Kjellll Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Jeg har hatt problemer med internettet mitt en stund, jeg får stadige request timed out ved pinging. Jeg trodde problemet var modem eller router. Etter å ha byttet både router og modem er problemet det samme. Jeg har en stasjonær pc som står og pinger både modem (bridget) og router. Denne pinger routeren uten feil, mens den får en del request timed out mot modem. Dette er ikke ofte, men den timer ut flere ganger på rad, noe som gjør at nettet er borte i 5-90 sekunder av gangen. Dette skjer både når jeg bruker kabel i internt nettverkskort og når jeg bruker trådløst med ekstern trådløsmottaker. Jeg har også en laptop som pinger modem, denne pinger modem uten feil og har nett hele tiden. Legger ved utklipp fra pinglog mot modem. Reply from 178.250.217.1: bytes=32 time=22ms TTL=63Reply from 178.250.217.1: bytes=32 time=27ms TTL=63Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Reply from 77.247.157.100: Destination host unreachable.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out.Reply from 178.250.217.1: bytes=32 time=23ms TTL=63Reply from 178.250.217.1: bytes=32 time=33ms TTL=63 Ping statistics for 178.250.217.1: Packets: Sent = 1178, Received = 1094, Lost = 84 (7% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 11ms, Maximum = 781ms, Average = 26ms Ping statistics for 178.250.217.1: Packets: Sent = 67395, Received = 67377, Lost = 18 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 5ms, Maximum = 503ms, Average = 13ms Slike resultater får jeg som nevnt både med kabel og trådløst på stasjonær pc, mens laptop fungerer perfekt. Mot router fungerer begge perfekt. Jeg har tidligere hatt problemer med usb portene på problempc'en. (Disse hadde random disconnects, men dette problemet er borte) Jeg mistenker at hovedkortet har skylden, men jeg synes det er rart at jeg får svar fra routeren, men ikke modemet hvis det er hovedkortet? Samtidig vet jeg at andre enheter får kontakt hele veien, men problempc'en bare har kontakt "halve veien" Hovedkortet er Asus Z87-A Pentium i7 4770 Win 8.1 (Har hatt Win 7 og 8 med samme problem) Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Endret 23. oktober 2014 av Kjellll Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 ... modem og router (brigdet modem)... Hæ...? En ruter er ikke et et bridget modem, heller tvert imot... Fortell hva slag bokser du har og ISP og/eller hva slags løsning (xDSL/fiber/koax). Lenke til kommentar
Kjellll Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) "Hæ...? En ruter er ikke et et bridget modem, heller tvert imot... Fortell hva slag bokser du har og ISP og/eller hva slags løsning (xDSL/fiber/koax)." Routeren er selvfølgelig ikke et bridget modem nei. Det er et bridget Hitron CDA-30360 modem og en Asus RT-AC66U router. Isp er Romerike Bredbånd og det er koax. Internett og bokser spiller egentlig ingen rolle her, for pc'n skal klare å pinge modemet om dette ikke er koblet til internett også. Endret 23. oktober 2014 av Kjellll Lenke til kommentar
Kjellll Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Det merkelige er jo at en pc kan pinge router og modem uten problemer, men en pc annen kan pinge router uten problem, mens den tidvis får feil mot modemet, både med kabel i router, trådløst mot router og med kabel rett i modemet. Hvis den kan pinge routeren, burde den vel i teorien kunne pinge modemet også. Særlig når modemet og routeren kommuniserer riktig, i og med at en annen pc får svar fra både modem og router. Pinger jeg noe lenger ut enn modemet, f.eks DNS eller google får jeg selvfølgelig "request timed out" samtidig som jeg får timed out fra modemet. Endret 23. oktober 2014 av Kjellll Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Prøvd å oppdatere firmware i ruteren? Prøvd å koble PC kablet rett i modem? Lenke til kommentar
Kjellll Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Prøvd å oppdatere firmware i ruteren? Prøvd å koble PC kablet rett i modem? Begge deler er forsøkt. Jeg har prøvd med 3 forskjellige routere, 3 forskjellige modem, 3 forskjellige nettverkskort (2 trådløse, 1 kablet) Har prøvd med kabel rett i alle 3 forskjellige modemene, uten router tilkoblet. Har også prøvd trådløst mot 2 av modemene. Det siste modemet har ikke trådløs funksjon. Jeg har også prøvd modemene i 3 forskjellige uttak til bredbåndet. Jeg har også prøvd "alle" forksjellige drivere til alle 3 nettverkskortene, oppdatert bios og alt som finnes av drivere ellers til hovedkortrelaterte ting. I og med at alt fungerer på andre enheter (laptop, mobil, nettbrett, tv osv osv) må problemet ligge i den stasjonære pc'n som iblant mister kontakt med modemet. Hva som lager dette problemet er det jeg ikke skjønner noe av Jeg mistenker som sagt hovedkortet, da dette har køddet med usb porter tidligere, men jeg fatter ikke hvorfor jeg alltid har kontakt med routeren, men tidvis får "request timed out" fra modemet som fortsatt funker mot alle andre enheter. Endret 23. oktober 2014 av Kjellll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå