Lira Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Skal kjøpe meg en Toyota hiace, lang versjon. Har ikke så mye penger å spandere på bil, maks 150 000kr. Hva er lurest å kjøpe, en eldre modell (feks 2004) som ikke har gått så langt, eller en nyere (feks 2010) som har gått langt? Det er ikke så voldsomt mye å velge mellom egentlig. Trenger også blant annet motorvarmer, noe som stortsett må ettermonteres. Jeg kjører 8mil om dagen 3-4ganger i uken, pluss evt andre turer. Ligger på en 30-40 000km i året. Jeg vet det ikke er de billigste og lettkjørte bilene, men jeg trenger plassen og vil ha en driftsikker bil. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 "Eneste" problemet med disse er at de er utsatt for rust. Sjekk nøye før kjøp og ikke slurv med rustbeskyttelsen. Her er eksempel på (potensielt) mye bil for pengene: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51973374&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Lira Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Takk! Har fått tilbud om en 2005mod som er "strøken" og tectylbehandlet med ny vannpumpe og reg.reim. Gått 150 000. Ok pris, så det blir vurdert. Er det noe forskjell på støy på 2004-2005 vs 2011? Det er ikke lett å kjøpe bil når en bor i gokk og må langt for alle biler som er til salgs Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Er det noe forskjell på støy på 2004-2005 vs 2011? Jeg har ikke kjørt facelift og kan ikke uttale meg om det er forskjell i støy. Facelift har høyere effekt (uinteressant) og dieselpartikkelfilter. Jeg har aldri sjekket dreiemoment. Lenke til kommentar
Lira Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Har dieselpartikkelfilter noe å si for driften? Jeg er grønn på dieselbiler;) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Generelt er dpf noe dritt, men det er mulig at det ikke er noen problemer på HiAce. Lenke til kommentar
Lira Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Takk! Jeg satser på litt mer driftsikkerhet med en hiace enn jeg har hatt med min Caddy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 HiAce er jo en grusom bil å kjøre da (min mening). Mye støy og ommentrent rak rygg stilling... Velger du 4x4 så har dem så dårlig svingradius at det er på kanten at man må ta 2-pungt sving i rundkjøringer... HiAce er heller ikke en feilfri bil, at du er uheldig med din caddy betyr ikke at alle caddyer er like uheldige. Jeg hadde heller kjøpt vw transporter eller mb viano. Vivavo/traffic/Primastar er jo også gode å kjøre men du verden der er det mye feil... Samme med chrysler voyager. En annen bil som er svært lik hiace er mitsubishi L400 og hyundai H1, tenker da komformessig. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Nåja, få biler er like driftssikre som en HiAce etter min erfaring. De tåler mye, det vet jeg fpr jeg har kjørt mye rart og tungt på mange rare plasser. Men setene er ikke spesielt gode og støymessig er det nesten vanskelig å få en verre bil. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Litt OT men hvis du kan strekke deg 10 000 kr til så kan vel en elbil være en fordel med tanke på kjørelengden... per dag og til sammen. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52579090&searchclickthrough=true Endret 25. oktober 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Lira Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Største problemet er plassen. Har en Caddy maxi nå, og det er for lite plass i den. En kangoo blir ikke bedre der At den holder 80-120km mellom hver lading er heller ikke no pluss etter vær og kjøreforhold. Jeg bor i gokk med 130km til nærmeste "offisielle" ladeplass. Og har temperaturer mot 45grader på vinteren. Endret 28. oktober 2014 av Lira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå