Snøring Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har klokket fsb fra 133 til 148, men klokker jeg mer enn 148 kræsjer systemet! Trenger jeg å øke vcore i bios for å klokke mer i fsb? Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Du kan prøve på det ja, men husk at jo mer strøm du gir cpu, desto varmere blir den så du trenger god kjøling. Kan også være andre komponenter som stopper deg, som f.eks ram, harddisk, PCI, etc... Lykke til :smile: Lenke til kommentar
bunesen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 trenger hjelp. skal modde et abit kr7a raid hovedkort. noen som vet hvor jeg kan få tak i skjema eller beskrivelse til dette? temp er ikke noe problem. ved 22 grader i rommet har jeg. Idle: 26 grader Max load: 32 grader. Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Er det voltmodding du tenker på? Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hvis det er voltmodding av det nevnte kort du tenker på så finnes en helt grei fremgangsmåte beskrevet her: http://www.ocinside.de/index_e.html Har gjort det samme på mitt kort og det funker fint som bare det. Bare husk på at du får 0,2V mer enn det du setter i bios. Lykke til Lenke til kommentar
jason Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Glemte å si at du må klikke deg inn på "workshop", opp til venstre, hvis du følger den gitte link. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hvor høyt kan man tillate seg å stille vcore på en athlon tbird 1400? kan den stilles så høyt man vil så lenge temp er grei?? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: okidoki skrev (2002-02-20 23:36):hvor høyt kan man tillate seg å stille vcore på en athlon tbird 1400? kan den stilles så høyt man vil så lenge temp er grei?? jo, forsåvidt. Eneste problemet er at hvis man går over det man i elktronikke kaller "absolut maximum rating". Da tviler jeg at du kommer så langt i boot prosessen at man finner ut hva temperaturen er før den er for høy. Men man hibber seg jo oppover litt og litt, og hvis du ikke tar for store steg av gangen vil nok maskina bli ustabil lenge før dette. Hvis du har veldig god kjøling (heftig peltier og vann) må du være forsiktig, for da kommer det nok bråere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå