Hønemor Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Hei. (Beklager hvis dette er postet litt feil, men det var det som føltes rett her og nå) Min samboer jobber siste uka der han jobber nå. Og har oppsigelse som er fra og med kommende mandag. Han har det ikke særlig bra akkurat nå, han har pint seg igjennom dagen i går og idag med store smerter . Det jeg lurer på er, hvis han er nødt å dra til legen og får sykemelding fra og med i dag, vil han da få motta sykepenger som vanlig, HVIS han blir sykemeldt lenger enn mandag (da oppsigelsen er fra) eller bortfaller retten på sykepenger på mandag pga denne oppsigelsen? Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Han har rett på sykepenger fra arbeidsgiver så lenge han er ansatt i bedriften. Når oppsigelsen intrer vil denne oppgaven gis til NAV. Jeg er ikke helt sikker om disse reglene gjelder fortsatt, men det er da bare å ta en telefon til abreidstilsynet. http://www.arbeidstilsynet.no/seksjon.html?tid=206797 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå