Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HiAce, kjøpe "ny" eller gammel?

Lira

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en Toyota hiace, lang versjon. Har ikke så mye penger å spandere på bil, maks 150 000kr. Hva er lurest å kjøpe, en eldre modell (feks 2004) som ikke har gått så langt, eller en nyere (feks 2010) som har gått langt? Det er ikke så voldsomt mye å velge mellom egentlig. Trenger også blant annet motorvarmer, noe som stortsett må ettermonteres.

Jeg kjører 8mil om dagen 3-4ganger i uken, pluss evt andre turer. Ligger på en 30-40 000km i året.

Jeg vet det ikke er de billigste og lettkjørte bilene, men jeg trenger plassen og vil ha en driftsikker bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Har fått tilbud om en 2005mod som er "strøken" og tectylbehandlet med ny vannpumpe og reg.reim. Gått 150 000. Ok pris, så det blir vurdert.

Er det noe forskjell på støy på 2004-2005 vs 2011? Det er ikke lett å kjøpe bil når en bor i gokk og må langt for alle biler som er til salgs ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

HiAce er jo en grusom bil å kjøre da (min mening). Mye støy og ommentrent rak rygg stilling... Velger du 4x4 så har dem så dårlig svingradius at det er på kanten at man må ta 2-pungt sving i rundkjøringer... HiAce er heller ikke en feilfri bil, at du er uheldig med din caddy betyr ikke at alle caddyer er like uheldige.

Jeg hadde heller kjøpt vw transporter eller mb viano. Vivavo/traffic/Primastar er jo også gode å kjøre men du verden der er det mye feil... Samme med chrysler voyager. En annen bil som er svært lik hiace er mitsubishi L400 og hyundai H1, tenker da komformessig.

Lenke til kommentar

Nåja, få biler er like driftssikre som en HiAce etter min erfaring. De tåler mye, det vet jeg fpr jeg har kjørt mye rart og tungt på mange rare plasser. Men setene er ikke spesielt gode og støymessig er det nesten vanskelig å få en verre bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Største problemet er plassen. Har en Caddy maxi nå, og det er for lite plass i den. En kangoo blir ikke bedre der ;)

At den holder 80-120km mellom hver lading er heller ikke no pluss etter vær og kjøreforhold. Jeg bor i gokk med 130km til nærmeste "offisielle" ladeplass. Og har temperaturer mot 45grader på vinteren.

Endret av Lira
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...