Gå til innhold

"Tollboden" (2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Hei Thor !

Flott bilde , dette synes jeg ble bedre enn det forrige.

Fin kameravinkling , med mindre fremtredende biler og flott speiling i dammen som bonus.

Komposisjonen ble bedre og mer tredimensjonal når vi får en gløtt rundt hjørnet av Tollboden.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Hei Thor !

Flott bilde , dette synes jeg ble bedre enn det forrige.

Fin kameravinkling , med mindre fremtredende biler og flott speiling i dammen som bonus.

Komposisjonen ble bedre og mer tredimensjonal når vi får en gløtt rundt hjørnet av Tollboden.

 

Mvh

Alec

 

Takk så mye for tilbakemeldingen Alec. :)

Helt klart en langt mer spennende vinkling i dette bilde.

 

Mvh

Thor

Endret av Thor'en
Lenke til kommentar

God skrå kameravinkel skaper fin spenning i bildet.

Men tanken går til om venstre ramme skulle skåret så vidt inne i den lange veggen så linjene hadde kommet som diagonaler ut fra venstrekanten og laget enda mer spenning i bildet. Åpningen til venstre trekker lett oppmerksomhet så blikket blir flakkende fram og tilbake. Dessuten så durer fortauskanten direkte ut i hjørnet hvilket ikke er så bra. Elementer og linjer skal man mest mulig unngå.

Hvis du følger forslaget om et venstrekutt så anbefaler jeg også et kutt nede slik at fortauskanten går rent ut på nedre ramme med litt luft fram til hjørnet. Da jeg scrollet ned dekket jeg akkurat til speilingen av vindu i nåværende nederkant og tror det vil funke fint sammen med nevnte venstrekutt.

Ellers intet å si på lys, skarphet, farger og detaljer - en sabla flott bygning.

Vel, valget er ditt og forslagene er gratis.

 

Roar

Lenke til kommentar

Tusen takk Roar både for positiv, konstruktiv kritikk og gode gratis forslag. :)

 

Jeg har lastet opp en V2 hvor jeg prøvde å følge ditt forslag til kutt. Jeg syntes selv dettet fungerte meget bra. I tillegg til bedre linjer så får en jo også fylt bilde ennå mer med det som er motivet.

 

Mvh

Thor

Lenke til kommentar

Tusen takk Roar både for positiv, konstruktiv kritikk og gode gratis forslag. :)

 

Jeg har lastet opp en V2 hvor jeg prøvde å følge ditt forslag til kutt. Jeg syntes selv dettet fungerte meget bra. I tillegg til bedre linjer så får en jo også fylt bilde ennå mer med det som er motivet.

 

Mvh

Thor

 

Jeg ser du fortsatt har ei glippe til venstre og tror nok et kutt som skjærer i selve bygningen ville blitt bedre i og med at du da ville få mange linjer ut fra bildekant som vil gi god spenning i bildet.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...