Gå til innhold

Jeg kjøpte et spill jeg ikke får til å funke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg et litt gammelt PC spill (The Movies) på nettet for litt siden og fikk det i posten i dag, men får det ikke til å funke. Når jeg setter discen inn i PCen så lager den en grusom lyd som høres ut som en drill. Den lyden kommer ikke når jeg setter inn andre discred. Dette er på en laptop. Og så når jeg trykker på setup så kommer det opp en melding om at programmet har kompatilitetsproblemer. Da får jeg to valg, et om å finne ut av problemet på nettet. Det skjer ingenting når jeg trykker på den.

Eller så kan jeg få et valg om å førtsette uten å se etter hjelp og da får jeg bare opp en melding som leser 'Access violation at address 0047AE28 in module 'TheMovies.exe'. Read of address 0722253C.' Jeg har ikke noe serlig peiling på data så dette sier meg ingenting men noen her vet sikkert hva som er galt. Hvis jeg ikke kan spille dette spillet på denne PCen så er det ikke noen krise. Betalte vel rundt en tier for det tenker jeg. Har bare mange nostalgiske minner fra det. :wee:

post-343573-0-10962400-1414090070_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg kjøpte meg et litt gammelt PC spill (The Movies) på nettet for litt siden og fikk det i posten i dag, men får det ikke til å funke. Når jeg setter discen inn i PCen så lager den en grusom lyd som høres ut som en drill. Den lyden kommer ikke når jeg setter inn andre discred. Dette er på en laptop. Og så når jeg trykker på setup så kommer det opp en melding om at programmet har kompatilitetsproblemer. Da får jeg to valg, et om å finne ut av problemet på nettet. Det skjer ingenting når jeg trykker på den.

Eller så kan jeg få et valg om å førtsette uten å se etter hjelp og da får jeg bare opp en melding som leser 'Access violation at address 0047AE28 in module 'TheMovies.exe'. Read of address 0722253C.' Jeg har ikke noe serlig peiling på data så dette sier meg ingenting men noen her vet sikkert hva som er galt. Hvis jeg ikke kan spille dette spillet på denne PCen så er det ikke noen krise. Betalte vel rundt en tier for det tenker jeg. Har bare mange nostalgiske minner fra det. :wee:

Høres ut som at DVD-plata er ødelagt,

har sannsynligvis fått seg en smell under transport,

du kan jo evt. sende en mail til stedet du kjøpte spillet hos og klage viss du gidder,

alternativt kan du kjøpe det igjen.

Selvom jeg ikke vil oppfordre deg til det,

kan du vel strengt laste det ned da det fulgte vel med serial?

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Hei.

Høres ut som at DVD-plata er ødelagt,

har sannsynligvis fått seg en smell under transport,

du kan jo evt. sende en mail til stedet du kjøpte spillet hos og klage viss du gidder,

alternativt kan du kjøpe det igjen.

Selvom jeg ikke vil oppfordre deg til det,

kan du vel strengt laste det ned da det fulgte vel med serial?

Ja kasnkje det har skjedd. Nei gidder nok ikke å sende det tilbake eller noe sånt. Var bare it impulskjøp fordi det var så billig. Men takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg fått instalert det, men har ett nytt problem. Hver gang jeg prøver å starte det så står det at jeg trenger DirectX 9 eller høyere for å spille, men når jeg prøver å laste ned DirectX så sier de at jeg allerede har den nyeste versjonen på PCen. Noen som hvet hva som er galt her?

Lenke til kommentar

Du må finne en eldre versjon av directx, det mangler sannsynligvis noen dll-filer fra den gamle versjonen så spillet vil ikke starte. Hvis du installerer DX9 (du finner det overalt i google), installeres kun filer som ikke er nyere uansett, så du ødelegger ingenting.

Sannsynligvis ligger det en DX9-distributable fil på plata et sted.

Lenke til kommentar

Du må finne en eldre versjon av directx, det mangler sannsynligvis noen dll-filer fra den gamle versjonen så spillet vil ikke starte. Hvis du installerer DX9 (du finner det overalt i google), installeres kun filer som ikke er nyere uansett, så du ødelegger ingenting.

Sannsynligvis ligger det en DX9-distributable fil på plata et sted.

Kan det være tilfelle? Trodde DX var veldig bakoverkompatibelt? Så lenge du har nyeste versonen har jeg virkelig aldri måtte gå tilbake til en eldre verson, for å spille ett gammelt spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...