FenrisC0de Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hoi! Tenker å gå til innkjøp av en rackserver for hjemmebruk og har foreløpig landet på den nye ProLiant DL160 G9. Jeg sliter dog litt med å bestemme meg for hvilken CPU jeg bør gå for. Serveren skal kjøre ESXi og kjøre diverse VM'er: * PFSense * Webserver * NAS4Free * SecurityOnion * VPN * ++ div Spørsmålet mitt er om 1 x Intel Xeon E5-2603V3 / 1.6 GHz holder eller om jeg bør gå for en hissigere modell (feks: E5-2630V3). Alternativt kan jeg gå for 2 x E5-2603V3. Noen innspill? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 E5-2603V3 vil jeg påstå er litt for svak for arbeidsoppgavene. Hadde lett gått for en E5-2630V3 for så å legge på en til senere om du føler det virkelig er behov for det. HP serverene kommer levert bare med en CPU kjøler, denne koster noe rundt 1000kr ny, men jeg kjøpte min på ebay refurbished for rundt 250kr. Du trenger og alle vifteslots til å være populerte for å få serveren til å starte med 2 CPU'er Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 E5-2603V3 vil jeg påstå er litt for svak for arbeidsoppgavene. Hadde lett gått for en E5-2630V3 for så å legge på en til senere om du føler det virkelig er behov for det. HP serverene kommer levert bare med en CPU kjøler, denne koster noe rundt 1000kr ny, men jeg kjøpte min på ebay refurbished for rundt 250kr. Du trenger og alle vifteslots til å være populerte for å få serveren til å starte med 2 CPU'er Tusen takk for tips! Forresten, vet du noe om støynivået på disse nye DL160-serverne? Fint om de ikke støyer sånn alt for meget. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Vet ikke, har mange HP servere. den siste er en G8 DL360p. Står inne på et serverrom. men med alle viftene intakt og den er fullspeccet med disker så bråker den en del ja når den stod på kontoret mitt når jeg først satt den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå