Gå til innhold

Bladeserver + Serverrack til hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Skal racket være fastmontert, eller flyttbart? Om du skal ha en bladeserver lønner det seg vel å regne med plass til en "top of the rack"-switch? UPS - noe som skal inn etterhvert, eller holder det med 230V fra veggen?

Husk at du gjerne må ha dype skap til servere, og da utgår gjerne de vegghengte mindre modellene, som oftest er ment til nettverksutstyr og patchepaneler.

Er ikke så vanskelig å bygge noe selv i MDF og rackskinner, og da får man det som man vil. Har et 12U selvbygget rack i 35mm MDF med rackskinner i begge ender, perfekt for mitt behov.

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal racket være fastmontert, eller flyttbart? Om du skal ha en bladeserver lønner det seg vel å regne med plass til en "top of the rack"-switch? UPS - noe som skal inn etterhvert, eller holder det med 230V fra veggen?

Husk at du gjerne må ha dype skap til servere, og da utgår gjerne de vegghengte mindre modellene, som oftest er ment til nettverksutstyr og patchepaneler.

Er ikke så vanskelig å bygge noe selv i MDF og rackskinner, og da får man det som man vil. Har et 12U selvbygget rack i 35mm MDF med rackskinner i begge

ender, perfekt for mitt behov.

Takk for svar!

Det er vel egentlig bare en stk rackserver i første omgang. På sikt blir det vel fort en UPS og jeg putter sikkert noe annet småtterier inn der også. Trenger ikke være flyttbart.

Altså trenger jeg ikke store greiene, men et fint lite skap, gjerne med litt lydisolering også hadde vært prima! :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Kan jo dele noen av mine tanker:

Da ville jeg gått for 9U+ høyde. 4U til server, 1U til switch og 3-4U til annet du eventuelt vil dytte inn, som UPS, PDU, ekstern lagring e.l.

Om du synes det er gøy å være litt hobbysnekker, så trenger man ikke mer enn ferdigkuttet MDF, vinkler, skruer, rackskinner, eventuelt hengsler og hjul for å få et godt resultat. En bestilling på MDF-kutting fra noen som driver med trevare (Thaugland i Oslo, f.eks), en tur på biltema og en bestilling fra Rufo, så har man alt man trenger.

Har ikke sett noe under halv fullhøyde når det gjelder dype rackskap. Greit å ta høyde for en meter lange enheter i racket, og 7-10cm for kabler i begge endene.

----------

Edit: Ser jeg tar grundig feil om hva som er tilgjengelig av lave racks, som er dype. Se f.eks http://www.rackmountsolutions.net/

Endret av j--
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...