Rigmor Ortiz Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Halla dere.Har det siste året fokusert mer på bodybuilding og jaget denne "aesthetic" fysikken. I den forbindelse valgte jeg for en ca 4 uker siden å begynne en cut. Er 20, veier atm 85kg (gått ned 1,5-2kg), 180 høy. Er ikke feit, mer markert en umarkerte muskler for å si det sånn. Jeg har forholdsvis store muskler, og er bra sterk. Målet er å nå 80kg "ripped" før januar. BP: 120kgKB: 150kg ML: 200kg Kjører eget program med alle viktige compound-øvelser (Pullups, dips, benk, markløft, backsquats, frontsquats og overhead-press). Tar litt accessory-øvelser rundt det. Men needless to say så løfter jeg tungt hver økt. Macros for tiden er 200carb, 44 fett og 200 protein, 2000 calorier. Spiser 5-6 måltider for dagen. Har pratet litt med kompiser ang dette og får en del pepper for den lave fettmengden, med tanke på kroppens behov for fett for at ting skal gå rundt. Men virker for meg som om det er der jeg må ligge for å i det hele tatt gå ned noe. Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 En normal nedgang vil ligge på 9 kg til januar , iallefall ned til 9-10% om du er over det nå. 1600-2100 er et kcal-underskudd for deg avhengig av aktivitetsnivået ellers. Tipper 1700 om du har en 8-16jobb og trener 3-4x uka. Du har 2,6g protein pr kg fettfrie kroppsvekt, helt passe på en deff. Med 2000 kcal vil normen være 700kcal fra fett og du har 44gram? 400kcal. Du ligger ikke for lavt , om det er forlite fett eller ikke vil energinivået ditt avsløre avhengig av om du har høy eller lav insulinrespons. Er du av den typen som får masse energi av karbohydrat og får lyst til å løpe etter middag ville jeg holdt det sånn. Er du av typen som legger deg etter middag ville jeg har økt fett-kcal og kuttet tilsvarende i karben. Du burde nå gå ned 1 kg i uka på denne cutten , ville tippe du må ned til 17-1800 kcal. Løfter tungt på trening sier du, det er vel så langt fra bodybuilding man får det. Der snakker man 25-30% kutt og økt progresjon gjennom alle treningene for å bryte bindevev sammen med for eks myoreps ol for å legge inn flest mulig fullaktiverte rep, alltså helt i andre enden av styrketrening med en flatere og høyere bunnivå på progresjonen. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 En normal nedgang vil ligge på 9 kg til januar , iallefall ned til 9-10% om du er over det nå. 1600-2100 er et kcal-underskudd for deg avhengig av aktivitetsnivået ellers. Tipper 1700 om du har en 8-16jobb og trener 3-4x uka. Du har 2,6g protein pr kg fettfrie kroppsvekt, helt passe på en deff. Med 2000 kcal vil normen være 700kcal fra fett og du har 44gram? 400kcal. Du ligger ikke for lavt , om det er forlite fett eller ikke vil energinivået ditt avsløre avhengig av om du har høy eller lav insulinrespons. Er du av den typen som får masse energi av karbohydrat og får lyst til å løpe etter middag ville jeg holdt det sånn. Er du av typen som legger deg etter middag ville jeg har økt fett-kcal og kuttet tilsvarende i karben. Du burde nå gå ned 1 kg i uka på denne cutten , ville tippe du må ned til 17-1800 kcal. Løfter tungt på trening sier du, det er vel så langt fra bodybuilding man får det. Der snakker man 25-30% kutt og økt progresjon gjennom alle treningene for å bryte bindevev sammen med for eks myoreps ol for å legge inn flest mulig fullaktiverte rep, alltså helt i andre enden av styrketrening med en flatere og høyere bunnivå på progresjonen. Har opplevt litt mer vanskeligheter med å stå opp om morgenen siden jeg begynte å deffe. Ellers er energinivået på normalen, I guess. Jada, jeg har ikke tenkt så mye på det, men jeg er rimelig karbohydrat-sensitiv. Jeg har langt bedre økter fks hvor majoriteten av karbohydratene for dagen har blitt inntatt før trening. Ang det med tung løfting, med tanke på at jeg er på deff nå, vil jeg unngå å "bryte ned" mest mulig muskelfibre på trening - om det høres logisk ut. Har både lest og hørt at å løfte tungt under cut er lurt, med tanke på at jeg vil trigge "myofibrilskhet" i musklaturen min. Med andre ord, få en "hardere" musklatur. Enighet? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Delvis, 2 økter i uka på 10RM-vekt sammen med protein er det som beholder muskelmassen. Får ikke bygget noe på cut uansett, 99% vil være å beholde muskelmassen og bruke energi for å forbrenne fettet. Det beste du skal håpe på er 0kg masse og -10kg fett. Øvelsene er helt greie, hver rep du løfter vil bare være for å beholde masse og noe styrke og hvilke øvelse teller mindre en noen gang. Ta de du liker eller vil jobbe med teknikk på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå