Gå til innhold

Manchester United vs Chelsea!

PrettyBoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte litt på det selv da jeg så det. Hadde det ikke vært enklere å satt den til høyre? Mye mer plass der. Hazard må jo nesten skyte igjennom De Gea for å få den ballen i mål når han kommer på den vinkelen og han har keeperen rett foran seg.

Sykt av De Gea om det stemmer at han bevisst løftet armen for å forvirre Hazard.

Lenke til kommentar

Så kampen nå, helt fair at det ble uavgjort egentlig. Men, hva drev Ivan med der? Prøvde han å dra av shortsen til Di Maria? Eller snubla han? Og jeg synes vi ble snytt for straffe.

I den andre situasjonen der han ble utvist? Det er kontakt, Ivan treffer ankelen (?) til Di Maria, men det så veldig ut som filming da jeg så det live.

Lenke til kommentar

Lurte litt på det selv da jeg så det. Hadde det ikke vært enklere å satt den til høyre? Mye mer plass der. Hazard må jo nesten skyte igjennom De Gea for å få den ballen i mål når han kommer på den vinkelen og han har keeperen rett foran seg.

Sykt av De Gea om det stemmer at han bevisst løftet armen for å forvirre Hazard.

Ja og nei. Det er en elendig avslutning av Hazard, men det er fremdeles fabelaktiv av DDG. Han tar opp venstrehånda for å vise at "han er der" samt psyke ut Hazard samtidig som han velger side før Hazard skyter. Om man stopper filmen akkurat når Hazard skal skyte så ser man at De Gea alt har bestemt seg for at han skal slenge seg og har startet "bevegelsen" for å slenge seg ned til høyre. Men så klart, legger Hazard den nede ved stolperota med den kraften der så går den selvfølgelig inn, det er en for dårlig avslutning.

Fy faen for en matchvinnerredning tenkte jeg der og da, så kom selvfølgelig målet i mot på påfølgende corner. Man såg på De Gea hvor pissed han var pga det, nettopp gjort en så fabelaktig redning så får han den i fleisen rett etterpå.

Thibaut spillte også en herlig kamp, herregud så god han er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forstår ikke hvorfor vi absolutt må gi bevisst fra oss initiativet på 1-0, nå har det gått i dass 2 ganger denne sesongen (og utallige ganger sist sesong).

Verste er at vi satser på å forsvare oss med 6(?) gule kort fordelt rundt på laget, er det jo dømt til å gå som det gikk.

Fortjent resultat mtp. de taktiske endringene som ble gjort underveis i kampen, som igjen endret kampbildet.

Nei, neste gang vil jeg se at vi beholder trykket oppe, det er tross alt der styrken i laget ligger, fra midtbanen og opp.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Fordi Mourinho.

Det er jo det folk mener med "parkerer bussen". Mot dårlige lag så holder dere trykket oppe og vinner med flere mål, men mot gode lag så er dere mye mer defensive når dere tar ledelsen, noe som også igrunn er en av faktorene til Mourinhos gode statistikk mot storklubbene.

Han er kynisk og det har jo funket bra mange ganger, så jeg tviler på at det kommer til å komme noen store endringer. Resultatet er alt som betyr noe for Mourinho, uansett hvor kjedelig spillet er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mikel byttet du tenker på? Syntes ikke det var så ille da Oscar ikke var langt i fra det røde. Dessuten ble Fabregas dyttet lengre frem. Men United tok mer og mer over ja. Hadde dessverre ikke en spiss som kunne sette 3 denne gangen.

Byttet henger jeg meg ikke så mye opp i, det er vel heller det at vi legger om strategien til å spille defensivt de siste 10-15 minuttene, og dermed gir fra oss initiativet.

Edit: Hadde forsvaret vært top-notch og det beste leddet vårt på banen, så ville det gitt mening, men slik er det nå ikke.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Altså, jeg tror ikke Chelsea-fans bør skrive seg opp som misfornøyde etter uavgjort på Old Trafford.

Jeg har sett fryktelig mye fotball i snart tjue år nå, og jeg kan ikke huske å ha sett et United lag med mer potensiale enn dette på denne siden av årtusenet, kanskje med unntak av da Ronaldo og Rooney var på topp.

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at, basert på hvilken stall United har og med økonomien som tillater dem å handle en ny stopper i januar, det ville vært en stor overraskelse om de ikke etter hvert maktet å ta opp kampen med City og Chelsea igjen. Og årets sesong bør ende med i verste fall en tredjeplass.

Dere lar dere kanskje blinde litt av tabellsituasjonen, men faktum er at United siden 1. september (la oss bare kalle det en ny start for United, med nye spillere) har vært det beste laget i samtlige kamper de har spilt. Da inkluderer jeg matchen i går.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det så sykt å melde at jeg mener United var best i går?

Nei, det er vel egentlig forventet at enn skal høre at United var best fra en United-fan.

Lenke til kommentar

Er det så sykt å melde at jeg mener United var best i går?

Nei, det er vel egentlig forventet at enn skal høre at United var best fra en United-fan.

At det kommer fra en United-fan betyr ikke automatisk at det er feil. United var hakket vassere i de første 45, og burde ha puttet på en av de større sjangsene de kom til. Nå hadde Drogba også en han lett kunne ha satt, men alt i alt var United litt bedre. I andre omgang så startet dere bra med høgt press (som dere også gjorde i starten av første), og fikk uttelling på et corner (og også i en enorm sjangse til Hazard), men etter det ble dere mer passive (som dere også gjorde i første omgang).

Så alt i alt var United sterkere enn Chelsea i går. Om du er uenig så ser vi nok fotball på litt forskjellige måter.

Eksperter sa etter kampen at det var Ivan som plukka Fellaini på dødballer i mot og at Fellaini derfor fikk stå alene på overtid. Men dere byttet ut Oscar med Mikel og Zouma inn for Willian. Altså bytta ut to relativt dårlige hodespillere med to beist på over 1,85++.

Her snakker vi altså om de samme selverklærte ekspertene som før kampen prata om at ingen tok ansvar hos United, mens hos Chelsea var alt bare fryd og gammen mens de viste til eksempler fra kamper osv osv. Hvor var ledertypen som sa at en av de svære beista til Chelsea skulle markere Fellaini på siste spark på ballen nesten? De har en oppgave, det er å få den ballen til helvete bort, så lar de United sin muligens beste hodespiller stå umarkert.

Nå er ikke dette kritikk mot Chelsea, mer de idiotiske ekspertene. Ingen av de nevnte det, alt de nevnte var at Ivan dekket Fellaini på dødballer i mot tidligere i kampen.

Lenke til kommentar

Mikel byttet du tenker på? Syntes ikke det var så ille da Oscar ikke var langt i fra det røde. Dessuten ble Fabregas dyttet lengre frem. Men United tok mer og mer over ja. Hadde dessverre ikke en spiss som kunne sette 3 denne gangen.

Byttet henger jeg meg ikke så mye opp i, det er vel heller det at vi legger om strategien til å spille defensivt de siste 10-15 minuttene, og dermed gir fra oss initiativet.

Man ser det UMIDDELBART etter scoringen. United får plutselig initiativet og CHelsea begynner å få fokus bakover.

Skjønner ikke det der eg heller spesielt siden de dominerte i perioden før målet. Men tror også dette er Mourinho "sin feil".

Lenke til kommentar

Så du antyder at jeg er farget, unøytral og subjektiv.

Det kan godt være, men jeg mener fortsatt United var best i går. Flest skudd, mest ballinnehav, flest store muligheter. Å skrive "LOL" på utsagnet mitt blir for dumt, og det fratar deg kredibilitet. Håper på flere argumenter og mindre "LOL" neste gang jeg diskuterer med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...