GXT Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Apple har derimot mistet min tillit grunnet hvor pinlig stillestående iOS er. Stillestående på hvilken måte mener du? Det er med tanke på at navigering og generelt hvordan iOS fungerer ikke har endret seg så mye som ønskelig over tid. Jeg ser ikke etter radikale endringer som revolusjonerer hvordan det fungerer, men mer praktiske løsninger som kunne vært implementert for å gjøre ting mer effektivt. Jeg kunne kommet opp med mange eksempler hadde jeg faktisk orket å gå tilbake til iOS. For eksempel blir jeg fortsatt irritert over hvordan organisering av apper fungerer, og jeg savner fortsatt flere snarveier til diverse funksjoner. Jeg forstår alle dem som bruker iOS grunnet hvor enkelt det er å bruke/hvor pent det ser ut, men jeg liker å gjøre ting raskt og effektivt. Endret 24. oktober 2014 av Raxzer Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Man kan nok argumentere med at IOS har stått stille en stund. Det er minimale oppgraderinger ved hver nye versjon, men er det egentlig et problem når man har stort sett det man trenger og det i all realitet funker bra? Androidoppdateringer får mye hype hver gang pga nye funksjoner, men jeg må innrømme at mye av disse virker som gimmicker og ikke noe som dekker reelle behov. Det gjelder selvfølgelig ikke alt, og det er nye funksjoner som er kjekke også, men det blir veldig mye unødvendig halleluja i Androidmiljøet ved hver oppgradering. Windws Phone har vel heller ikke utviklet seg i noen revolusjonerende retning, men stadig blitt litt bedre og bedre. De er snart fullt på høyde med de to andre mener jeg. Fordeler ved de forskjellige kan være hvor fotrt de får oppgraderinger. Her mener jeg Apple har en kjempefordel, for du kan laste ned oppgraderinger a IOS med en gang, uansett hvilken iPhone du har. Og iPhones oppgraderes ofte mer enn 3 år etter at de ble produsert. Androidoppdateringer er en litt annen historie da du ofte må vente vinter og vår før din telefonprodusent har fått ut fingeren og laget en oppradering. HVIS den telefonen du har det hele tatt får en oppgradering. De er flinke til å droppe oppgraderinger for telefoner synes jeg. Selv om telefonene er ca et år gamle og kostet relativt mye. Det synes jeg Androidtelefonprodusentene kan forbedre seg på. Microsoft er stort sett flinke til å oppgradere, men vi husker vel alle hva som skjedde da Windows Phone 8 kom og ikke støttet noen av telefonene som hadde WP 7. Kjøp det du har lys på. Det finnes stort sett ikke dårlige telefoner i det øvre prissjiktet idag. Det er stort sett opp til hva du foretrekker. Sev vil jeg ha en telefon som veier like mye som en iPhone 5S (112g), har kameraet til Lumia 1020 og batteritiden til Xperia Z3. Den telefonen lar nok vente på seg, men da er OS'et mer eller mindre irrelevant for min del. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Har egentlig ikke sett noe til androidhype ved nye lanseringer. Unntaket for min del er vel lollipop pga overgangen til ART. Men så har jeg heller ikke sett mye håpe for ios. Nye ikoner og litt slikt, widgets i menyene, notification bar, slike ting man får med seg. WP8 var vel den største greia jeg har fått med meg ift Og-upgrades selv. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hvordan ikoner ser ut, på hvilken måte man navigerer i UI, oppsett av systemet og slike ting vi brukere kan se på skjermen, utgjør bare en bitteliten del av et operativsystem. Det aller meste skjer under skallet og er mer eller mindre skjult for oss brukere. La oss si kanskje 90% av et operativsystem er ting vi brukere ikke ser. Det er på denne mest betydelig delen av et operativsystem Apple har lagt ned mest ressurser, og der har det på ingen måte vært stillestående. Tvert i mot, det har skjedd en hel masse. Forresten gjelder ikke dette bare for Apple, det samme gjelder heldigvis for de andre også...:-) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ja absolutt, men det blir sjelden stort oppstyr over at det slippes 5000 nye tillatelser for developers eller whatever, for folk flest. Det er ikke under the hood type ting som gir stor blæst, i alle fall for meg slik jeg har sett det gjennom tiden. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ja absolutt, men det blir sjelden stort oppstyr over at det slippes 5000 nye tillatelser for developers eller whatever, for folk flest. Det er ikke under the hood type ting som gir stor blæst, i alle fall for meg slik jeg har sett det gjennom tiden. Det har du dessverre helt rett i, det er ikke det folk bryr seg om. Det bli betydelig mer diskusjon om ikonene skal ha avrunda hjørner eller litt andre farger, eller om man kan trykke på en knott i den ene eller andre menyen... Men det som altså virkelig betyr noe, blir ignorert og dermed beskrevet som stillestående, slik han gjorde litt lenger opp her. Sikkert fordi folk ikke har noen anelse om at det er der, de tror et operativsystem er ikonene de ser på skjermen. Jaja... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Absolutt. That being said gleder jeg meg til lollipop for å se hva nytt moro som skjer. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg aner ikke hva lollipop er jeg, men håper jo det blir så bra du håper på. Selv er jeg fornøyd med iOS 8.1, den er stabil og fin. Litt smårusk har skjemmet 8.0.x, men det er ryddet opp i nå. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det er en veldig stor oppdatering til android, som gjør en del storkos =) . Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Lollipop er kos. Kjører Developer Preview på min Nexus 5 og det er mye snadder uavhengig av hvilket OS man trives best med. Selv liker jeg alle på hver sin måte. Morsomt å ha alternativer når man går lei av det ene eller andre. Lenke til kommentar
eksepsjonell Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det er en veldig stor oppdatering til android, som gjør en del storkos =) . Jeg er enig med den der! Android 5.0 er den største grunnen til hvorfor jeg har blitt så usikker på om jeg skal ha en 6 plus eller nexus 6. Apps er selvfølgelig en stor faktor når man velger et OS, men igjen så er de fleste appene jeg har på iOS også tilgjengelig på Android. Det jeg så legger mest vekt på i apper da, er hvordan de kjører på telefonen; om hvor raskt responsen er og hvor glatt det er å navigere seg gjennom de ulike funksjonene i appen. Slik det har vært før og frem til nå, så syns jeg at det er iOS som gjør det best på dette her! Jeg tar Clash of Clans som et eksempel, som krever mer kraft enn sosiale apps som viber/whatsapp/facebook. Hvis du har spillt dette spillet både på iOS og Android, så vil du merke at det er treigere respons på Android enn på iOS. MEN, som nevnt tidligere i tråden, så er det slik at den nye oppdateringen i android skal begynne å kjøre med ART. Og fra det jeg har lest rundt omkring og det som ble forklart under Googles presentasjon i år, så virker dette virkelig lovende! Med dette så kan faktisk appene på android kjøres like bra som på iOS. Men det er bare å vente og se, da ART og Lolipop fortsatt er ganske nytt. Windows OS, null kommentar! Konklusjon: Det er i hvertfall det som er viktigst for meg, altså hvordan appene kjøres på telefonen. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 " android butikk har mye mer utvalg " Helt uenig, har iphone 4s og føler at jeg har lyst til å kjøpe en ny telefon, har snuset på flere forskjellige telefoner, men problemet med android er at jeg ikke finner god nok erstatning for kjerne apene jeg bruker. Ble helt overasket, det er synd men for meg er det en dealbreaker, en stor del av opplevelsen med smartphone ligger i appene man bruker. " Man kan bytte oppsettet hurtig (WiFi, GPS, Bluetooth etc.) " Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Du kan ikke være uenig i at Android app store har et større utvalg, dette er jo ikke oppe til subjektiv tålkning, fakta er at Play Store knuser apple store på antall apps, sist jeg sjekket var riktignok i 2013, da hadde Play over 1 million flere apps enn apple app store.. forskjellen er enda større nå vil jeg tro, så hvis du ikke finner erstatninger i play store så har du noen sære behov... Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 ...Play over 1 million flere apps enn apple app store... Hvis kvantitet er viktigere enn kvalitet ja. Det er nok grunn til å tro at Nille har mange flere produkter i butikken enn en kvalitetsbevisst faghandel, men jeg vet hvor jeg liker å handle...:-) 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Eller siden kvantitet er alt som er relevant når vi snakker om antall. That being said er det ymse kvalitet over hele linja. Android lar deg gjøre mer og har "kraftigere" apps. Apple store ser litt mer gjennomført ut ift app design. Is the gist of it. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hehe...jo, hvis man kun skal telle, så er kvantitet det eneste som betyr noe ja. Men jeg vet ikke om det er superviktig om tallet er 1000000, 1200000, 2000000 eller 400fantasillioner...:-) Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har kun bruk for ca 10 apper. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har kun bruk for ca 10 apper. ...og dette er faktisk et godt poeng. Jeg tok en rask telling, og bruker vel rundt 30 applikasjoner, ikke alle like mye. Alle de tre plattformene har et utvalg av applikasjoner som ikke setter begrensninger for noen. Om Google har noen hundretusen flere enn de andre to spiller ikke så veldig stor rolle. Lenke til kommentar
Potæts Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 " android butikk har mye mer utvalg " Helt uenig, har iphone 4s og føler at jeg har lyst til å kjøpe en ny telefon, har snuset på flere forskjellige telefoner, men problemet med android er at jeg ikke finner god nok erstatning for kjerne apene jeg bruker. Ble helt overasket, det er synd men for meg er det en dealbreaker, en stor del av opplevelsen med smartphone ligger i appene man bruker. " Man kan bytte oppsettet hurtig (WiFi, GPS, Bluetooth etc.) " Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Du kan ikke være uenig i at Android app store har et større utvalg, dette er jo ikke oppe til subjektiv tålkning, fakta er at Play Store knuser apple store på antall apps, sist jeg sjekket var riktignok i 2013, da hadde Play over 1 million flere apps enn apple app store.. forskjellen er enda større nå vil jeg tro, så hvis du ikke finner erstatninger i play store så har du noen sære behov... at det ikke finnes god nok erstatning er ikke subjektivt, det jeg blant annet lette etter er trening log app, ikke akkurat spesielt sært, noe jeg ikke fant av god nok kvalitet. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvordan er det ikke subjektivt? Lenke til kommentar
Potæts Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvordan er det ikke subjektivt? fordi det er ikke min mening at det mangler god nok kvalitet aps, det er et faktum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå