Gå til innhold

Nytt skjermkort; vil ikke boote :/ Hjelp!

mikal-sh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt en del hardware problemer i det siste, trodde først det var skjermkortet, kjøpte da et gtx 970. Nå etter å ha montert det, vil ikke pcen boote, testet integrert gpu, bootet, men bilde va veldig disorientert, frykter nå at det er hovedkortet. Så hvilket kort passer pcen min best?

Cpu: intel i7 2600k

Gpu: asus strix gtx 970

Ram: 16gb hyper x

Psu: corsair hx 750w

Nåværebde hovedkort: msi p67 gd65 elns.(?)

Jeg kan si med en gang at du må oppdatere BIOS på HK.

Grunnen til dette er at en kompis har samme brett, kjøpte nytt skjermkort. Funket ikke. Jeg brukte 10min forran PCen hans, og oppdaterte Biosen. Vips, alt funker.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Han mente nok skjermkort.

Du kan forsøke følgende:

Koble vekk skjermkort, SSD'er, HDD'er, DVD-rom og alle øvrige kort/komponenter du har. Ta også ut alle minnebrikkene utenom 1. Du skal kun ha CPU, 1 minnebrikke og strøm til CPU (4/8p) + 24p kabel (+kjøling da..) Reset så BIOS (clear cmos) enten vba dipswitch, knapp på hovedkort eller ved å ta ut batteriet (sjekk google hvis du er usikker hvordan resette BIOS). Etterpå slår du på maskinen og ser om det er bedre da (ikke fucka bilde liksom).

(Få også bekreftet at skjermen og skjermkabelen din er OK, f.eks ved å teste den på en laptop.)

Hvis det fortsatt bare er rot etter du har forsøkt alt dette, så er det godt mulig hovedkortet er toast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...