lilfire Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ønsker å kunne kontrollerer temperaturen i huset, og vurderer å gå til innkjøp av varmepumpe. vurderer Panasonic 4E23 PBE med 4 innedeler, 1 for hvert soverom og 1 for stue/kjøkken. Er det noen her som her som har noen erfaring med homeseer og styring av varmepumpe? - med flere innedeler? Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Bruker HS til å styre varmepumpe vha iTach WF2IR, funker helt utmerket. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Jeg også. Men det må være en iTach. GC-100-serien takler ikke så lange kommandoer som behøves for varmepumper. ... og så må du belage deg på å bruke flere iTach'er (iallfall 2), da hver innedel krever sin egen "sender". 4 iTacher med hver sin blaster er vel det enkleste oppsettet, så står du friere til plassering av hver iTach. Endret 23. oktober 2014 av Moskus Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg kjører også en varmepumpe med en iTach. Problemet er at IR kommandoen inneholder alle parameterne fra fjernkontroleln hver gang. Slik at når jeg sender ON kommandoer sender jeg også med temperaturen osv. Har derfor landet på følgende kommandoer: - ON og 24 grader og powerfull (og auto og ikke swing osv) - OFF - Silent og 24 grader - ON og 15 grader og powerfull - Silent og 15 grader Resten styres fra Homeseer. Dvs. termostaten kjøres som ON/OFF med en Oregon sensor. Her kan jeg IKKE trigge en ny ON kommando hver gang sensorn endrer seg 0,1 grad, da varmepumpa piper hver gang den mottar en kommando. Jeg må derfor ha en vitruell status og det gjør at dama ikke må få tilgang til fjernkontrollen for da kommer de i utur... Lenke til kommentar
M-J Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 http://www.verisure.no/panasonic kansje litt utenfor det su spørr om, men en veldig god og enkel løsning her! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 ... og relativt kostbart. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Her kan jeg IKKE trigge en ny ON kommando hver gang sensorn endrer seg 0,1 grad, da varmepumpa piper hver gang den mottar en kommando. Jeg må derfor ha en vitruell status og det gjør at dama ikke må få tilgang til fjernkontrollen for da kommer de i utur... Kjører du HS2 enda? Jeg har et forholdsvis godt utviklet script for varmepumper til det, ettersom jeg kun vil sende VP-kommandoer når det er nødvendig. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 5. november 2014 Forfatter Del Skrevet 5. november 2014 Nå ble det vist Verisure alarm på meg, Men vil jo ha det inn i homeseer - og i følge selgeren så kan alt styres fra "mine sider" på nettet. Så tenker jeg prøver meg på å lage en eller annen form for integrasjon. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Tja... ikke umulig, men innlogging kan by på problemer. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 6. november 2014 Forfatter Del Skrevet 6. november 2014 Har ikke fått komponentene enda, men har lagd testkode som har logget seg inn alt Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Da har jeg fått skrevet ferdig integrasjonen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Veldig stilig! Det er sikkert folk som blir glade hvis du deler script med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå