Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok et trivelig minne å være i besittelse av, Jan !

Fint perspektiv som du har valgt å ta bildet i, men det fungerer vel nesten aldri 100% å portrettere noen som står badet i sollys. Man får ofte noen grimaser der man glirer litt med øynene og som i dette bildet så fører det til at vi ikke ser det mest viktige; nemelig øynene. :)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Slikt kan jeg like:-) Portretter av de gamle helter, og til tider litt orginaler, er alltid flotte. Når en i tillegg har historien rundt disse, blir det enda bedre. Husker selv disse gamle folkene, med hver sine særpreg, som alltid fulgte med oss på en eller annen måte. Likte og se på slike bilder når jeg var barn, for det var alltid noen som kunne fortelle noe om personene, og liker det fremdeles. Bare ved og se på dem kan en lage en historie. Det er slike bilders styrke. Synes det var veldig bra du presenterte et slikt bilde. Flottings!

Lenke til kommentar

Ja, rent fototeknisk er det som Birger nevner en del å ta fatt i. Solglirende øyne gjør seg sjeldent på bilder :)

For meg er dette litt fotodokumentarisk med tanke på en tid da jeg mye lånte min fars kamera - for så å fremkalle bildene hjemme i mørkerommet. Tror dette bildet er et av de siste jeg tok før jeg la foto på hylla inntil et par år tilbake.
Men Pentaxen er inne på et sentralt element for at jeg la ut dette bildet. Det er på en måte en liten hyllest til de bautaene som alltid var tilstede for oss barn i oppveksten.
Erik var en kar som hadde utrolig mye lokalkunnskap og vi kunne sitte i timevis å høre på historier fra ham. Denne mannen med sin svært spartanske og enkle livsstil - men for et menneskelig innhold! Det er med gode minner jeg ser hans rødmussede skinn farget av mange års jobb i det glodhete smelteverket. Rester etter skråtobakk i munnvikene var obligatorisk :)
mvh
Jan

Endret av Jan Høydal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...