Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Let etter 1155 kort på Prisjakt.no, se etter dem som er tilgjengelig i nettbutikkene og les reviews av dem korta. Du finner nok noe som fungerer greit. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Har du oppdatert BIOS? http://www.msi.com/support/mb/P67AGD65.html#down-bios There is no way to run a current vga like GTX7xx or above (so also GTX 970) without a ME8 bios (4.x). System would not post. So if wanting to use GTX970 you should update to latest version 4.3. Endret 24. oktober 2014 av nagina Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Hatt en del hardware problemer i det siste, trodde først det var skjermkortet, kjøpte da et gtx 970. Nå etter å ha montert det, vil ikke pcen boote, testet integrert gpu, bootet, men bilde va veldig disorientert, frykter nå at det er hovedkortet. Så hvilket kort passer pcen min best? Cpu: intel i7 2600k Gpu: asus strix gtx 970 Ram: 16gb hyper x Psu: corsair hx 750w Nåværebde hovedkort: msi p67 gd65 elns.(?) Jeg kan si med en gang at du må oppdatere BIOS på HK. Grunnen til dette er at en kompis har samme brett, kjøpte nytt skjermkort. Funket ikke. Jeg brukte 10min forran PCen hans, og oppdaterte Biosen. Vips, alt funker. Endret 24. oktober 2014 av ZentiX Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Høres jo fornuftig ut. Det eneste er at TS skriver han hadde problemer med integrert grafikk også. Men dette var kanskje med skjermkortet satt i? Bør absolutt oppdatere BIOS uansett ja. Godt tips. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Takker for tipset! Setter igang så snart jeg er ferdig på jobb! Kommer med tilbake melding om det har funket! Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Hvordan får jeg oppdatert BIOS forresten? PC'en booter jo ikke ? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Har du ikke et eldre kort liggende? Noe du evt kan låne av en kamerat i 10min mens du flasher biosen på HK. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Nope Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Kan du ikke ta ut skjermkortet å bruke integrert grafikk? Eller booter det ikke da heller? Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Det booter, men skjermbildet ble disorientert, virker som om hovedkortet er litt "av og på" for jeg lånte et radeon skjermkort her en dagen, og da funjet pcen som normalt. Og pcen har alltid funket som normalt, det hele startet med en feilmelding om driveren til skjermkortet. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Så det har liksom hopet seg opp med problemer.. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Har du ikke et eldre kort liggende? Noe du evt kan låne av en kamerat i 10min mens du flasher biosen på HK. Hvordan hjelper det meg å låne ett hovedkort? Må man ikke boote med det hovedkortet man skal oppdatere? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Han mente nok skjermkort. Du kan forsøke følgende: Koble vekk skjermkort, SSD'er, HDD'er, DVD-rom og alle øvrige kort/komponenter du har. Ta også ut alle minnebrikkene utenom 1. Du skal kun ha CPU, 1 minnebrikke og strøm til CPU (4/8p) + 24p kabel (+kjøling da..) Reset så BIOS (clear cmos) enten vba dipswitch, knapp på hovedkort eller ved å ta ut batteriet (sjekk google hvis du er usikker hvordan resette BIOS). Etterpå slår du på maskinen og ser om det er bedre da (ikke fucka bilde liksom). (Få også bekreftet at skjermen og skjermkabelen din er OK, f.eks ved å teste den på en laptop.) Hvis det fortsatt bare er rot etter du har forsøkt alt dette, så er det godt mulig hovedkortet er toast. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Hva mener du med minnebrikke? Har ingen minnebrikke® ? Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Kom meg inn i bios nå hvis d hjelper meg Har ikke plugga i ssd/hdd enda så har ikke fått testa windows. Endret 24. oktober 2014 av mikal-sh Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Noe jeg kan gjøre her før jeg går videre? Vet ikke om dere klarer å se d, men skjermbildet er dratt litt til venstre. Endret 24. oktober 2014 av mikal-sh Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Les deg opp på hvordan flashe BIOS'en din. Dette må du nesten bare lære .. PS: Det er klart du har minnebrikker, a.k.a RAM. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Har resetta biosen nå, resetta før jeg tok bildet. Og lol, haha, trodde du mente usb minnepenn elns xD Å jobbe skift tar på ass Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Update, kom inn i windows med integrert gpu etter å ha resetta BIOS. Skal prøve å oppdatere BIOS når jeg kommer jeg fra skift. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2014 Man laster bare ned den seneste updaten sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå