte løsninger som kun TW har og jeg syns det er lite bloat, de fleste apper kan avinnstalleres og alle kan deaktivetes. Hvorfor holder Knox deg tilbake? Det er jo HELT valgfritt om man vil laste det inn eller ikke.

Jeg tror ikke man finner et brett med den samme totaltpakken som Tab s 8.4, har aldri sett et brett med en skjerm i nærheten engang. Anbefaler deg å dra til en butikk som sikkert har den utstilit, men husk at evt demo-programvare som den kjører i butikk vil nok gjøre den tregere enn irl.

Lenke til kommentar

Samsung er gode på hardware, men jeg klarer ikke å like fargene. Alt er skrudd opp på 11 og det blir mer malingsfølelse i overdrevet fargemetning for min del. Muligens en vanesak. Har en Nexus 7 2013 og den er helt kurant, men brukes nesten ikke p.g.a størrelsen. Av de du lister opp ville jeg kanskje valgt nVidia. Den får gode kritikker og har spesielt god gpu men lav oppløsning på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...