fiz Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Hei. Jeg skal reise til utlandet i første uken av november. En venn har lyst på noen mobiler og ram etc. Er det mulig at jeg kan få skatten returnert på flyplassen eller via Global Blue? Leste litt på internett ang. det og det stå bare om shopping i utlandet :O Annen løsning; Har firmakort, man får avslått moms når man betaler via det, men ikke forbrukerrett? Takk for svar Endret 24. oktober 2014 av fiz Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Du betaler jo forsatt moms med firmakort, men firmaet får tilbake momsen (eller avregnet mot utgående moms) senere. Lenke til kommentar
fiz Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Du betaler jo forsatt moms med firmakort, men firmaet får tilbake momsen (eller avregnet mot utgående moms) senere. Da blir jo det samme da ? Win win for firmaet uansett. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Tenkte i tilfelle du bare var vanlig ansatt, da vil jo firma kreve betaling av deg +mva Lenke til kommentar
fiz Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Tenkte i tilfelle du bare var vanlig ansatt, da vil jo firma kreve betaling av deg +mva Haha, i det tilfelle, nei, styrer mesteparten Så, når jeg drar til Elkjøp etc. da sier jeg bare at jeg skal betale via firma eller...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 For å få norsk mva tilbake ved utførsel må du dokumentere at du har fast bosted utenfor Norge. Lenke til kommentar
fiz Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 For å få norsk mva tilbake ved utførsel må du dokumentere at du har fast bosted utenfor Norge. Aha, takk for svar! Det visste ikke jeg :O Da er firmakort beste løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå