Gå til innhold

Powersupply lager "tikke" eller "klikke" lyder!


Anbefalte innlegg

Har en helt ny powersupply, 300W fra Q-tech.

 

kjører ikke så mye på den, så jeg mener 300Watt fint skulle holde. Psp'en er godkjent for AMD og Intel CPU'er

 

ABIT NF7-S v2.00 hovedkort m. 2x512 RAM

Barton XP+2500

Connect 3D Radeon 9800 PRO AIW grafikk kort

Seagate S-ATA disk

2 PAPST vifter (80x80x25mm)

CD-Rom plexwriter 12/10/32A

 

Kjører zalman passiv kjøling på grafikk og chipset, men hadde problemet før også.

Thats all..

 

 

Problemet:

AV og til, ikke ver gang, av og til, når jeg kald-starter, så lyser den grønne led'en (power good?) på hovedkortet opp i et halv-sekund eller så, deretter slokkner den. Viftene starter, men uten om det så hender ingentint mer. Ingen BIOS, ingen POST. Det eneste som skjer er at det kommer en (ca. 1 eller 2 Hz) tikke-lyd fra powersupply'en. Når dette skjer, har re-set ingen effekt, men jeg kan skruve av med power-knappen på chassiset, om jeg holder den i ca. 4 sekunder. Det hjelper dog ikke, og jeg har samme klikking når jeg prøver igjen. Det hjelper heller ikke å skruve Psp'en av med knappen bakpå og deretter prøve igjen. Det eneste som virker å hjelpe er å vente en lengre tid. (over natten f.eks.).

 

Annet problem som jeg alldirg har støtt på før, som kanskje er relatert:

Min optiske microsoft mus dør plutselig. Den blir helt svart. Dette skjer uansett hvilken USB port jeg bruker, men ikke på andre datamaskiner!! For å fikse dette, må jeg bak maskinen, plugge ut musa i noen sekunder og deretter plugge den tilbake.

 

Har også opplevd en gang (i går) at skjermen ble helt svart og maskinen hang seg.

 

Maskinen er helt ny (har varlset web-shoppen, venter på svar) og skulle ikke ha noen slike problem som jeg beskriver.

 

 

ER DET NOEN som har hørt noe slikt i en powersupply før og som har noen meninger om hva dette kan være? -Vil gjerne ha noen meninger å støtte meg på når jeg (kanskje) må begynne å krangle med webshoppen. Alle vet vel at det -kan- bli problematiskt, særlig med slike ustabile feil som ikke lett kan gjenskapes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...