Daniel598 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Hvilke operativsystem mener du er best? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Oiiii....dette har potensial til å bli en skikkelig popcorntråd...:-) Ingen av de er best, men de dekker ulike behov. For MEG er iOS best, fordi det dekker behovene mine innen smartmobil og nettbrett på en veldig god måte. Men det viktigste er at det fungerer strålende sammen med mine andre enheter som iMac, AirPlay, AirPrint og AppleTV. Samt mine døtre og min kones Apple-dingser, integrasjonen med de ulike dingsene er helt glimrende. I tillegg fungerer hver enkelt dings svært bra for seg selv. Andre vil helt sikkert si det samme om Android og Windows, og de har rett de og...:-))) Endret 23. oktober 2014 av rogkas 2 Lenke til kommentar
Daniel598 Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Min personlige mening er at Android er best, men det er sant som du sier; Ingen av de er best, men de dekker ulike behov. En av de store fordelene med Apple sine ting er at de fungerer bra sammen med alle andre Apple ting som iMac, AirPlay, AirPrint og AppleTV.Noen av grunnene til jeg liker Android best er at: Android kjører mange apps samtidig Man kan designe skjermen akkurat slik som jeg vil med forskjellige widgets Androids butikk har mye mer utvalg Bedre beskjedsystem Android har mye medre utvalg innen telefoner Man kan installere egne ROM'er på Android Man kan bytte oppsettet hurtig (WiFi, GPS, Bluetooth etc.) Android takler Google og andre sosiale nettverk Man får mer for pengene når man kjøper Anroid Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Siden de tingene er viktig for deg, så har du helt rett, da er kanskje Android best for deg. Ingen av punktene dine er viktig for meg, og dermed blir iOS riktigere for meg. Det er dette som er så fint med et velfungerende marked med sunn konkurranse. Vi forbrukere finner stort sett det vi syns er best for oss. Lenke til kommentar
Potæts Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Min personlige mening er at Android er best, men det er sant som du sier; Ingen av de er best, men de dekker ulike behov. En av de store fordelene med Apple sine ting er at de fungerer bra sammen med alle andre Apple ting som iMac, AirPlay, AirPrint og AppleTV. Noen av grunnene til jeg liker Android best er at: Android kjører mange apps samtidig Man kan designe skjermen akkurat slik som jeg vil med forskjellige widgets Androids butikk har mye mer utvalg Bedre beskjedsystem Android har mye medre utvalg innen telefoner Man kan installere egne ROM'er på Android Man kan bytte oppsettet hurtig (WiFi, GPS, Bluetooth etc.) Android takler Google og andre sosiale nettverk Man får mer for pengene når man kjøper Anroid " android butikk har mye mer utvalg " Helt uenig, har iphone 4s og føler at jeg har lyst til å kjøpe en ny telefon, har snuset på flere forskjellige telefoner, men problemet med android er at jeg ikke finner god nok erstatning for kjerne apene jeg bruker. Ble helt overasket, det er synd men for meg er det en dealbreaker, en stor del av opplevelsen med smartphone ligger i appene man bruker. " Man kan bytte oppsettet hurtig (WiFi, GPS, Bluetooth etc.) " Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Joda, men man kan ikke velge selv hva man vil ha der.. Selv har jeg snarvei til Data, Sync, wifi, Lommelykt, GPS, Bluetooth, Lysstyrke og Skjermrotasjon på min Android, og bruker alle aktivt. Om man trenger bare akkurat de som iPhone kan tilby så er det jo greit, men valgmuligheter er flott. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Helt uenig, har iphone 4s og føler at jeg har lyst til å kjøpe en ny telefon, har snuset på flere forskjellige telefoner, men problemet med android er at jeg ikke finner god nok erstatning for kjerne apene jeg bruker. Noe spesifikt vi kan hjelpe deg med, må du bare spørre i Den Store Android tråden eller liknende, vi hjelper gladelig til . Ellers mener jeg selv at Android er den bedre av de tre for meg. Hvorfor? Fordi den gjør ting de andre ikke kan, og det de andre kan som Android IKKE kan er vel ikke noe? Jeg vet faktisk ikke om det er noe de andre kan som Android ikke kan. Jeg ser altså ingen ulemper med å ha Android, men jeg ser ulemper med de andre to. Endret 23. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Joda, men man kan ikke velge selv hva man vil ha der.. Selv har jeg snarvei til Data, Sync, wifi, Lommelykt, GPS, Bluetooth, Lysstyrke og Skjermrotasjon på min Android, og bruker alle aktivt. Om man trenger bare akkurat de som iPhone kan tilby så er det jo greit, men valgmuligheter er flott. Er ikke GPS-en styrt av de aktuelle appene man evt. benytter slik at man ikke skal trenge å skru den av og på? Selv har jeg den bestandig på i innstillinger i iOS. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jo den er det. Er vel tilfeller det kan svare seg å skru den av, feks hvis man har lite batteri og ønsker konservere selv om man har apps i bakgrunnen som bruker GPS sporadisk. Dog har man som regel power saving mode type greier man kan kicke inn som vil gjøre slikt med mer... GPS lar jeg alltid stå på selv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Ikke helt sikker på hva du mener, men med " opptrekk " menyen kan du jo slå av og på wifi,bluetooth på ca 3 sec Joda, men man kan ikke velge selv hva man vil ha der.. Selv har jeg snarvei til Data, Sync, wifi, Lommelykt, GPS, Bluetooth, Lysstyrke og Skjermrotasjon på min Android, og bruker alle aktivt. Om man trenger bare akkurat de som iPhone kan tilby så er det jo greit, men valgmuligheter er flott. Er ikke GPS-en styrt av de aktuelle appene man evt. benytter slik at man ikke skal trenge å skru den av og på? Selv har jeg den bestandig på i innstillinger i iOS. Som Slai nevnte så er det ikke alltid ønskelig å ha GPS aktivert. Som oftest er det nok at den vet posisjonen min via mobilnettet, men om jeg skal bruke kart f.eks så slår jeg på GPS for å få mere nøyaktighet. Når jeg kan aktivere\deaktivere det hvor som helst bare ved å dra ned menyen så synes jeg det er en liten sak for å spare litt strøm. Endret 23. oktober 2014 av Complexity Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Har man ikke navigasjon gående i bakgrunnen burde det ikke være noe ekstra strømtrekk. Det skal jo gå av seg selv så brukeren slipper å tenke på det, så det høres unødvendig tungvindt ut for min del. Omtrent som å konsekvent lukke alle appene i "multitaskinglinja" manuelt selv om telefonen egentlig skal ordne opp selv. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Man har jo det. Man kan ha locationservices som google now og flere andre man ikke ønsker slå individuelt av, men ønsker slå av samtlige på en knapp. Hvis brukeren ØNSKER det. Og å lukke apper manuelt er ubrukelig, dette er et helt annet scenario. Endret 23. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Har man ikke navigasjon gående i bakgrunnen burde det ikke være noe ekstra strømtrekk. Det skal jo gå av seg selv så brukeren slipper å tenke på det, så det høres unødvendig tungvindt ut for min del. Omtrent som å konsekvent lukke alle appene i "multitaskinglinja" manuelt selv om telefonen egentlig skal ordne opp selv. Facebook er veldig flink til å bruke GPS til å fortelle hvor man er f.eks. dette bruker jo unødvendig strøm. Og når det er sakt så er jo dette en valgfri mulighet. Vil man ikke så trenger man ikke. Ikke som på iPhone hvor man ikke kan. Endret 23. oktober 2014 av Complexity Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Sikker på at appen faktisk bruker GPS-brikken og ikke bare beregner det via mobilnettet? Sistnevnte bruker praktisk talt ikke noe ekstra strøm siden telefonen tross alt er oppkoplet uansett. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg aner ikke, ærlig talt. Jeg har GPS på hele tiden. Det finnes apps som bruker GPS direkte om tillatt, det vet jeg. Google Now er vel en av dem? Det kan man som regel velge selv. Selv ser jeg ikke behovet, da jeg har en telefon som har sjef batteri. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Hvis apps osv hadde vært like bra på alle os tror jeg at jeg hadde valgt WP. Men pr i dag for meg er iOS ett klart førstevalg. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Fordi du føler det er et mer enhetlig OS rent estetisk da, eller? Hva er det preferansene dine der stammer fra? Personlig har jeg WP på en fin andreplass. Men det går litt ut forbi OS og inn i hardware, så det blir semiofftopic. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Sikker på at appen faktisk bruker GPS-brikken og ikke bare beregner det via mobilnettet? Sistnevnte bruker praktisk talt ikke noe ekstra strøm siden telefonen tross alt er oppkoplet uansett. Ja, den bruker GPS brikken om jeg tillater det. Derfor er det greit å ikke tillate det til tider. Med ett lite trykk på snarveien. Er bare å la det være på hele tiden om ønskelig. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hadde jeg blitt spurt dette spørsmålet for en god stund siden hadde jeg sagt iOS, men dette har endre seg stort de siste årene. Android har gjennom de siste versjonene gjennomgått store endringer, og er nå mye mer stabilt samtidig som at det har utviklet seg når det kommer til funksjoner. Med et pent utseende og bedre stabilitet fyller det igjen de største hullene. Tilgangen på apps forblir noe for seg selv, men det er for øyeblikket ingenting viktig iOS har som jeg savner stort på Android. Uansett, Android gjør stor fremgang, og Google viser vilje når det kommer til å gjøre forbedringer. Apple har derimot mistet min tillit grunnet hvor pinlig stillestående iOS er. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Apple har derimot mistet min tillit grunnet hvor pinlig stillestående iOS er. Stillestående på hvilken måte mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå