denandrepersonen Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 hei, jeg er en gutt på 17 år. det har seg sånn at jeg tenker nesten hele tiden på død, og sort sett, det å ta livet av noen. jeg tenker mye på å drepe noen, ikke spesifikk noen jeg kjenner osv, men bare mennesker. jeg tenker på hvordan jeg skal gjøre det osv. mange av vennene mine reagere på det og synes jeg er syk i hodet osv. hva tenker dere, hva skal jeg gjøre, er det normalt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Du skal gå til en psykolog som har taushetsplikt. Det er ikke normalt å ha drapstanker og det er ikke et positivt tankesett. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Høres ikke mye normalt ut nei. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Ikke bra. Det viktigeste du gjør er å ikke la tankene gå over i handling. Snakk med en psykolog med taushetsplikt, vær ærlig og forklar at du vil gjøre noe med dette. Men, er det slik at du av nysgjerrighet tenker på dette, noe du er fascinert av fra litteratur, film etc.? Eller er det slik at du føler en trang til å gjennomføre det? Kan det ha vært noe i livet ditt, noe som har skjedd, som kan ha gjort sterkt inntrykk og forandret deg? Endret 23. oktober 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Du skal gå til en psykolog som har taushetsplikt. Det er ikke normalt å ha drapstanker og det er ikke et positivt tankesett. Dette. Folk med drapstanker sliter ofte med psykiske problemer. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Dette burde du snakke med noen profesjonelle om. Det er ikke normalt og tenke på og drepe andre mennesker. Men utefra det lille du skriver er det vanskelig og si noe om hvor avvikende det egentlig er. Det er normalt og tenke på og skade andre om de har gjort noe i mot deg. Men de fleste gjør ikke alvorlige ting mot andre. Så kunne vært interessant om du beskrev mer av hvordan du tenker. Dette. Folk med drapstanker sliter ofte med psykiske problemer. Det kan diskuteres. De fleste med psykiske problemer har på ingen måter drapstanker, eller ønske om og skade andre. Edit: flettet dobbelpost Endret 13. november 2014 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Mange mennesker finner trøst og hjelp i religion, kanskje du burde konvertere til Islam. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Mange mennesker finner trøst og hjelp i religion, kanskje du burde konvertere til Islam. Ja fredens religion er jo så human. Ikke mye tekning på drap og annen elendighet der. 1 Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Whatever that tickles your fancy Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Dette. Folk med drapstanker sliter ofte med psykiske problemer. Det kan diskuteres. De fleste med psykiske problemer har på ingen måter drapstanker, eller ønske om og skade andre. Det er forskjellig fra person til person ja. Lenke til kommentar
denandrepersonen Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Dette burde du snakke med noen profesjonelle om. Det er ikke normalt og tenke på og drepe andre mennesker. Men utefra det lille du skriver er det vanskelig og si noe om hvor avvikende det egentlig er. Det er normalt og tenke på og skade andre om de har gjort noe i mot deg. Men de fleste gjør ikke alvorlige ting mot andre. Så kunne vært interessant om du beskrev mer av hvordan du tenker. Det jeg ofte tenker er på hvordan jeg skal gjøre det, hvor, hvem osv! de trenger ikke å ha gjort meg noe som helst, jeg trenger ikke å vite hvem den personen er en gang. Men æ føler nesten at det er noe jeg må/vil ha gjort! sitter om dagene og tenker på hva jeg kunne gjort mot den og den personen liksom Endret 25. oktober 2014 av denandrepersonen Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dette burde du snakke med noen profesjonelle om. Det er ikke normalt og tenke på og drepe andre mennesker. Men utefra det lille du skriver er det vanskelig og si noe om hvor avvikende det egentlig er. Det er normalt og tenke på og skade andre om de har gjort noe i mot deg. Men de fleste gjør ikke alvorlige ting mot andre. Så kunne vært interessant om du beskrev mer av hvordan du tenker. Det jeg ofte tenker er på hvordan jeg skal gjøre det, hvor, hvem osv! de trenger ikke å ha gjort meg noe som helst, jeg trenger ikke å vite hvem den personen er en gang. Men æ føler nesten at det er noe jeg må/vil ha gjort! sitter om dagene og tenker på hva jeg kunne gjort mot den og den personen liksom Ta en prat med din fastlege som vil henvise deg til en psykolog. Slike tanker er ikke helt normalt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hva føler du når du tenker disse tankene? Sinne, frustrasjon, ensomhet, spenning, gåteknekking, kampmodus? Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Mange mennesker finner trøst og hjelp i religion, kanskje du burde konvertere til Islam. Jeg håper inderlig dette var spøk. 1 Lenke til kommentar
denandrepersonen Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Hva føler du når du tenker disse tankene? Sinne, frustrasjon, ensomhet, spenning, gåteknekking, kampmodus? Jeg føler ikke noe spesielt ensomhet eller sinne når jeg tenker på det. Spenningen og det kommer jo av seg selv når jeg tenker på hvordan osv. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg føler ikke noe spesielt ensomhet eller sinne når jeg tenker på det. Spenningen og det kommer jo av seg selv når jeg tenker på hvordan osv.Tror ikke at vi trenger å fortelle deg at dette ikke er sunt. Du forstår selv at dette er noe du må gjøre noe med. Denne delen av deg må ikke få kontroll, det vil ødelegge livet ditt (og evt. andres). Men du har ikke gjort noe enda, fordi du forstår konsekvenser og har fått reaksjoner på dette som gjør at du setter spørsmål til disse tankene. Vi har allerede konkludert med at dette ikke er normalt, og derfor er det også vanskelig for oss å sette oss inn i ditt perspektiv. Tror spørsmålet du burde spørre er hva du skal gjøre med dette og hvor det kommer fra. Det svaret kan en psykolog mest sannsynlig hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 innenfra, fra menneskenes hjerte, kommer de onde tanker: utukt, tyveri, mord, 22hor, havesyke, ondskap, svik, skamløshet, ondt øie, bespottelse, overmot, uforstand. 23Alle disse onde ting kommer ut innenfra og gjør mennesket urent. Tråden er vel et eksempel på ovennevnte.... Men det er kanskje uvanlig at trådstarter er såpass ung, og allikevel har klart definerte tanker om å drepe noen for selve opplevelsens skyld. Ikke for å ta hevn på noen, men for selve opplevelsen. Kanskje man burde se til mennesker som har gjort grusomme ting som de drømte om, fordi de trodde det skulle være fantastisk. Disse personene har det ikke akkurat bra i dag. F.eks. en ung mann som brukte mye tid på å tenke på voldtekt, og han ventet i et turområde til det kom en enslig kvinne forbi, og truet henne ut av stien med kniv. Dette er ikke akkurat noe han er stolt av i dag, og skulle gjerne sett det ugjort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen Hjelpetelefonen er Mental Helses telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med. Hvem kan bruke oss?Alle som vil snakke eller skrive om livets utfordringer kan ta kontakt med Hjelpetelefonens tjenester. Vi kan også gi informasjon om hjelpe- og aktivitetstilbud.Hva kan vi tilby?Våre veiledere har forskjellig bakgrunn, men felles for alle er at de har livserfaring og ønske om å være et medmenneske. Vi tilbyr dialog om enkle eller vanskelige tema. Vi har tid, vi lytter, vi reflekterer og vi gir råd. Vi ønsker å bidra til optimisme og opplevelse av mestring og selvstendighet. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt. Ved akutt fare for liv og helse og ved mistanke om mishandling, overgrep, eller omsorgssvikt overfor barn, har vi plikt til å melde fra i henhold til lovverk.Hva sier brukerne av tjenesten? ”Jeg føler meg lettere og bedre til sinns.. Det er også første gang mine indre tanker er delt med noen andre enn meg selv, kan si at en liten barriere er brutt”. FaktaEt døgnåpent tilbud Det er gratis å ringe 116 123 Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no ogkameratstøtte.no Hjelpetelefonen med nettjenesten har 19 ansatte som går i turnus for å holde tjenesten åpen 24 timer i døgnet, 365 dager i året Hjelpetelefonen har vært i drift siden 1992 I 2012 feiret Hjelpetelefonens telefontjeneste 20-års jubileum. Ser at vi har et behov for å kunne gi litt mer informasjon om hjelpetelefoner i slike saker , tråden vil derfor bli stengt og vi oppfordrer TS til å ta kontakt her. Endret 28. oktober 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg