Twix1010 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 noen som har et styrkeprogram for nybegynner som går på å bruke maskiner, og som det ikke er lett å trene på feil måte. slik at jeg ikke skader ryggen eller andre steder osv Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 noen som har et styrkeprogram for nybegynner som går på å bruke maskiner, og som det ikke er lett å trene på feil måte. slik at jeg ikke skader ryggen eller andre steder osv Børge Fagerlis nybegynnerprogram er ein fin start: http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 er det ikke lett og trene feil på benkpress som er i programet? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Du burde ikke være redd for å ta benkpress, selv som nybegynner. Å ta benkpress "feil" er ikke noen big deal før du lemper på en god del vekt, og som nybegynner så er det ganske usannsynlig. Du kan godt YouTube litt videoer om benkpress. Det er ikke en spesielt kompisert øvelse. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Etter min mening er det mye bedre å starte med frivekter først som sist. Maskiner isolerer kun de musklene de er lagd for å trene, og dermed får du ikke trent opp støttemusklaturen. I ytterste konsekvens vil dette si at styrken du bygger i maskiner ikke vil være særlig anvendelig til annet enn å se større ut og løfte på akkurat de maskinene. Du kjenner sikkert noen som er trener som du kan slenge deg på, evt kan du be om opplæring på treningssenteret. En instruksjonstime bruker å være gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå